Acum este 24 Oct 2018, 03:50

Conversie duba in campervan

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru asociat
Mesaje: 507
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu » 12 Noi 2013, 12:58

Avand in vedere ca exista din ce in ce mai multi amatori pentru o astfel de transformare, deschid acest topic in care voi incerca sa vin in ajutorul respectivilor cu o serie de informatii care sper sa-i ajute.

Facand recent o vizita intr-unul din marile showroom-uri de campere din Germania am constatat ca cca. 90% din autorulotelor noi sunt realizate pe platforma de Fiat Ducato.
In privinta campervan-urilor situatia este similara.
Daca ar fi sa-mi aleg o duba la un pret decent pentru o conversie in campervan as alege deci un Fiat Ducato. Similara cu caroseria de Ducato este caroseria de Boxer de la Peugeot si cea de la Citroen Jumper. Ar exista si variantele Sprinter, Crafter sau Ford Transit, dar acestea au anumite neajunsuri pentru o astfel de transformare: pret de achizitie mai mare, dimensiuni de latime mai mici, etc.
Pentru cineva care are banii cu greutate agonisiti, puteti gasi dube sh incepand de la preturi de 2500 euro (modele mai vechi - 1996-2000) pana la 6-7000 euro modelele mai noi (2006-2009).

Ce ar trebui urmarit la achizitionarea dubei ?
In primul rand mecanica - functionarea corecta, in parametri a motorului, transmisiei si a elementelor de rulare. In al II lea rand starea caroseriei - fara urme de rugina, inchiderile si etansarile usilor in buna stare, masina sa nu fie daramata la capitolul caroserie. Numarul de km rulati ai dubei este foarte important, dar din pacate, acesta nu spune foarte mult datorita samsarilor de astfel de vehicule care recurg in dese randuri la a da kilometrajul inapoi. Atentie la achizitie! Samsarii au diverse metode de camuflare a defectelor !

Daca in cazul unui turism, un numar de 2-300.000 de km poate insemna un rulaj mare, in cazul dubelor, numarul de km similar reprezinta un rulaj decent, acestea putand atinge in conditii de exploatare corecta nivelul de 6-800.000 de km. Din start trebuie sa fiti constienti ca cu viitorul campervan nu veti face foarte multi km - cca. 10-20.000 km/an. Daca o duba a beneficiat de o exploatare corecta si un schimb periodic al consumabilelor, aceasta poate avea la bord si 2-300.000 de km si sa fie exact ce va trebuie.
Alegerea motorizarii pe care sa o aiba duba:
Ideal ar fi ca motorizarea sa fie sub 2.0 cmc. Asta, pentru ca nu stim ce le mai da prin cap guvernantilor in materie de taxe si impozite. De cativa ani buni exista la Ducato o astfel de motorizare 2.0 cu 116 cp, la Transit model mai vechi (1996-2002) - 2.0 cu 101 cp, etc. Daca nu gasiti motorizarile mentionate, incercati ca duba achizitionata sa nu aiba mai mult de 2.5 cmc si daca este posibil, peste 100cp.

Cum alegem caroseria ? De acum incolo ma voi referi la modelul de duba Fiat Ducato si similarele: Boxer si Jumper de la Peugeot si Citroen:
$(KGrHqR,!rQFID)(+s6zBSDiwqF31w~~_27.jpg
$(KGrHqR,!rQFID)(+s6zBSDiwqF31w~~_27.jpg (62.87 KiB) Vizualizat de 11497 ori
Dupa cum se poate constata Ducato se bucura de o larga gama dimensionala.
Pentru conversia noastra "H-ul" trebuie sa fie 2 sau 3, iar "L-ul" sa fie 2; 4 sau 5.

Am sa va dau un exemplu de configurare a dubei din categoria L4H2 gandit de firma germana Possl (model 2014). Am trecut si cateva cote pe desen pentru a va face o idee cat mai buna vis-a-vis de impartirea spatului existent:

Imagine

In situatia in care feedback-ul unui astfel de topic este pozitiv, voi reveni si cu alte informatii importante legate de conversia mentionata in titlul topicului - dotari, instalatii, preturi, noi configurari pe gama L2H2, L5H2, etc.
Campervan Fortscout 2008 - vandut. Actualmente circul cu... nevasta 19.. toamna
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Avatar utilizator
Dan Alexandru
Membru forum
Mesaje: 115
Membru din: 04 Oct 2011, 11:31
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Dan Alexandru » 12 Noi 2013, 15:14

