XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 06 Iul 2020, 14:30

aer contitionat stationar si in mers

Folositi functia CAUTARE (SEARCH).Selectati cu atentie topicul in care postati.

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici:
http://clubrv.ro/forum/viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
Florin Herciu
Moderator
Mesaje: 516
Membru din: 26 Feb 2013, 21:12
Oras: Piatra Neamt
Data nasterii: 01 Ian 1969
Localitate: acolo unde orice Neamt sta pe-o Piatra

Re: aer contitionat stationar si in mers

Mesaj de Florin Herciu » 24 Apr 2019, 12:07

Proba: vede cineva postul meu de aseară, de la 23:29? Ca la recente se vede doar al lui cornelsavu.
(...)
Tucson 2.0 CRDi, Avento Royal 395 TL DeLuxe
0721-299-111

Avatar utilizator
cornelsavu
Membru asociat
Mesaje: 209
Membru din: 09 Iul 2012, 12:58
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 09 Apr 1978
Localitate: Voluntari/Ilfov
Contact:

Re: aer contitionat stationar si in mers

Mesaj de cornelsavu » 24 Apr 2019, 15:07

In momentul de fata are o singura siguranta de 30A pe firul de plus, iar aceasta ramane rece. Consumul pe termen lung ma intereseaza, caci in mers nu prea se opreste compresorul ca sa avem multe varfuri. M-am uitat si in faruri, nu se vad scazand in intensitate sau sa se modifice mersul motorului la relanti.
Pana la urma avem si o baterie de 90A care sustine acest consum instantaneu.
Ac -ul are si in menu setari pentru a functiona pe invertor, iar daca nu ma insel puterea maxima trecuta este 600W, se poate sa fie compresorul cu soft start, caci de exemplu cand porneste ventilatorul de la motor ii scade putin relantiul vizibil.
Octavia2/3 + Hobby 495 UFE Excellent Easy
0723830014

Avatar utilizator
Raul Radulescu
Membru forum
Mesaje: 81
Membru din: 31 Iul 2017, 21:56
Oras: Brasov
Data nasterii: 24 Noi 1974
Localitate: Rasnov

Re: aer contitionat stationar si in mers

Mesaj de Raul Radulescu » 24 Apr 2019, 15:08

Intreb si eu:
aparatele de AC care se monteaza in locul trapei, si care functioneaza la 220, sunt doar ptr. folosire stationara?
Adica ai parcat in camping, te conectezi la reteaua de 220 a campingului, si abia atunci folosesti AC-ul?

PS: un aparat de AC care are putere de 900w la 220v, cam ce amperaj ar avea nevoie?
Nici in acest caz nu poate fi montat la invertor, ca sa functioneze in mers?
Multumesc.
Prius 2
Suzuki Grand Vitara automata 2006
Rulota Beyerland 1995
Raul Radulescu 0745678887

Avatar utilizator
cornelsavu
Membru asociat
Mesaje: 209
Membru din: 09 Iul 2012, 12:58
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 09 Apr 1978
Localitate: Voluntari/Ilfov
Contact:

Re: aer contitionat stationar si in mers

Mesaj de cornelsavu » 24 Apr 2019, 15:12

Cauta instructiunile lui. In ele trebuie sa scrie daca suporta alimentare prin invertor sau nu.
Octavia2/3 + Hobby 495 UFE Excellent Easy
0723830014

Avatar utilizator
Raul Radulescu
Membru forum
Mesaje: 81
Membru din: 31 Iul 2017, 21:56
Oras: Brasov
Data nasterii: 24 Noi 1974
Localitate: Rasnov

Re: aer contitionat stationar si in mers

Mesaj de Raul Radulescu » 24 Apr 2019, 15:12

E sh, am gasit-o de vanzare pe net, si nu are instructiuni...
Prius 2
Suzuki Grand Vitara automata 2006
Rulota Beyerland 1995
Raul Radulescu 0745678887

Avatar utilizator
Raul Radulescu
Membru forum
Mesaje: 81
Membru din: 31 Iul 2017, 21:56
Oras: Brasov
Data nasterii: 24 Noi 1974
Localitate: Rasnov

Re: aer contitionat stationar si in mers

Mesaj de Raul Radulescu » 25 Apr 2019, 09:12

Buna ziua,
Inca o in:
ce sa aleg ptr. o autorulota?
- AC cu putere de 900W la 220V (amperaj necunoscut)
- AC cu putere de 1900W la 220V, amperaj 8 amper.
Care ar fi mai posibil sa functioneze la invertor?
Multumesc.
Prius 2
Suzuki Grand Vitara automata 2006
Rulota Beyerland 1995
Raul Radulescu 0745678887

Florin Herciu
Moderator
Mesaje: 516
Membru din: 26 Feb 2013, 21:12
Oras: Piatra Neamt
Data nasterii: 01 Ian 1969
Localitate: acolo unde orice Neamt sta pe-o Piatra

Re: aer contitionat stationar si in mers

Mesaj de Florin Herciu » 25 Apr 2019, 11:02

Evident ca acela de putere mai mica.

