Astăzi este 04 Iun 2023, 03:03

Generator de curent

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Raspunde

Avatar utilizator
Luidort Peti
Membru fondator
Mesaje: 1191
Membru din: 26 Sep 2006, 22:46
Localitate: Dej
Contact:

Mesaj de Luidort Peti » 13 Feb 2007, 19:34

tot nu inteleg chestie cu generatoare,am doua baterii,cea de la masina si cea dela rulota,astea doua ma tin cel putin doua zile daca merge ventilatorul de la incalzire si buda si radio si tot,in max 2-3 ore se incarca de la generatorul de masina,care consuma in relanti 0.5 l motorina de ce trebe pentru voi inca un generator? ma gindesc la costuri,intretinere...

Bogdan Buncila

Mesaj de Bogdan Buncila » 13 Feb 2007, 20:29

generatoru de la masina este un generator sincron,ce i drept,care redreseaza si incarca bateria de la masina.bateria de la masina are 12vcc,din care se pot alimenta citeva ventilatoare, radiouri&staff, smallTV,etc, un bec,doua 50-100W.
generatoru de care vorbim produce 220V 50Hz din care poate fi alimentat compresorul frigiderului,un mic radiator pt incalzire in caz de urgenta1000-2000W,o mica instalatie de nocturna cu putere relaiva mare.500-1500W,etc
bateria sau bateriile masinii pot face acest lucru o perioada scurta de timp,si anume asa... de proba :wink:
fiecarte dupe cum are nevoie si in plus tot ceea e scrie aici poate avea caracter documentativ, in cazul alegerii unui generator

Avatar utilizator
Luidort Peti
Membru fondator
Mesaje: 1191
Membru din: 26 Sep 2006, 22:46
Localitate: Dej
Contact:

Mesaj de Luidort Peti » 13 Feb 2007, 22:24

frigiderul nu are compresor,si ori cum merge pe gaz,truma incalzeste,...dar nu mai comentez,fiecare stie de ce are nevoie intr-un weeked,in caz ca sint mai multe rulote legate la o iesire organizata este deja acceptabil idea de 2000 w ...

SERGHEI

Mesaj de SERGHEI » 13 Feb 2007, 22:30

lpeti scrie:frigiderul nu are compresor,si ori cum merge pe gaz,truma incalzeste,...dar nu mai comentez,fiecare stie de ce are nevoie intr-un weeked,in caz ca sint mai multe rulote legate la o iesire organizata este deja acceptabil idea de 2000 w ...


Este bun si convenabil ca pret(consum) la o iesire in grup 5-6 rulote.Daca ai si un aer conditionat pe rulota ....este super cand vii de la plaja sa ai racoare in rulota si sa te ia durerea de masele.... :lol: :lol:

Bogdan Buncila

Mesaj de Bogdan Buncila » 13 Feb 2007, 23:02

da stiu ca nu are compresor,dar poate unele au compresor ,nu neaparat rezistenta sau gaz,paote e o situatie cind alimentezi un compresor de frigider,lada cind esti la pescuit si prinzi mult :) sau compresor de aer conditionat
dar cel mai important este din parerile si impresiile unora ,altii sa traga foloase in alegerea si explatarea unui generator :wink:
http://www.mellga.com/product/waterpump ... 6500CL.asp

Avatar utilizator
Doru Stoicescu
Membru forum
Mesaje: 630
Membru din: 13 Oct 2005, 22:26
Localitate: Bucuresti, bdul Th. Pallady

Mesaj de Doru Stoicescu » 14 Feb 2007, 02:21

--
Ultima oară modificat 02 Oct 2007, 18:41 de către Doru Stoicescu, modificat 1 dată în total.

Sorin Dandes
Membru forum
Mesaje: 250
Membru din: 28 Oct 2006, 01:31
Localitate: Galati
Contact:

Mesaj de Sorin Dandes » 14 Feb 2007, 07:24

Doru S sa stii ca nu am parasit forumul!
Sunt prezent aproape in fiecare zi ,doar ca nu mai postez (uneori greseam si aberam).
Mai am multe de invatat si sper cu ajutorul si intelegerea voastra sa reusesc.
PASSAT 1.9 TDI +BEYERLAND 430-MD AN 1994