Nu este nevoie de izolatie termica? Am mai vazut proiecte de conversie duba in campervan, iar peretii dubei ramaseseara goi. Oricine a dormit in masina stie ca noaptea se face ingrozitor de frig in ea, iar ziua ingrozitor de cald. Eu nu inteleg cum cineva crede ca poate face rulota dintr-o duba lasand peretii goi. Ori aceasta izolatie presupun ca costa ceva. Parerea mea e ca acest gen de proiect nu e fezabil, intra multa energie si bani iar la sfarsit iese o porcarie care ajunge la anuturile de vanzari si pe care nu o cumpara nimeni.
Toyota Corolla 1.4 D4D 2005 + Kip Grand de Luxe 1978

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru asociat
Mesaje: 507
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu » 12 Noi 2013, 15:58

Pai cine a spus ca transformarea se face fara izolatie termica ? :shock: Daca as fi fost belicos, v-as fi zis: nu-i problema ... puneti polistiren extrudat pe exterior de 10cm. :)
Acum va luati si dvs. dupa toate aberatiile la care au recurs diversi amatori ? Or fi si oameni care au facut transformarea fara izolatie termica ... gradina Domnului e mare ...
Aici discutam despre lucruri facute mai ca la carte ... sau cel putin eu asta imi doresc. Acest gen de proiect este in voga in toata lumea RV. Cititi forumuri de specialitate din strainatate, urmariti review-uri pe internet cu o astfel de tema si trageti singur concluzia daca e o prostie sau nu abordarea unui astfel de proiect.
Ori daca tocmai producatorii specializati de RV-uri au abordat o astfel de tema, nu vad de ce uni dintre noi nu s-ar apuca sa faca asa ceva. Totul tine de aptitudini si de ce intelege fiecare din a nu da rasol cand isi propune asa ceva. La uni iese mai bine, la alti mai putin bine.
Tocmai in ideea de a incerca sa-i ajutam pe cei ce recurg la asa ceva am deschis acest topic. Am specificat ca cel ce se inhama la o asa transformare trebuie sa fie un om priceput (doua maini de dreapta), sa aiba conditiile necesare, dotarea obligatorie si timpul material necesar pentru o astfel de executie.

Stiu, probabil in viziunea multora mai bine ar da un topic legat de barfa sau scandal, ar strange vizualizari mult mai multe, dar cred ca ar fi bine sa ne intoarcem la esenta existentei unui astfel de forum si in probleme ce tin de aspectul tehnic RV si de ce nu ? ... si de astfel de conversii.
Va respect parerea, punctul de vedere, dar spre deosebire de parerea dvs. eu consider ca acest proiect este fezabil daca este realizat cum trebuie.

In vara, in concediu am vazut o pereche de tineri francezi care isi facusera un campervan dintr-o duba. Modificarea lasa mult de dorit dupa parerea mea, dar nici nu va dati seama cat de mandri erau de realizarea lor.
Campervan Fortscout 2008 - vandut. Actualmente circul cu... nevasta 19.. toamna
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Avatar utilizator
dan fechita
Membru forum
Mesaje: 22
Membru din: 30 Mai 2013, 11:54
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 30 Apr 1978
Localitate: Branesti, Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de dan fechita » 12 Noi 2013, 18:53

chiar daca nu ai timp si nu esti "mare inginer" sunt persoane, in Romania, care pot face asa ceva, lucreaza in domeniu si au mai multa indemanare/ viziune.Sunt costuri suplimentare, dar pentru cei ca mine, este o varianta.
Totusi, si ei, cat si eu, ne punem problema cum poti face acest lucru legal. Nu stiu daca este o legislatie clara in acest sens si se pare ca nu stie foarte multa lume. Intrebam si eu, in alt topic , daca sunt persoane ce au trecut prin asa ceva , ce demersuri au facut , in asa fel incat rezultatul final sa fie unul placut , dar si legal.
interesant topic, sper sa continue cu cat mai multe pareri si solutii..
Dan Fechita, campervan pugeot boxer /possl + subaru forester 2.0 benzina & cort
0722636890
dan_fechita@yahoo.com

Melinda Bagiu
Membru forum
Mesaje: 102
Membru din: 27 Mai 2007, 18:40
Localitate: Giroc-Timisoara
Contact:

