XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 31 Mai 2020, 01:32

Conversie duba in campervan

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Raspunde
Ichim Florin
Membru forum
Mesaje: 2
Membru din: 15 Dec 2019, 11:09
Oras: Galati
Data nasterii: 20 Feb 1977

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Ichim Florin » 21 Dec 2019, 14:54

:welcome1: Pentru a avea 5 locuri cu centura se poate pune bancheta de doua persoane in dreapta soferului.

Ciupagea Dumitru
Membru forum
Mesaje: 15
Membru din: 12 Feb 2018, 16:53
Oras: Braila
Data nasterii: 04 Noi 1978
Localitate: Braila

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Ciupagea Dumitru » 22 Dec 2019, 20:21

Corect Florin,dar pierzi avantajul scaunelor rotative.

Ciupagea Dumitru
Membru forum
Mesaje: 15
Membru din: 12 Feb 2018, 16:53
Oras: Braila
Data nasterii: 04 Noi 1978
Localitate: Braila

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Ciupagea Dumitru » 22 Dec 2019, 20:25


Ciupagea Dumitru
Membru forum
Mesaje: 15
Membru din: 12 Feb 2018, 16:53
Oras: Braila
Data nasterii: 04 Noi 1978
Localitate: Braila

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Ciupagea Dumitru » 22 Dec 2019, 20:28

Mai sus am pus un link cu materialul din care se face mobila.Cica este foarte usor (26 kg placa).Răsfoind pe Ebay am constatat că sunt firme care au mobilier gata făcut pentru modificări dubă.

Ichim Florin
Membru forum
Mesaje: 2
Membru din: 15 Dec 2019, 11:09
Oras: Galati
Data nasterii: 20 Feb 1977

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Ichim Florin » 24 Dec 2019, 17:12

Uite un clip in care se monteaza o bancheta dubla si are si posibilitatea de a se roti.

Ciupagea Dumitru
Membru forum
Mesaje: 15
Membru din: 12 Feb 2018, 16:53
Oras: Braila
Data nasterii: 04 Noi 1978
Localitate: Braila

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Ciupagea Dumitru » 30 Dec 2019, 16:47

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 3445296433
Scaunele sunt elemente de siguranță și trebuiesc folosite doar parti testate.

ALTINAR COSTIN
Membru forum
Mesaje: 3
Membru din: 23 Apr 2020, 01:20
Oras: București
Data nasterii: 04 Aug 1981

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de ALTINAR COSTIN » 03 Mai 2020, 19:55

Buna ziua,

Am tot citit pe aici pe forum despre aceste conversii insa chiar si asa am destul de multe intrebari la care nu prea am gasit raspunsuri clare. Am incercat sa intreb cateva persoane care am vazut ca s-au apucat sa modifice singuri autoutilitara si de aceea am o serie de intrebari . Daca m-ati lamuri cu o parte din ele as fi recunoscator.

Doresc sa cumpar o autoutilitara ( fie Fiat Ducato , Citroen Jumper etc ... in functie de ce gasesc mai convenabil ) si sa-i aduc modificari . Bineinteles ca totul se rezuma la bani si de aceea caut cele mai rentabile solutii si de aceea ma gandeam ca multe din ele sa le fac in regim propriu.

1. Care ar fi minimul de modificari pe care trebuie sa le fac astfel incat o pot modifica din autoutilitara in autorulota ?
2.Ce presupune ? care sunt pasii de urmat ? Are cineva vreo lista cu carosieri acreditati RAR ?
3. Care sunt costurile instalarii unui ventilator in plafon si al unui geam lateral (in situatia in care masina nu are din fabrica) ?
4. Este nevoie de omologare pentru geamul lateral , ventilator si eventual panouri fotovoltaice ?
5. Am inteles ca nu e voie sa scoti panoul din spatele soferului decat daca probabil omologhezi masina ca autorulota. In caz ca o pastrez pot sa il scot si sa il pun la loc doar cand merg la ITP ?
6. Ce modificari poti aduce astfel incat sa nu ai probleme la itp ?
7. Se merita sa o schimbi din autoutilitara in autorulota ? Am inteles ca sunt costuri mai mici in ceea ce priveste ITP, taxe , impozit etc. Daca ar fi asa as vrea sa o modific dar oare ce costuri vor fi ?

Multumesc tare mult pentru rabdare si astept cu mare interes raspunsurile voastre.
Costin Altinar

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru asociat
Mesaje: 645
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu » 03 Mai 2020, 21:59

Salut Costin !
Primul pas pe care trebuie sa-l faci la intrarea pe forum... este sa te prezinti in aceasta sectiune:
https://www.clubrv.ro/forum/viewforum.php?f=97

Presupunand ca vei face acest lucru, incerc sa-ti raspund la intrebarile puse.

