XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 27 Noi 2020, 19:58

Problema aerodinamica

bancuri, zvonuri, hobby-uri, imagini, filme haioase, chat, ID-urile membrilor...

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici:
http://clubrv.ro/forum/viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
Raspunde
Radu Pascu
Membru asociat
Mesaje: 1130
Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
Oras: Brasov
Data nasterii: 11 Sep 1958
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Radu Pascu » 12 Mar 2013, 11:26

Am ramas la aceeasi problema de aerodinamica INCA nerezolvata intr-un mod optim.
Asa ca am achizitionat doua mechete 1:43 (la scara mai mare nu am gasit) Una de Megane II sedan caci asta posed ca tractor si una de rulota HomeCar, caci numai asta am gasit cu forme reale si la scara.
Am confectionat un "tunel aerodinamic" cu ventilator care aspira aerul pentru a avea o curgere laminara neturbulenta. Si m-am apucat de teste. Cel mai greu a fost sa realizez un filon concentrat si subtire de fum. Dupa nenumarate "inventii" a venit si solutia pe care o aveam gata la indemana dar nu m-am gandit la ea. Banalul pistol de lipit si colofoniu (adica sacaz de decapat). Ceea ce a iesit vedeti in filmele din link. Sigur ca mai am mult de ajustat pana la o formula optima. A trebuit sa demontez macheta de rulota caci protapul era prea lung si nu am vrut sa-l tai. Acum trebuie sa-i croiesc un fund fals pentru a reduce turbulentele de sub ea. Tunelul trebuie putin mai lat si mai inalt pentru a reduce "efectul de sol" care aici este lateral pe toate laturile :D . Dar consider totusi o realizare. Am sa va tin la curent cu noutatile.



http://dl.transfer.ro/transfer_ro-12mar ... 9b7cc9.zip
invata repede si aplica... tot repede.

Megane II 2.0 T.E.C. Siena Saphir 390T
0742044570

Marius Beldiman

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Marius Beldiman » 12 Mar 2013, 12:46

Foarte interesant experimentul tau Radu! As fi curios care ar fi rezultatele unei masini break(cu si fara paravant)!

Radu Pascu
Membru asociat
Mesaje: 1130
Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
Oras: Brasov
Data nasterii: 11 Sep 1958
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Radu Pascu » 12 Mar 2013, 15:03

Marius Beldiman scrie:Foarte interesant experimentul tau Radu! As fi curios care ar fi rezultatele unei masini break(cu si fara paravant)!
Machete de pe Ebay si in rest putina migala.
invata repede si aplica... tot repede.

Megane II 2.0 T.E.C. Siena Saphir 390T
0742044570

Avatar utilizator
Isdraila Ioan
Membru forum
Mesaje: 704
Membru din: 11 Feb 2010, 15:13
Oras: Arad
Data nasterii: 14 Iun 1954
Localitate: Galati
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Isdraila Ioan » 12 Mar 2013, 15:18

Pentru drum ,eu sunt echipat in felul aceste ."Sicriul" este facut de mine,mai lat si un pic mai inalt decit cele obisnuite, avind in plus si acele nervuri deasupra .Sincer sa fiu sunt foarte multumit.Rulota are 644 kg si se aseaza bine si la 90km/ora,folosind CC-ul .
Atașamente
Camping s 2010(01) (Copy).jpg
Camping s 2010(01) (Copy).jpg (77.38 KiB) Vizualizat de 2110 ori
fam.Isdraila Ioan si Valentina
Volvo V50 2.0 HDi+
Camper Ford Meridian CI International 314
Tel.0729929120-Nea Nelu e-mail gl99vrc@yahoo.com . "Partea interesanta la oamenii inteligenti,este ca par nebuni in fata prostilor"Albert Einstein.

Radu Pascu
Membru asociat
Mesaje: 1130
Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
Oras: Brasov
Data nasterii: 11 Sep 1958
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Radu Pascu » 12 Mar 2013, 15:40

Caroseria breack este net superioara la tractat rulota. Cu sau fara sicriu, cred ca este acelasi lucru. Eu am si un "sicriu" Thule Ocean 600 si tot nu est suficient efectul. In plus, daca trag rulota nu am nevoie de portbagaj pe masina.
invata repede si aplica... tot repede.

