XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 27 Noi 2020, 19:07

Problema aerodinamica

bancuri, zvonuri, hobby-uri, imagini, filme haioase, chat, ID-urile membrilor...

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici:
http://clubrv.ro/forum/viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
Raspunde
Radu Pascu
Membru asociat
Mesaje: 1130
Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
Oras: Brasov
Data nasterii: 11 Sep 1958
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Radu Pascu » 29 Oct 2009, 15:05

D-ule Oprisan, va rog sa nuantati putin despre subiect. Ce inseamna firme de specialitate? Ce inseamna tari mai destepte? Au facut teste si masuratori?
Subiectul este interesant si cred ca merita date niste detalii.
invata repede si aplica... tot repede.

Megane II 2.0 T.E.C. Siena Saphir 390T
0742044570

Gabi Popa
Membru forum
Mesaje: 29
Membru din: 19 Oct 2009, 20:13
Localitate: Ploiesti PH

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Gabi Popa » 29 Oct 2009, 20:11

Buna seara. Cred ca un asemenea deflector se poate gasi la autovehiculele ARO.Sunt cele montate pe cabina in fata prelatei.

Radu Pascu
Membru asociat
Mesaje: 1130
Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
Oras: Brasov
Data nasterii: 11 Sep 1958
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Radu Pascu » 29 Oct 2009, 21:11

la cele de camioneta sau camioane efectul este clar si cunoscut. Deflectorul se afla la distanta foarte mica de spatiul de marfa.
La rulota tocmai golul intre masina tractoare si rulota este problema majora.
invata repede si aplica... tot repede.

Megane II 2.0 T.E.C. Siena Saphir 390T
0742044570

Ovidiu Ciobanu
Membru forum
Mesaje: 242
Membru din: 25 Mai 2009, 21:51
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Ovidiu Ciobanu » 29 Oct 2009, 21:50

Cu siguranta ca la o masina "break" da rezultate mult mai bune deflectorul decat la o "berlina" - pentru ca este pus cat mai in spate si asta inseamna cam jumatate din distanta dintre plafonul unei berline si rulota.
In plus - o berlina are spatele rotunjit ca minimizeze turbulentele dupa ea, adica pana la rulota lasa aerul "ne-impins" ca si cum nici n-ar fi trecut pe acolo.
Pe forumuri spuneau (pe masini break) ca deflectorul trebuie reglat cat mai spre spate, insa suficient de departat de rulota astfel incat sa nu se "lipeasca" musculite pe geamul rulotei.
Cum am o "berlina" - chiar si cu putinele mele cunostinte de aerodinamica am dubii serioase ca ar putea avea vreun rezultat pozitiv - cel mai probabil va crea doar un mare vartej deasupra portbagajului masinii.
Sanatate!
VW T4 Multivan - in transformare

Radu Pascu
Membru asociat
Mesaje: 1130
Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
Oras: Brasov
Data nasterii: 11 Sep 1958
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Radu Pascu » 29 Oct 2009, 22:03

Eu cred ca exista posibilitatea sa reglezi inclinatia in asa fel incat sa fie optim doar la o plaja restransa de viteza, chiar daca masina este o berlina. si daca acea plaja este viteza optima de croaziera poate sa fie benefic.
Cred ca numai experimentele intr-un tunel aerodinamic sau ceva simulat poate sa faca lumina in acest subiect.
invata repede si aplica... tot repede.

Megane II 2.0 T.E.C. Siena Saphir 390T
0742044570

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2709
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Sandu Toma » 29 Oct 2009, 23:13

Ati vazut cumva vreun olandez sau neamt cu paravant (deflector)?
Ati vazut cumva in cataloagele Fiamma, Bade, Falle...etc, astfel de produse ?
Sigur veti raspunde NU !
Asa cum a spus Radu mai devreme, distanta mare intre masina si rulota le face ineficiente !
Orice problema are o rezolvare practica

Marius Beldiman

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Marius Beldiman » 30 Oct 2009, 09:28


Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 888
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Odenie Sergiu » 30 Oct 2009, 09:42

La cat or fi primit pentru doborarea recordului,si-au scos benzina consumata in plus prin lipsa acelui obiect cu care ar fi economisit ceva carburant :lol:
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul

Radu Pascu
Membru asociat
Mesaje: 1130
Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
Oras: Brasov
Data nasterii: 11 Sep 1958
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Radu Pascu » 30 Oct 2009, 10:16

Eu zic ca problema franei aerodinamice nu este neaparat consumul. Cred ca mai importanta este tinuta de drum si comoditatea la condus, cat si dinamica (acceleratie franare)
Acum ma gandesc foarte serios la un sistem de carenaj demontabil. din doua panouri inclinate si curbate, pe care sa le atasez cu dispozitive speciale de cele doua sine ale cortului. Cele doua panouri se vor inchide in fata in mijloc, peste suportul de biciclete, in asa fel incat se sa poata detasa pe momentul stationarii. Practic ele se vor depozita sub rulota si nu deranjeaza pe nimeni.
Efectul pe care-l astept este sa ajung la performantele pe care le-am avut asta vara cu Eriba din 1979, care era mai grea, dar mult mai aerodinamica.
invata repede si aplica... tot repede.

Megane II 2.0 T.E.C. Siena Saphir 390T
0742044570

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2709
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Sandu Toma » 30 Oct 2009, 12:24

Acum ca sa fiu "carcotas" : Radule, cu RAR-ul cum o rezolvi ? Ca doar este vorba despre o modificare constructiva, nu despre o "accesorizare" cu componente agreate pe plan european :D
Orice problema are o rezolvare practica

Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 888
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Odenie Sergiu » 30 Oct 2009, 12:29

Pai daca e demontabila la locul de campare,nu va fi prezenta decat in timpul deplasarii nu cred ca in trafic se leaga cineva de asta.... :idea:
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul

Marius Beldiman

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Marius Beldiman » 30 Oct 2009, 12:37

Lasind gluma deoparte, gasesc problema pusa in acest topic foarte interesanta.Sunt interesat de acest dispozitiv, insa nu am gasit pe nicaieri, pe la noi.
@Sandu: sa inteleg ca, daca se confectioneaza un asemenea suport trebuie autorizat rar? Intreb pentru ca, negasind niciunde acest paravint, ma gindisem sa-mi confectionez unul, macar pentru a proba eficienta lui. In situatia mea avind masina f joasa, rulota opune foarte mare rezistenta. Pina la urma as face proba si cu o cutie deasupra, numai sa-mi mai diminueze senzatia aceea de neputinta din timpul mersului.Oricum mai mult de 70-80km/ora nu pot sa merg,asta cu pedala de acceleratie la podea.

Raspunde