1.
Minimul de modificari este mentionat de actul legislativ care defineste autorulota:
"vehicul cu spatiu pentru facilitati de locuit care contine cel putin urmatoarele echipamente:
a) scaune si masa;
b) paturi obtinute eventual prin transformarea scaunelor;
c) facilitati pentru gatit;
d) facilitati pentru depozitare.
Aceste echipamente trebuie sa fie rigid fixate in spatiul pentru facilitati de locuit. Totusi, masa poate fi astfel conceputa incat sa poata fi usor demontata."

Atat incearca sa prezentati la omologare ! Nu gaz, nu solare, nu invertor, nu baie, nu incalzire, nu alte nebunii, strict ce zice legea !
Cu cat ai mai putine accesorizari pe autoutilitara cu atat iti va fi mai usor sa treci de omologare si cu atat te va costa mai putin manopera conversiei, daca o va face un atelier agreat RAR.
Ulterior, dupa ce vezi scris in CIV... "Autovehicul Special M1" "SA Autorulota"... mai vezi ce mai adaugi pe ea la interior fara a mai interveni la structura omologata.

In aceasta varianta de echipare minimala, chiar si cei care nu-si pot face singuri conversia in regie proprie, din diverse motive (lipsa timp, nepricepere, etc.) si vor apela la un "atelier agreat", nu vor baga mana foarte adanc in buzunar. Acestia, ulterior obtinerii actelor, vor putea pe parcursul timpului, functie de posibilitatile materiale sa mai adauge, tot cu ajutorul firmelor specializate daca ei nu se pricep, diverse alte accesorizari.

2.
http://www.rarom.ro/?page_id=895 - ateliere agreate RAR la nivel national
http://www.rarom.ro/cs-uploads/modifica ... r%201.html - pentru Bucuresti

Din link-urile puse anterior, apeleaza la un "atelier autorizat pentru modificari constructive" si negociaza implicarea in conversie atat a atelierului cat si a ta.
Solicita ca atelierul sa se ocupe de documentatiile cerute de RAR, de omologarea propriuzisa, iar tu de conversie in regie proprie, daca te pricepi.
Stabileste modul minimal de configurare al viitoarei conversii pentru ca in baza acestuia, atelierul sa poata prezenta proiectul spre aprobarea RAR.

Solicita atelierului cerintele minime obligatorii ce trebuiesc respectate dpdv. tehnologic si legal in executia conversiei daca o faci in regie proprie.

Solicita un pret atelierului pentru:

- intocmire proiect conversie si obtinerea aprobarii RAR pe acesta;
- consultanta pe parcursul conversiei executate in regie proprie, daca este cazul;
- participare la RAR la momentul obtinerii noii carti de identitate.

Daca pretul este ok, mergi mai departe.

In timpul executiei fa cat mai multe poze la lucrarille ascunse si respecta indicatiile atelierului in cea ce priveste executia in sine a conversiei.
Asta, tinand cont ca suntem in Romania, nu in alte tari europene in care astfel de omologari/conversii se fac mult mai usor, chiar si in regie proprie.
Trebuie sa trecem prin aceste furci caudine la care adaugam si faptul ca... nu ne dau banii afara din casa.

3.
Costurile la care te referi pot varia in functie de multe aspecte... piese noi sau sh, pret de achizitie, manopera, etc.

4.
Omologarea in cazul tau nu se face pe subansamble, se face per total conversie.

5.
Daca nu faci modificarea/conversia in acte, masina ramanand autoutilitara, este musai sa lasi panoul la locul lui.

6.
Poti sa-ti faci configurarea van-ului fara modificari constructive/structurale, acesta ramanand incadrat ca autoutilitara, pastrand panoul la locul lui pentru a nu avea probleme la ITP.

7.
Sigur, totul pleaca de la bani, de la suma disponibila intregului proiect de conversie. Functie de aceasta suma numai tu poti decide daca se merita sau nu trecerea in acte al autorulota. Da, sunt costuri ceva mai mici dpdv. al taxelor la autorulota.
Costin, intrebi: care ar fi costurile de modificare in acte ? Aceste costuri sunt functie de ceea ce negociezi la pct. 2, cu atelierul care iti va face demersurile de omologare.
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

ALTINAR COSTIN
Membru forum
Mesaje: 3
Membru din: 23 Apr 2020, 01:20
Oras: București
Data nasterii: 04 Aug 1981

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de ALTINAR COSTIN » 03 Mai 2020, 22:46

Buna seara ,

Multumesc pentru atentionare domnul Nelu , insa nu gaseam exact unde trebuie. Am gasit intr-un final :)
Va multumesc si pentru multitudinea de raspunsuri sunt foarte amabil . am vazut multe raspunsuri pe acest forum din partea dvs foarte utile.