Megane II 2.0 T.E.C. Siena Saphir 390T
0742044570

Avatar utilizator
Dan Alexandru
Membru forum
Mesaje: 126
Membru din: 04 Oct 2011, 11:31
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Dan Alexandru » 12 Mar 2013, 16:44

Eu am un sedan si o rulota anti-aerodinamica: http://zwalve.eu/v/Smoketail+Supplies/D ... 5.JPG.html

Nu am nici un sistem de limitare a franei aero-dinamice, merg cu rulota cu 90 km/h la un consum de 9-10% cu motor diesel 1.4 90 CP in treapta a patra la 3200 RPM. Asta inseamna o dublare a consumului cu rulota in spate.
Toyota Corolla 1.4 D4D 2005 + Kip Grand de Luxe 1978

Avatar utilizator
Marian Mocanu
Membru forum
Mesaje: 8
Membru din: 20 Aug 2011, 12:41
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 29 Noi 1965
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Marian Mocanu » 12 Mar 2013, 19:00

Ma bag si eu in seama desi nu stiu cat de concludent este pentru colegii care conduc turisme mai mici de inaltime . Am un Nissan X-Trail, care este destul de inalta si trag dupa mine un Beyerland 430 care dupa cum stiu colegii nostrii are o ,,spoiala" de aerodinamicitate datorita formei frontale .
Asta vara , prin Europa pe ici pe colo , in regim combinat ( autostrada si drumuri nationale ) am scos un consum mediu de 10,5 l % dupa un parcurs de 4000 km . Asta cu o viteza de croaziera care rareori a scazut sub 90 Km/h , pe autostrazi am rulat si cu 100-120 km/h .
Rulota cantarita are undeva la 1200 kg iar masina are un motor de 2l si 150 CP. Testat si pe la noi , la un drum pana la Plaiul Foii si inapoi un consum de 8,5 % si la mare ( regim autostrada 100km/h ) cu vant in fata am ajuns si la 12-13%.
Masina fara rulota la o viteza constanta de 90-110 KM/h consuma undeva la 7 % si la peste 130 consumul creste ,, dramatic " la 12-13 % , penalizata fiind tocmai de forma nu tocmai aerodinamica a ei .
Concluzia mea : o viteza optima pentru mine ar fi pe la 90 cu un consum undeva cu 1,5-2 litri in plus cu rulota cu toate ca nu prea ma lasa inima sa ma ,,tarasc"asa .
PS. Am incercat si varianta cu TIR-ul si merge , esti pur si simplu ,,aspirat" de curentii de aer creati de TIR si asta se vede cel mai bine la mine cand sunt pe tempomat .
Marian, Adina si Andrei
Beyerland Vitesse 430TM + Nissan X-trail 2.0 dci ;
0722368820

Radu Pascu
Membru asociat
Mesaje: 1130
Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
Oras: Brasov
Data nasterii: 11 Sep 1958
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Radu Pascu » 12 Mar 2013, 21:00

Nu se poate reduce spectaculos consum de carburant. Pana la urma este fizica elementara la mijloc. Este vorba de lucrul mecanic efectuat pentru a deplasa acel "ceva" pe o distanta X in timpul sau cu viteza Y. Ai nevoie de o anumita cantitate de energie pentru a realiza acest lucru. Evident ca indiferent de puterea motorului, consumul va fi aproape identic pentru acelasi lucru mecanic efectuat. Diferentele apar DOAR din eficienta (randamentul) sistemului. Un motor cu o tehnologie mai noua, mai performanta, va cheltui ceva mai putina energie pentru acelasi lucru mecanic efectuat. Frecari mai mici, materiale mai usoare, inertii mai mici etc etc. Deci ce urmarim noi, este DOAR o imbunatatire a CX-ului total.
Eu am un motor mic. 1,6L 113CP benzina. Deci un cuplu mai modest fata de motoarele diesel. Am cutie automata si tempomat. Mai am nevoie de o foarte mica rezerva de putere sau mai bine zis o foarte mica crestere a randamentului, pentru a putea sta linistit pe tempomat la 90Km/h. Si eu pot sa merg cu 130Km/h (ceea ce nu este indicat) si fac lucrul asta dar numai in depasiri, si numai daca sunt fortat de cei din spate, si oricum numai pana am posibilitatea sa revin pe banda I. Ex pe autostrada cand depasesti o coloana de camioane.
Mentionez ca cu rulota Eriba nu am avut nicio problema. Se pare ca este o combinatie nefericita intre aceasta caroserie si aceasta forma de rulota.
invata repede si aplica... tot repede.

