XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 04 Dec 2020, 13:24

Conversie duba in campervan

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Raspunde
Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 671
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu » 13 Ian 2016, 17:09

In primul rand Valentin, aici pe forum, in aceasta breasla, exista o regula nescrisa - nu ne domnim. Pe acest considerent mi-am permis sa-ti vorbesc direct la pertu. Asa sa faci si tu. :)

Schita atasata de mine nu ai unde sa o mai intalnesti, am facut-o special pentru cazul tau - 2 adulti + 2 copii, pentru o duba cu L= 3,20 m, cu o singura chiuveta, cu descarcare a toaletei fara gaurirea caroseriei, asa cum ai mentionat tu.
Acea fereastra deja achizitionata de tine (94/48) merge montata pe usa laterala. Exact la aceste dimensiuni este si geamul meu de pe acea usa laterala.
Daca ai sa mergi pe schita propusa de mine, iti va mai trebui in zona banchetei un geam cu dimensiunea aproximativa de 65/45 si un alt geam/fereastra de cca 40/50 pentru la baie. La baie, in loc de geam poate fi montata si o trapa de mai mici dimensiuni in plafon.
Unul dintre adezivii cei mai recomandati pentru lipirea ferestrelor si trapelor este: Sika Lastomer 710 negru/gri/alb...

https://www.doradiceramic.ro/industry/a ... -710-negru

Atentie la data la care a fost produs adezivul. In general, acesti adezivi expira dupa 12 luni.

Referitor la filmuletul pus de tine pot sa-ti spun mai multe.
Acea configurare din film este exact cea a campervanului meu, deci, in acel pat care se formeaza prin intoarcerea scaunelor si bancheta, in nici un caz nu pot dormi doi copii... si la latimea patului ma refer in primul rand. Unul da, dar doi nu incap, ii chinuiesti.
In plus, acea configurare este facuta pe o duba cu o lungime putin mai mare de 3,20 m.

Referitor la achizitia de geamuri/ferestre, poti sa incerci la furnizorii de astfel de piese... la Motorhome (Bucuresti), la Exis (Campulung), la Camperland (Darmanesti), la Peti (Dej) si la care iti mai apar pe net. Oricum, este putin probabil ca dimensiunea dorita de tine sa o aiba pe stoc, dar... poate ai noroc. Furnizorii nu-si permit sa tina banii blocati in zeci sau sute de modele de astfel de ferestre, dar cred ca mai toti iti aduc la comanda ce tip si dimensiune doresti.
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 671
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu » 13 Ian 2016, 19:18

Valentin, daca mergi pe varianta pe care ti-am propus-o anterior, cam asa ar arata mobilierul vazut dinspre laterala cu usa mobila:
vedere laterala mobilier 2005.jpg
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Avatar utilizator
Adrian Coman
Membru forum
Mesaje: 123
Membru din: 13 Dec 2013, 21:22
Oras: Ploiesti
Data nasterii: 10 Iun 1967
Localitate: Ploiesti
Contact:

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Adrian Coman » 13 Ian 2016, 22:36

Salut,
... am vizualizat cu interes acest subiect. Practic si eu am transormat ,pentru clientii mei , dubite in campervan...acesta fiind obiectul meu de activiate. Repar si modific rulote / autorulote...dar in prealabil am instiintat clientul ca acea dubita transformata in camper, va ramine '' vesnic '' in proprietatea sa !
Veti intreba, de ce?.... :idea: am primit raspunsul de la un prieten ce lucreaza la RAR. Aceste dubite sunt omlogate la inmatriculare ca autoutiliare .Trasformndu-le in campervan acestea NU MAI SUNT IDENTIFICATE DE RAR... in cazul in care , la un moment dat , vrei sa vinzi acel campervan. Taxele pentu reomologare .... nu merita... cu acei bani iti cumperi campervan omologat de fabrica. Asa ca, cumpaniti bine cei ce vreti sa realizati o astfel de transformare !
Reparam Rulote si Autorulote - Piese de schimb SH sau noi.
Ruloteadi - 0744319217

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 671
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu » 14 Ian 2016, 05:05

Adrian, sunt de acord cu ce spui, este bine ca inca de la inceput cine porneste la drum sa stie si unde trebuie sa ajunga.