Bogdan Buncila

Mesaj de Bogdan Buncila » 14 Feb 2007, 07:41

nu nu m am suparat
ideea ar fi sa rezulte ceva constructiv din aceste discutii
de ex sa imi spuneti unde am gresit
este o discutie despre generatoare. corect sau nu?
cei care le cotesta utilitatea,e dreptul domniilor lor sa o faca dar trebuie sa se tina cont si de rezultatul discutiei. nu trebuie sa duca la scaderea interesului celor interesati
de ex as vrea sa stiu ce se intimpla in situatia urmatoare:
3000rpm, 50Hz, 2600VA
3600rpm, 60Hz, 3100VA
ce se intimpla la scaderea turatiei sub 3000rpm,in sarcina,bineinteles,din carburator ca sa zic asa.
la prima vedere va scadea frecventa si tensiunea dar nu mult,trebuie stiut cit
adica, sa zicem:2400rpm,40Hz, 2100VA
am citit depre cazuri cind le pilpia becul, dar nu stiu daca a fost vorba de suprasarcina,carburatie proasta sau altceva
popate cineva a mai patit,poate nu
in concluzie,ideea de a scadea turatia generatorului intentionat, din reglajul carburatorului,inseamna scadea consumului de benzina.scadera frecventei ar afecta in primul rind functionarea compresorului de frigider-daca este cazul-daca nu, consumatori de genul becuri,rezistente de incalzire,nu sunt afectati de frecventa.doar transformatoare si motoare dupa caz
ar fi interesant de stiut cum se face acest lucru,in ce limite de turatie si frecventa,stiut fiind ca vom avea o reducere a puterii generatorului-in cazul in care nu ne trebuie intreaga sa capacitate,dar rezultatul este scaderea consumului,pentru cei interesati de acest lucru
de ex daca cineva ar vrea sa il lase pornit peste noapte, cu 1-2 becuri, nu il intereseaza cit de tare sa lumineze, ci doar sa nu mai fie nevoie sa nu doarma linistit ca i se termina benzina mai devreme decit si ar fi dorit
sa zicem ca cineva vrea sa stie acest lucru
daca va deranjez cu ce am scris, va rog sa imi spuneti
cu stima,bogdanb1

Bogdan

Mesaj de Bogdan » 14 Feb 2007, 08:37

Nu am avut rabdare sa citesc tot dar iti spun ca frigiderele de rulote in marea majoritate a cazurilor sunt pe amoniac,deci au rez el asa ca nici acelea nu sunt dependente de frecventa.

SERGHEI

Mesaj de SERGHEI » 14 Feb 2007, 10:00

bogdanb1>>>
Frecventa este strans legata de turatia generatorului,scade turatia scade si frecventa(pui aparatul de masura pe el..ridici tensiunea din turatie(3600) la 260v si gata ..ai 60HZ. Deci variatia vrecventei ar fi de 10 Hz la 600 ture ,lucru care nu se intampla in timpul functionarii.Degeaba ai turatie si motor puternic daca generatorul este conceput pt curent mic (adica are bobinaj cu sarma cu secrtiune mica).
Ideea cu scaderea turatiei din reglajul carburatorului se poate face ,dar numai de la surubul clapetei nu din cele de amestec,dar mie imi pare mai mare daraua...sa stau mereu sa reglez...Exista generatoare (suzuki) care au o pozitie a clapetei pt mers economic..adica merge la turatie mult mai mica ca sa nu stai sa opresti si sa porneti tot timpul...in felul asta facand economie la benzina(si normal ai si o tensiune mai mica 150-160v ..buna pt ceva becuri).La mersul in sarcina exista o scadere sau o crestere a turatiei in momentul in care conectezi sau deconectezi consumatorul (in cazul consumatorilor de putere mare..stiind ca sunt cazuri in care consumatorul ,,suge" la pornire o putere dubla fata de cea nominala a lui).Daca de exemplu ai un frigider cu compresor sa spunem sau un aer conditionat si un televizor cuplate la generator ,in momentul in care aerul sau frigiderul porneste se va observa o scadere a calitatii imagini la TV sau chiar schimbarea programului..Acest lucru l-am constatat pe pielea mea...iar cu un stabilizator de calitate nci nu se observa schimbarea de tensiune si frecventa...deci recomand stabilizator..mai exista si generatore care dau 230v la 50Hz ,,curat"....dar daca vorbim de economie atunci nici nu are rost sa cautam asa ceva (scumpe rau)..

SERGHEI

Mesaj de SERGHEI » 14 Feb 2007, 10:36

uite aici un generator,,cicloconvertor" adica super stabil ca frecventa si tensiune .Nu face pic de zgomot,stai cu el sub masa dar...costa..

http://www.tools.store.ro/produs.php?id=1039

partea proasta este ca au produse la preturi aberante ,iar specificatiile sunt total idioate...exemplu:


Generator de curent monofazat, motorina, 2.1 KVA
Specificatii tehnice
Recomanda produs
Denumire comerciala: Generator de curent monofazat, motorina, 2.1 KVA
Putere: 2.1 kVA
Motor: Lombardini 15LD225
Numar cilindri: 1
Capacitate cilindrica: 224 cmc
Putere motor: 4 CP
Consum carburant: 0.7 l/ora
Racire: aer
Pornire: manual
Carburant: benzina
Alternator: monofazat
Grad de protectie: IP23
Clasa de insulatie: H
Dimensiuni (Lxlxh): 850x510x500 mm
Greutate: 45 Kg

Accesorii:
M1M, Panou manual 6 - 7 KVA
A1, Panou automatizare 0-61 KVA
SS1, Carcasa insonorizare 70 db

Pret (TVA inclus): 5103,2 Lei

Pai cum sa cumperi de la unul care iti ofera un generator diesel care merge cu benzina??!!!

Raspunde