Megane II 2.0 T.E.C. Siena Saphir 390T
0742044570

Radu Pascu
Membru asociat
Mesaje: 1130
Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
Oras: Brasov
Data nasterii: 11 Sep 1958
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Radu Pascu » 07 Sep 2014, 22:02

A trecut mai bine de un an si iata, acum pot sa va dau rezultate concrete in legatura cu prelata paravant. Am realizat-o in primavara si de atunci am facut mai multe voiaje cu si fara ea. Am avut rabdare si am demontat-o si remontat-o in cursul aceluiasi voiaj in conditii, si pe aproape acelasi gen de traseu. Cat priveste consumul, in cazul meu a scazut cu 1L/100km la viteze peste 80Km/h. Sub acest prag, practic nu sunt diferente. Dar nu acesta a fost scopul principal. Principalul meu scop, a fost sa reduc CX=ul si sa pot sa folosesc tempomatul in regim de 80-90Km/h, fara a pierde considerabil din viteza.
Pentru un prototip, nu este prea aratoasa (se poate mult mai bine) si am modificat-o in mai multe etape. De aceea este cam "sifonata" dar inca rezista foarte bine.
Concluziile sunt urmatoarele:
1. scade simtitor CX-ul la viteze de peste 90Km/h
2. implicit are efect considerabil la deplasare cu vant din fata.
3. taie mai bine aerul si cu vant lateral. Se simte mai ales cand depasesti un camion.
4. protejeaza fata rulotei de mizeria aruncata de autturism la deplasarea pe ploaie sau pe drum cu praf, noroi etc.
5. Protejeaza bicicletele (daca este cazul) O sa spneti ca exista husa pentru biciclete. Am si din aia si una chiar buna. Dar pe timp de ploaie, apa tot intra pe sub ea.
6. In parcare nepazita, bicicletele si portbagajul rulotei, sunt mai protejate de "ochii indiscreti".
7. Inca nu m-am gandit la acest punct.

Dezavantaje:
1. ai de lucru cu ea, daca in timpul calatoriei vrei ceva din portbagajul rulotei, sau daca vrei sa folosesti bicicletele.
2. costul relativ ridicat al prototipului. Dati-mi voie sa nu va spun cat a costat pana acum.
3. inca un accesoriu in plus, cu care trebuie sa te ocupi la plecare si sosire.
4.faptul ca trebuie construita pentru fiecare rulota in regim custom made. Nu se poate "croi" una universala.
5. necesar ca rulota sa aiba sina pentru cort pe ambele parti. In cazul ca nu are, atunci vor fi folsiti butoni de fixare si pe lateral Asta va complica putin montajul.
Si acum, pentru exemplificare, voi posta si niste fotografii.
Atașamente
mini-P1060734.JPG
Vedere laterala
mini-P1060734.JPG (92.37 KiB) Vizualizat de 1564 ori
mini-P1060735.JPG
Vedere laterala-fata
mini-P1060735.JPG (65.71 KiB) Vizualizat de 1564 ori
mini-P1060737.JPG
Vedere din fata
mini-P1060737.JPG (62.48 KiB) Vizualizat de 1564 ori
mini-P1060738.JPG
Prinderea sub sasiu
mini-P1060738.JPG (60.04 KiB) Vizualizat de 1564 ori
mini-P1060740.JPG
Ochi transparent pentru pozitie fata
mini-P1060740.JPG (58.03 KiB) Vizualizat de 1564 ori
mini-P1060749.JPG
Cum se deschide fermoarul central
mini-P1060749.JPG (91.27 KiB) Vizualizat de 1564 ori
invata repede si aplica... tot repede.

Megane II 2.0 T.E.C. Siena Saphir 390T
0742044570

Raspunde