Dar Adrian, presupunand ca iti doresti un campervan... sa zicem... de prin 2007-2008 (nu vrei o rapciuga :) ) "omologat de fabrica" cum zici tu si presupunand ca este in stare normala de functionare, ai idee cam cat costa adus in Romania si inmatriculat aici ?
Iti spun eu.
Daca vrei un campervan pe Fiat Ducato (ca-i mai ieftin) 2,3 multijet cu 131cp din 2007-2008, pe mobile.de, cel mai ieftin l-am gasit azi la 25.870.euro...

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... AsArray=KW

Sa zicem ca negociezi si-l iei la 23.800 euro. Taxa de prima inmatriculare sau de mediu cum ii mai zice... este de 6.000. (sase mii) de euro... fiind euro 4, cu emisii la peste 280 g/km si vechime de 7-8 ani. Ajungi cu totul la 29.800 euro. Ce parere ai de varianta asta ? Merita ? Binenteles ca NU !

Varianta ieftina ar fi urmatoarea:
1. Imi cumpar o duba din 2007-2008 (tot Ducato, pe acelasi considerent), cu aceleasi caracteristici am gasit-o azi tot pe mobile.de... la 8.200 euro, negociezi si o iei la 7.800. Mai dau 600 euro taxa de poluare aferenta autoutilitarelor si ajung cu ea inmatriculata la 8.400 euro. Dar, duba de duba L4H2 cu 3,7 m lungimea spatiului de marfa.

2. O configurez conform nevoilor mele.

3. Imi achizitionez cele necesare conversiei:
- Frigider cu compresor Indel B Cruise 85 nou - 575 euro;
- Webasto Dual Top - 1.600 euro;
- Toaleta (Wc) - Thetford C200CS - 395 euro;
- Aragaz 2 ochiuri cu capac de sticla DOMETIC Cramer Kocher CE 99 ZF– 138 euro;
- Chiuveta cu capac de sticla – CE 99 B410-L-G - 103 euro;
- Baterie monocomanda cu levier – 37 euro;
- Rezervor apa menajera 100 l - 150 euro;
- furnituri sanitare (furtune, coliere, intarituri curba furtun la 60 si 90 grade, etc.) - 100 euro;
- Trapa fata Dometic Mini Heki AirQuad 23-41 – 83,1 euro;
- Trapa spate Mini Heki 42V – 78,3 euro;
- Usa de vizitare Thetford 3 – pret 45,9 euro;
- mufe/prize exterioare - racord electric, racord apa, etc - 100 euro;
- placaj multistratificat furniruit pt. mobilier - 300 euro;
- geamuri exterioare - 400 euro;
- bloc electronic - 450 euro
- diverse alte materiale 1.000 euro.
TOTAL 5.305. euro - toate materialele noi. Adica, cu alte cuvinte, mai putin decat taxa de mediu achitata statului (6.000 euro) in varianta in care cumpar campervan-ul de afara.

4. Vin la tine Adrian (ca tot te ocupi cu asa ceva) si te intreb... cat ma costa manopera conversiei ?

Pana acum am cheltuit 8.400 euro duba + 5.305 euro materiale (noi) = 13.705 euro la care adaug manopera de executie a mobilierului si manopera de montaj comunicata de tine Adrian... asta presupunand ca am doua maini de stanga si nu fac eu aceste operatii.
Asa ajung sa dau cam 55-60% din cat m-ar fi costat campervan-ul luat de afara si inmatriculat aici.

Binenteles ca ce am scris mai sus este doar un exemplu SF. Cine isi face conversia, o poate face cu bani mult mai putini, cu mare parte din materiale achizitionate in regim sh si poate ajunge la jumatate din pretul calculat anterior de mine.
Adrian Coman scrie:... Aceste dubite sunt omlogate la inmatriculare ca autoutiliare .Trasformndu-le in campervan acestea NU MAI SUNT IDENTIFICATE DE RAR... in cazul in care , la un moment dat , vrei sa vinzi acel campervan. Taxele pentu reomologare .... nu merita... cu acei bani iti cumperi campervan omologat de fabrica. Asa ca, cumpaniti bine cei ce vreti sa realizati o astfel de transformare !
Am dat exemplu mai sus ce inseamna (cat costa) un "campervan omologat de fabrica".
In ceea ce priveste vanzarea unei astfel de masini, e plin internetul de exemple si nu ma refer in mod special la cel autohton.
Pe mobile.de, sunt la vanzare o multime de astfel de masini transformate in regie proprie.
Daca ai inmatriculat-o ca autoutilitara, cu putin efort (demontare conversie pentru vizita la RAR) o vinzi tot ca autoutilitara.