Calculul e simplu: puterea (W) = tensiunea (volti) x curentul (amperi).

Reiese ca (ex) un consumator de 1100W trage 5 amperi din reteaua de 220 V sau 91,6 dintr-o retea de 12 volti. Daca mai pui la socoteala si pierderile (multe, prin invertor) care se aduna, o sa obtii ori o putere mai mica, ori un curent mai mare.

(bineinteles ca oricine ar putea semnala niste inexactitati: ba ca reteaua e de 230 acuma, ba ca mai intervine si factorul de putere, ba ca nu stim noi ce invertor are omul, ori ca un crestin de treaba mai lasa de la el in Saptamana Mare...)
(...)
Tucson 2.0 CRDi, Avento Royal 395 TL DeLuxe
0721-299-111

Avatar utilizator
Raul Radulescu
Membru forum
Mesaje: 81
Membru din: 31 Iul 2017, 21:56
Oras: Brasov
Data nasterii: 24 Noi 1974
Localitate: Rasnov

Re: aer contitionat stationar si in mers

Mesaj de Raul Radulescu » 25 Apr 2019, 11:34

Invertorul o sa-l cumpar ulterior, ca sa se potriveasca…

Practic am de ales intre un aparat de AC care are nevoie de 8A si unul care are nevoie de 4A.
Evident ca cel cu 8A e mai puternic, raceste mai repede…
Dar cel de 4A ar avea sansa mai mare sa functioneze in mers, cu invertor....

Deci care?
Prius 2
Suzuki Grand Vitara automata 2006
Rulota Beyerland 1995
Raul Radulescu 0745678887

Florin Herciu
Moderator
Mesaje: 516
Membru din: 26 Feb 2013, 21:12
Oras: Piatra Neamt
Data nasterii: 01 Ian 1969
Localitate: acolo unde orice Neamt sta pe-o Piatra

Re: aer contitionat stationar si in mers

Mesaj de Florin Herciu » 25 Apr 2019, 14:48

Pai asta nu e întrebare pentru noi, e pentru tine.


(ai tinut cont ca cei 4, respectiv 8 A de la 220V se inmultesc cu cca 18 pentru alimentarea din 12V a invertorului, da?)
(...)
Tucson 2.0 CRDi, Avento Royal 395 TL DeLuxe
0721-299-111

Avatar utilizator
Raul Radulescu
Membru forum
Mesaje: 81
Membru din: 31 Iul 2017, 21:56
Oras: Brasov
Data nasterii: 24 Noi 1974
Localitate: Rasnov

Re: aer contitionat stationar si in mers

Mesaj de Raul Radulescu » 25 Apr 2019, 22:56

Nu, ptr. ca nu ma pricep.
De aia intreb aici....
Deci e mai probabil ca cel cu consum de 4A sa mearga la invertor...dar imi trebuie siguranta de 70A??!
Prius 2
Suzuki Grand Vitara automata 2006
Rulota Beyerland 1995
Raul Radulescu 0745678887

Avatar utilizator
cornelsavu
Membru asociat
Mesaje: 209
Membru din: 09 Iul 2012, 12:58
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 09 Apr 1978
Localitate: Voluntari/Ilfov
Contact:

Re: aer contitionat stationar si in mers

Mesaj de cornelsavu » 27 Apr 2019, 08:53

Depinde si de cat de mare este camperul. Se poate ca cel de 4A sa mearga pe invertor dar sa nu faca fata daca este mare camperul. Este greu sa ne dam cu parerea. Cere vanzatorului sa iti scrie modelul de AC ca sa vezi daca are soft start sau nu, ce capacitate de racire are. Daca ai modelul gasesti manualul pe net.
Octavia2/3 + Hobby 495 UFE Excellent Easy
0723830014

Avatar utilizator
Raul Radulescu
Membru forum
Mesaje: 81
Membru din: 31 Iul 2017, 21:56
Oras: Brasov
Data nasterii: 24 Noi 1974
Localitate: Rasnov

Re: aer contitionat stationar si in mers

Mesaj de Raul Radulescu » 27 Apr 2019, 15:38

Stiu ca are capacitate de racire circa 2700 btu.
E vorba de dometic waeco easy cool ec1500.
Prius 2
Suzuki Grand Vitara automata 2006
Rulota Beyerland 1995
Raul Radulescu 0745678887

Raspunde