Astăzi este 06 Iun 2023, 02:50

Ce sa schimb priza, stecherul sau sa pun adaptor

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Raspunde
Avatar utilizator
George Marcu
Membru forum
Mesaje: 561
Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
Localitate: Bucuresti

Ce sa schimb priza, stecherul sau sa pun adaptor

Mesaj de George Marcu » 22 Apr 2008, 21:46

Am o problema, am comandat la masina priza cu 13 pini asa cum am la rulota si mi-au adus si montat varianta cu 7 pini. Nu stiu ce sa fac:
1. sa ma cert cu ei si sa-mi aduca priza cu 13 (asta implica mai multe, alt soft pentru masina, demontarea cablurilor de la cel vechi, montarea celui nou, masin in service, cearta si scandal, eventual cineva de la ei va lua bobarnace ca nu a adus ce trebuie......razbunari ulterioare la garantie, revizii etc)
2. sa iau un adaptor 7-13
3. sa schimb stecherul de la rulota

Din cate stiu la mine oricum nu sunt folosite 13 fire, vechiul proprietar a schimbat din 7 in 13, asa ca nu ar fi o problema.

Care sunt diferentele intre 7-13?
Eu stiam ceva despre mersul inapoi, lumini de ceata si cam atat.
Pe varianta cu 7 am alimentare 12V+ asa ca n-ar trebui sa fie nici o problema.
Niciodata sa nu mergeti cu viteza mai mare decat poate ingerul vostrul pazitor sa zboare...

George Marcu @ maurice
Campervan Weinsberg CaraBus 600DQ

George Burneci
Membru forum
Mesaje: 161
Membru din: 28 Noi 2007, 18:07
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de George Burneci » 22 Apr 2008, 22:57

Daca rulota a folosit cupla cu 7 ploti in varianta originala, iar vechiul propietar nu a nu a adus imbunatatiri cum ar fi: mersul inapoi , lumini de ceata sau +12v permanent ca aceasta modificare sa se justifice,atunci cred ca te poti intoarce la cea cu 7 ploti.
Adaptorul ar fi indicat daca ai avea pe masina 13 ploti si pe rulota 7. Merge si invers dar pierzi,mers inapoi ceata si 12v permanent. Daca ai +12v permanent in varianta actuala cred ca merge cupla cu 7 ploti.
Ultima oară modificat 22 Apr 2008, 23:44 de către George Burneci, modificat 1 dată în total.

Avatar utilizator
George Marcu
Membru forum
Mesaje: 561
Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
Localitate: Bucuresti

Mesaj de George Marcu » 22 Apr 2008, 23:24

Acum am +12V permanent cu tot ce trebuie in rulota (baterie gel 100A, alimentare consumatori 12V, cuplare/decuplare intre baterii pentru protectie la pornire si dupa aceea incarcare in mers). Din cate am inteles pe masina mi-au pus si alimentare +12V (siguranta 40A, alimentare direct de la bateria auto). deci voi avea alimentare la rulota.
Cred ca o sa iau un adaptor (ieftin si usor de folosit), rulota o mai foloseste si fratele care are 13 pini.
Daca doar mersul inapoi si luminile de ceata sunt diferentele intre prize nu este o problema.
Poate stie cineva: este obligatoriu in afara tarii lampa ceata si mers inapoi? Asta ar fi o problema.
Niciodata sa nu mergeti cu viteza mai mare decat poate ingerul vostrul pazitor sa zboare...

George Marcu @ maurice
Campervan Weinsberg CaraBus 600DQ

George Burneci
Membru forum
Mesaje: 161
Membru din: 28 Noi 2007, 18:07
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de George Burneci » 22 Apr 2008, 23:36

Din cite stiu lampa de ceata este obligatorie afara. Atunci se justifica adaptorul.

George Burneci
Membru forum
Mesaje: 161
Membru din: 28 Noi 2007, 18:07
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de George Burneci » 22 Apr 2008, 23:59

Cupla cu 13 ploti are mai bine optimizate circuitele.Adica pentru circuitele de +12v pemanent si +12v de dupa cheia de contact minusurile adica masele, sint despartite pentru a imparti consumul in mod judicios.

Avatar utilizator
bebe944
Membru forum
Mesaje: 602
Membru din: 17 Noi 2006, 12:59
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de bebe944 » 23 Apr 2008, 09:10

de la 7 la 13poli ai 6 poli diferenta dupa cum urmeaza
1-masa suplimentara
2-ceata-obligatoriei uniune si pe care o pierzi daca pe cei 7 poli pui plus permanent in locul ei
3-marsariere
4-plus prin contact pt frigider,min 2 grosime,
,...fff importanta pt cei ce uita sa opreasca frigiderul pe 12v in stationare
5-plus direct din baterie, min 2grosime,pt incarcarea bateriei de pe rulota
6-liber
toate astea le stiu din manualul Touaregului lui Razvan...asa ca tineti cont de ele ca sant importante...la ce masina ai cumparat si cat ai platit la service eu zic mai bine sa te duci inapoi si sa ceri sa faca ce trebuiau sa faca de la inceput
Marcel Gheorghe
KIA SORENTO+ELDDIS HURICANE GTX
0747 122 122 ; 0788 356 759

Avatar utilizator
bebe944
Membru forum
Mesaje: 602
Membru din: 17 Noi 2006, 12:59
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de bebe944 » 23 Apr 2008, 09:12

apropo..S-O STAPINESTI SANATOS!!!...te invidiez , asa ceva am vrut eu sa cumpar dar la avansul pe care il aveam era dif de rata de 300euro/luna
Marcel Gheorghe
KIA SORENTO+ELDDIS HURICANE GTX
0747 122 122 ; 0788 356 759

Raspunde