Revenind la problema mea , ma gandesc la tot felul de scenarii cum sa procedez corect de asta insist cu astfel de intrebari. Vad ca cei din jur sunt foarte relaxati cand vine vorba de modificari insa eu nu vreau sa merg pe strada si sa stau cu frica, ca ma va opri politia si eu nu am totul in regula.

Daca de ex as dori sa o pastrez ca autoutilitara si sa fac modificari precum instalarea panourilor fotovoltaice , decupartea pentru un geam lateral (sa zicem pe usa laterala) si eventual un ventilator sus , este nevoie de omologare pentru ele ? sau as putea la orice service sau acasa ?

Eu ma gandeam ca pot eu sa "construiesc" o baie, apoi sa instalez ceva pentru caldura gen webasto. Mobilier nu as vrea foarte mult dar o mica bucatarie o pot face si eu , deasemenea si patul. Lucrez la IKEA si cunosc multe aspecte cand vine vorba de mobilier si nu cred ca va fi o problema .

Cu siguranta voi apela la un specialist cand vine vorba de partea electrica pentru nu ma consider suficient de pregatit ca sa fac eu aceste modificari tinand cont ca e foarte riscant.
Costin Altinar

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru asociat
Mesaje: 645
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu » 04 Mai 2020, 00:51

Costin, in comunitatea in care ai intrat avem o regula nescrisa... nu ne domnim, vorbim la pertu.
ALTINAR COSTIN scrie:
03 Mai 2020, 22:46
... Revenind la problema mea , ma gandesc la tot felul de scenarii cum sa procedez corect de asta insist cu astfel de intrebari. Vad ca cei din jur sunt foarte relaxati cand vine vorba de modificari insa eu nu vreau sa merg pe strada si sa stau cu frica, ca ma va opri politia si eu nu am totul in regula...
De bun simt aceasta temere a ta. Este neplacut ca o plimbare de agrement sa fie marcata de un stres perpetuu.
ALTINAR COSTIN scrie:
03 Mai 2020, 22:46
... Daca de ex as dori sa o pastrez ca autoutilitara si sa fac modificari precum instalarea panourilor fotovoltaice , decupartea pentru un geam lateral (sa zicem pe usa laterala) si eventual un ventilator sus , este nevoie de omologare pentru ele ? sau as putea la orice service sau acasa ? ...
Pantru instalat panouri fotovoltaice si ventilator nu ai nevoie de vreun agrement special, insa, pentru geamul lateral este nevoie sa apelezi la un servis autorizat RAR. Odata facuta modificarea, servisul respectiv va trebui sa-ti furnizeze: Factura, un Certificat de Conformitate pentru geamul respectiv si un Certificat de Garantie pentru lucrarea facuta, acte pe care trebuie sa le ai la indemana in masina.
Montarea geamului pe usa culisanta, pe panoul din spatele soferului, cat si pe usile din spate... sunt practic niste optionale ale producatorului platformei. Cu putin noroc, masina pe care urmeaza sa o achizitionati va putea avea acele geamuri, sau parte dintre ele, puse chiar de fabricantul van-ului. Este foarte bine ca va orientati catre "familia" Ducato.
Multi isi fac in regie proprie aceste montaje, insa, eu v-am spus cum sa procedati fara a avea dureri de cap, sau frica de care pomeneati anterior.
ALTINAR COSTIN scrie:
03 Mai 2020, 22:46
... Eu ma gandeam ca pot eu sa "construiesc" o baie, apoi sa instalez ceva pentru caldura gen webasto. Mobilier nu as vrea foarte mult dar o mica bucatarie o pot face si eu , deasemenea si patul. Lucrez la IKEA si cunosc multe aspecte cand vine vorba de mobilier si nu cred ca va fi o problema...
Puteti fara probleme sa faceti ce ati pomenit mai sus atata timp cat nu faceti modificari constructive/structurale la caroseria van-ului si-l pastrati in acte ca autoutilitara. Aveti panoul la locul lui. Dumneavoastra o folositi de marfa. Nu cred ca va poate imputa nimeni faptul ca transportati mereu aceeasi marfa/mobila. :))
ALTINAR COSTIN scrie:
03 Mai 2020, 22:46
... Cu siguranta voi apela la un specialist cand vine vorba de partea electrica pentru nu ma consider suficient de pregatit ca sa fac eu aceste modificari tinand cont ca e foarte riscant...
Este mare lucru daca constientizati ca aveti limite in acest domeniu. Asa va trebui sa procedati atat in situatia instalatiei electrice cat si in a celei de gaz daca montati consumatori pe acest tip de combustibil.
La noi, la romani, daca cineva a schimbat o priza, un bec sau si-a facut un prelungitor acasa, deja se considera electrician, daca nu cumva chiar... electronist :))

P.S. Pana la final vad c-am dat-o si eu in... "domnie" :)
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Raspunde