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Melinda Bagiu » 12 Noi 2013, 21:33

buna seara.Am stat linistit in banca mea pana acum, dar simt nevoia sa dau o mana de ajutor celor care au nevoie. Noi ( eu dorin bagiu alaturi de sotia mea melinda bagiu) am reusit sa transformam o duba intr-un campervan.Sa povestesc pe scurt ce am executa noi.In 2007 am lasat rulota si am achizitionat nu Fiat Ducato 2005 model maxi de marfa, adica 3.2 m lungime si 1.9m inaltime in interior spatiul de marfa. Dubita care se numeste Matilda avea 50.000 km.Mai intii am inceput cu izolatia. Am cumparat polistiren albastru de 2 cm si l-am lipit pe pereti de la jumatate in sus. De la jumatate in jos am izolat cu vata minerala deaorece nu ai cum sa introduci colile de polistiren datorita ramforsarilor caroseriei. Acelasi lucru in usa laterala si in cele din spate.Apoi am dat mici gaurele in stalpi si traverse si am introdus spuma cu pistolul.Urmeaza folie de burete si parchet melaminat pe pereti si pe plafon. Pe pardoseala am pus placi de pal melaminat, apoi folie de polistiren si parchet melaminat. Aici am gresit caci palul melaminat nu este un bun izolator termic are doar rezistenta mecanica. Datorita acestui neajuns va trebui sa o desfac toata si sa inlocuiesc palul de pe pardoseala cu placi de brad care au atat rezistenta mecanica cat si izolatie termica.In interior avem un pat pt. 2 persone care se ridica si formeaza spatar si sezut in mers pt. 3 fetite si deasupra este patul fetitelor .Ca dotari: bucatarie completa,geamuri cu jaluzele, tv led cu DVD, clima, wc, incalzire, incarcare baterie auxiliara la 220v, bazine de apa, porbagaj, box. Neajunsuri: spatiu mic nu avem baie separata, nu avem clima pe motor. cand este foarte cald punem generatorul sus pe portbagaj si alimentam clima de stationare.Alt neajuns de care trebuie sa tineti seama este faptul ca noi complet echipati ajungem la 3.700 kg cu 200 kg peste TMA al vehiculului.
Noi iesim minim de 2 ori pe luna in extrasezon. anul acesta avem deja 56 nopti dormite in Matilda.
Cat priveste actele : pentru cineva care nu are nevoie de mai mult de 3 persoane in mers nu trebuie sa mai umble la RAR. Ramane o autoutilitara la care impozitul si RCA sunt foarte mici. Este mai scumpa taxa de drum adica 26 ron pe 7 zile.Pentru cei ce vor peste 3 locuri omolagate in mers trebuie sa o modifice in autoutilitara cu surplus de persoane. Adica am mers cu duba goala la o firma care este autorizata sa execute astfel de modificariam negociat cu ei sa-si puna scaunele si toate acareturile lor , o trec de RAR, isi demonteaza toate jucariile din ea, si imi dau cartea cu omologarea. Daca imi ramanea acareturile lor in masina ma costa 3.000 de euro si nu imi erau utile, asa am platit doar 800 euro in 2008.
"Munca grea dezvaluie caracterul oamenilor: unii isi intorc manecile, altii intorc nasul si altii nu se mai intorc deloc. "Sam Ewig
Fiat Ducato Camper si Adria 540

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru asociat
Mesaje: 507
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu » 12 Noi 2013, 21:37

dan fechita scrie:... ne punem problema cum poti face acest lucru legal. Nu stiu daca este o legislatie clara in acest sens si se pare ca nu stie foarte multa lume. Intrebam si eu, in alt topic , daca sunt persoane ce au trecut prin asa ceva , ce demersuri au facut , in asa fel incat rezultatul final sa fie unul placut , dar si legal ...
Este corect ce spuneti. E bine sa vedem mai intai ce implicatii se nasc din aceasta modificare, dpdv. legal.
Maine sper sa capat amanuntele necesare de la Registrul Auto Roman, precum si care ar fi pasii de urmat in vederea omologarii vehiculului modificat. In mod normal, vehiculul initial de marfa (N1) se transforma intr-un vehicul special de categoria M1

Oricum, conform legislatiei RAR (RNTR 1 si 2), in acord cu Directiva Europeana 47/2007, Anexa II, autorulota este definita astfel:

"5.1. „Autorulotă” înseamnă un vehicul special din categoria M care include, din construcție, facilități de locuit si care conține cel puțin următoarele echipamente:
— scaune si masă;
— paturi obținute eventual prin transformarea scaunelor;
— spațiu pentru bucătărie si
— spații de depozitare.
Aceste echipamente trebuie să fie bine fixate; totusi, masa poate fi astfel proiectată, încât să se poată rabata usor."