Din ce stiu, Liviu Trasca de la Pitesti a facut o astfel de conversie impecabil si a vandut masina respectiva. Or mai fi si alte exemple.
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Valentin Cretu
Membru forum
Mesaje: 20
Membru din: 03 Ian 2016, 23:07
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 02 Mai 1976

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Valentin Cretu » 15 Ian 2016, 18:15

Azi am vorbit cu distribuitorii recomandati, o fereastra 94 cu 48 este 1 390 lei. Pentru lunete din uși am fost la Olimpia și mâine probez doua geamuri fixe pe care am sa le prind prin lipire. Cele originale nu se găsesc și sunt și pe cheder, chiar dacă le procur nu știu cum sa fac tăierea (dimensiuni). Pentru geamul lateral de lângă bancheta am găsit un geam cu cheder din doua bucăți, dimensiune 120 cu 60 și deschidere culisantă, la 200 lei. După cum am spus panoul meu nu are ambițioase pentru fereastra, îmi e teama ca va fi nevoie de întărituri, ca sa nu joace în locas (tabla subtire)
Citroen Jumper 2.2
tel. 0726.44.33.03

Avatar utilizator
ionutcostache
Membru forum
Mesaje: 152
Membru din: 30 Sep 2013, 13:17
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 01 Ian 1970
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de ionutcostache » 19 Ian 2016, 12:23

Eu cred ca e mai bine sa ai cat mai putine ferestre in general si cat mai putine cu deschidere. Gandeste-te bine unde iti vor fi utile deschiderile, deoarece deschiderea implica riscuri suplimentare: neetansare pe cheder, defectiuni la sistemul de inchidere. Campervanul are un volum minim interior, la fiecare deschidere de usa (laterala sau spate) se aeriseste suficient. Deasemenea, cel putin o trapa in plafon ajuta la aerisire cat timp usile sunt inchise (aerul cald se aduna pe tavan). mai gandeste-te ca in dreptul ferestrei nu mai poti pune mobilier, iar spatiul intr-un campervan este deja limitat.
Eu am o singura fereastra laterala care se deschide, pe stanga. Pe usa glisanta am montat una fixa. Vara, pe timpul zilei sta usa deschisa, iar noaptea trapa si o fereastra deschisa sunt suficiente (sa nu uit de ferestrele usilor din fata, care pot fi lasate si ele deschise peste noapte). Intentionez sa mai montez o fereastra intr-una din usile spate, nu pentru ventilatie, ci pentru a vedea afara din pat.
Te sfatuiesc sa nu montezi ferestre si nici trape inainte sa faci omologarea la RAR. Trebuie montate de un carosier agreat RAR. In rest, omologarea nu implica nimic deosebit. Mobilierul sa fie fixat bine, sa ai dotarile minime unei rulote: masa, pat, mobilier. Nu este obligatoriu sa ai baie, chiuveta, aragaz. In ceea ce priveste locurile pe scaun, nu vei putea modifica nimic. O omologhezi cu 1 + 2 locuri asa cum era autoutilitara, adaugarea de scaune se face deosebit de greu si scump, eu consider ca nu merita.
..............Expedition Camper 4x4 Sprinter 508 (under construction)..................

Dacă libertatea cuvântului chiar înseamnă ceva, ea este dreptul de a le spune oamenilor ceea ce nu vor să audă.

Avatar utilizator
ionutcostache
Membru forum
Mesaje: 152
Membru din: 30 Sep 2013, 13:17
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 01 Ian 1970
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de ionutcostache » 19 Ian 2016, 13:04