Asa arata definitia autorulotei conform actualei legislatii. Prin prisma acestei definitii, chiar nu cred ca reprezinta o mare problema modificarea, asta, cel putin dpdv. legal.

In acelasi act normativ, la Anexa XI, Apendice 1, se stabilesc dispozitiile aferente vehiculelor cu destinatie speciala - autorulote
Semnificatia literelor din tabelul respectiv este explicitata la finalul anexei XI.

P.S. Multumim Dorin pentru informatiile adaugate, interesante si demne de luat in calcul la o adica, mai ales in situatia in care RAR-ul are pretentii prea costisitoare.
Campervan Fortscout 2008 - vandut. Actualmente circul cu... nevasta 19.. toamna
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Avatar utilizator
ionutcostache
Membru forum
Mesaje: 137
Membru din: 30 Sep 2013, 13:17
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 01 Ian 1970
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de ionutcostache » 14 Noi 2013, 19:23

Salut,
Si eu lucrez la un proiect asemanator, transformarea unui van in camper. Am primit de la RAR acordul pentru efectuarea transformarii in regie proprie, cu respectarea unrmatoarelor conditii:
- autoutilitara de baza sa fie furgon cu cabina integrata;
- sa nu se faca modificari si interventii la structura de rezistenta;
- masa si dispunerea amenajarilor interioare sa nu conduca la depasirea masei totale admise si nici la depasirea maselor maxime admise pe axe;
- amenajarea interioara sa contina cel putin urmatoarele:
- scaune si o masa
- paturi obtinute eventual prin rabatarea scaunelor
- facilitati pentru bucatarie
- facilitati pentru depozitare

Conditiile mi se pare de bun simt, oricum nu aveam de gand sa fac altceva.
Omologarea ma intereseaza doar pentru impozit, asigurare RCA si periodicitatea ITP. Acum, ca utilitara, ma seaca: cca 1000 lei impozit, peste 1000 RCA, iar ITP anual, vreo 150. Poate ca daca ar fi productiva, nu as simti, insa agrementul e cam scump in conditiile astea... :D
..................................Campervan Renault Master..................................
=======================================================
LIBERTATEA TA SE TERMINA UNDE INCEPE LIBERTATEA CELUILALT

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru asociat
Mesaje: 507
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu » 14 Noi 2013, 20:49

Frumos domnule Ionut. Bafta muta !
Dati-ne mai multe detalii legate de conversie. Ce model de duba aveti? Ce configurare va doriti ? Ce dotari ? Ce componente folositi ?

P.S. De ce platiti impozit si RCA asa mare pentru autoutilitara ? Ce model aveti ? Ce cilindree ?
Campervan Fortscout 2008 - vandut. Actualmente circul cu... nevasta 19.. toamna
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

enache-vasile
Membru forum
Mesaje: 25
Membru din: 21 Mar 2010, 15:04
Localitate: Craiova

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de enache-vasile » 15 Noi 2013, 19:04

Domnilor, foarte interesant subiectul.

Si pe mine ma bate gandul la asa ceva pe viitor, dar am nevoie de o documentare amanuntita.
Aceasta o pot oferi cei ca dumneavoastra care a-ti facut sau vreti sa faceti asa ceva.
Mai multe fotografii ar fi necesare(o imagine face cat o mie de cuvinte).
Laudabila initiativa D-lui Predonu.


Cu respect,

V. Enache
VW Golf 3 + Roller R4
enache_vasile@live.com

Avatar utilizator
ionutcostache
Membru forum
Mesaje: 137
Membru din: 30 Sep 2013, 13:17
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 01 Ian 1970
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de ionutcostache » 18 Noi 2013, 11:19