Referitor la izolatie, eu am folosit un strat de folie termoizolanta reflectix aplicat direct pe tabla, apoi am izolat cu vata bazaltica si/sau polistiren estrudat, in functie de suprafata de izolat, forme si alte criterii. Podeaua am izolat-o cu polistiren de 30mm, apoi placaj multistrat de 9mm filmat (arata ca TEGO, dar nu e).
Mobilierul trebuie sa fie cat mai usor si cat mai rezistent la umezeala. PAL nu este potrivit pentru asta (este si greu si higroscopic). iti recomand placaje stratificate din esente usoare (plop, tei). Ai greija ca mobilierul din rulota este foarte diferit de cel de acasa. Are multe puncte de fixare, deci nu trebuie supradimensionat inutil.
Atentie la ferestrele de sticla, nu prea au ce cauta la un camper. Acestea vor fi reci si se va produce condens, chiar si vara! Pune doar ferestre de plastic, duble, altfel vei avea probleme.
Daca vrei, poti veni sa vezi un camper la care schimb mobilierul. Iti voi expolica mai multe la fata locului. Nu te apuca de lucrari importante (montaj trape, ferestre) inainte sa vezi cat mai multe, e foarte posibil sa gasesti solutii mai bune si ai sa regreti greseli pe care nu le mai poti indrepta.
Succes!
..............Expedition Camper 4x4 Sprinter 508 (under construction)..................

Dacă libertatea cuvântului chiar înseamnă ceva, ea este dreptul de a le spune oamenilor ceea ce nu vor să audă.

Valentin Cretu
Membru forum
Mesaje: 20
Membru din: 03 Ian 2016, 23:07
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 02 Mai 1976

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Valentin Cretu » 19 Ian 2016, 21:32

Exact acum cand eram pregatit sa-mi iau doua geamuri de sticla, aplicate, pentru usile din spate, m-ai pus pe ganduri, si ma gandesc sa nu ma arunc sa fac achizitii gresite (cum am facut cu k-flex-ul). Referitor la vizionarea camperului, te rog sa-mi spui cand pot veni (vremea cred ca nu iti permite sa lucrezi in aceasta perioada), eu sunt liber dupa ora 5 pm, in cursul saptamanii, mi-ar fi de mare ajutor sa observ modificarile facute de tine.
Citroen Jumper 2.2
tel. 0726.44.33.03

Avatar utilizator
Valentin Busca
Membru asociat
Mesaje: 150
Membru din: 24 Mar 2014, 18:30
Oras: Targoviste
Data nasterii: 06 Dec 1969
Localitate: Targoviste
Contact:

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Valentin Busca » 20 Ian 2016, 08:52

Dacă se poate as veni sa " fur " niste idei . Proiectul meu este la stadiul de documentare.
Acumuleze informatii si adun piesele necesare, pompa apa,rezervoare apă etc.
Elnagh Marlin 58 1,9 TD
tel.0722771791

Avatar utilizator
ionutcostache
Membru forum
Mesaje: 152
Membru din: 30 Sep 2013, 13:17
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 01 Ian 1970
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de ionutcostache » 25 Ian 2016, 17:28

Va astept oricand, cu un telefon in prealabil. Puteti vedea Renault-ul meu (Master L3H3 din 2008) si un Ducato din '99 aproape de finalizare.
Noul meu proiect este un Ducato din 2009, pe care intentionez sa-l vand in vara asta. E posibil sa vand Masterul si sa pastrez Ducato, nu sunt decis.
Daca exista vreun doritor de campervan, putem discuta de o croiala la comanda pentru Ducato.
..............Expedition Camper 4x4 Sprinter 508 (under construction)..................

Dacă libertatea cuvântului chiar înseamnă ceva, ea este dreptul de a le spune oamenilor ceea ce nu vor să audă.

Valentin Cretu
Membru forum
Mesaje: 20
Membru din: 03 Ian 2016, 23:07
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 02 Mai 1976

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Valentin Cretu » 22 Feb 2016, 21:38

Salutare, pentru proiectul la care m-am gandit am facut cateva achizitii, de pe aici de la un coleg si din alte surse, sfaturile primite ma ajuta enorm.
Am sa postez cateva dintre echipamentele achizitionate (am facut si un fisier cu costuri), acum sunt putin blocat deoarece astept un deviz pentru a transforma masina din autoutilitara 3 locuri, in autoutilitara 5 locuri, cu montarea unei banchete de 2 persoane in spatele primei, si mutare perete despartitor in vederea omologarii.(Suntem 4 in familie iar talonul indica 3 locuri)
Citroen Jumper 2.2
tel. 0726.44.33.03

Valentin Cretu
Membru forum
Mesaje: 20
Membru din: 03 Ian 2016, 23:07
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 02 Mai 1976

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Valentin Cretu » 22 Feb 2016, 21:41

Pentru izolotie am luat doua role de 9m
Atașamente
20160220_134513.jpg
Citroen Jumper 2.2
tel. 0726.44.33.03

Raspunde