Duba mea este un Renault Master din 2008, putin rulat (150.000 km), decent exploatata pana acum. Caroseria este L3H3 (cea mai lunga, cea mai inalta), de fapt asta m-a atras cand am vazut-o prima oara. Mi s-a parut perfecta pentru camper. Inca nu stiam cum sta pe sosea la dimensiunile alea...
Tocmai am probat-o la o cursa de peste 5000 km, pana in Olanda. Are un consum decent, am scos o medie de 10 litri/100km, cu o viteza medie de 120km/h pe autostrada. Pentru un zgarie nori ca asta, consider ca e decent.
Am ales campervan (autorulota pe o caroserie de van), din mai multe motive: caroserie compacta si sigura, deplasare rapida si sigura, consum decent de combustibil, risc minim de infiltratii si coroziune, estetica, poate mai sunt motive pe care nu mi le amintesc acum. Prin alegerea facuta mi-am asumat si unele dezavantaje: confort (spatiu) mai mic decat la o integrata, zgomotul produs de usa glisanta, peretii in doua planuri, poate si altele, insa nu mai conteaza, pe mine ma intereseaza avantajele, nu dezavantajele.. :D
Deocamdata strang informatii, le sintetizez, incerc sa coagulez o forma finala. Am achizitionat cate ceva din cele necesare (baia, toaleta, ferestre, o trapa generoasa, etc). Vreau sa ma documentez cat mai bine inainte, sa am cat mai putine regrete la terminarea lucrarii. Vreau sa vad cat mai multe campere, sa discut cu cat mai multi posesori, sa vad puncte slabe sau lucruri esentiale. Daca vreun posesor de campervan din Bucuresti sau imprejurimi este dispus la deranj (discutii), astept un PM.
Am sa incep sa postez atunci cand voi fi convins ca informatiile adunate vor fi de ajutor.
..................................Campervan Renault Master..................................
=======================================================
LIBERTATEA TA SE TERMINA UNDE INCEPE LIBERTATEA CELUILALT

Avatar utilizator
ionutcostache
Membru forum
Mesaje: 137
Membru din: 30 Sep 2013, 13:17
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 01 Ian 1970
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de ionutcostache » 18 Noi 2013, 11:58

Rectificare: Impozitul este undeva panã in 400 lei (am plãtit 190 lei pt 5 luni/2013), iar RCA in jur de 600 lei/an. Imi cer scuze, am amestecat niste borcane...
..................................Campervan Renault Master..................................
=======================================================
LIBERTATEA TA SE TERMINA UNDE INCEPE LIBERTATEA CELUILALT

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru asociat
Mesaje: 507
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu » 18 Noi 2013, 13:06

Ionut, ai o masina ce se preteaza perfect unei astfel de conversii. Cred ca ai luat o buna decizie.
Am un astfel de camper facut de firma Globecar din Germania. Pentru orice fel de informatii iti stau la dispozitie. Am imagini cu lucrari ascunse, dispun de o multime de date care iti pot fi de folos la conversie. Oricand poti trece pe la mine (Voluntari) sa vezi cum e realizat. Eu zic ca-l vei putea face calitativ peste ce au facut nemtii. Estetic insa, e un pic mai dificil.
Am multe nemultumiri legate de anumite lucruri gresite de ei chiar din proiectare. Si pe mine ma bate gandul sa ma apuc pentru inceput de o astfel de conversie. De circa un an si ceva tot urmaresc ce fac altii de afara in materie de astfel de modificari.
E bine sa discutam la vedere, nu pe PM. Asa putem veni cu detalii utile oricarui coleg care vrea sa faca o astfel de transformare.

Legat de configurare, pentru ca pe mine ma nemultumeste baia de dimensiuni foarte reduse, m-am gandit la o altfel de impartire, la o masina de genul celei pe care tu o ai - in jur de 3700 mm lungimea spatiului de marfa:
configurare-1.1.jpg
configurare-1.1.jpg (81.06 KiB) Vizualizat de 2793 ori
Nu am trecut mai multe cote pentru a nu incarca excesiv desenul.
Desenul este la scara. Cotele din desen sunt in cm. Dimensiunea paturilor este de 190 x (65) cm. Cofigurarea este pentru un interior de duba de minim 3705 x 1950 mm.
In situatia in care duba este modelul cu cea mai mare suprainaltare, cum e cea a ta Ionut, putem discuta si de un alt pat suprapus peste unul din cele existente.
Un alt pat se formeaza in zona din fata: bancheta - masa - scaun sofer si pasager.

P.S. Am banuit ca taxele nu pot fi foarte mari la autoutilitara ta Ionut.
Ultima oară modificat 18 Noi 2013, 13:35 de către Nelu Predonu, modificat de 2 ori în total.
Campervan Fortscout 2008 - vandut. Actualmente circul cu... nevasta 19.. toamna
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Scrie răspuns