XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 08 Iul 2020, 01:08

GPL AUTO

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei de alimentare cu gaz (GPL).

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Raspunde
Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2709
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

GPL AUTO

Mesaj de Sandu Toma » 03 Dec 2008, 13:27

GPL reprezinta un amestec de butan si propan .
In functie de tara utilizatoare, daca clima acesteia este mai rece si se doreste imbunatatirea calitatilor de pornire la rece, se modifica dozajul.
In Romania, Petrom pune la dispozitia automobilistilor 2 sortimente de GPL, numite Autogas tip A si Autogas tip B.

Caracteristici (in ordine)

Autogas tip A
Autogas tip B

Propan % vol
35
85

Butan % vol
65
15

Cifra octanica
min. 89
min. 89

Densitatea medie la 15°C Kg/m3
555
555

Punct de fierbere grade Celsius
-22
-39.5

Noxe
lipsa
lipsa

Putere calorica Kcal/kg
10500
10600

Continut de sulf ppm
max. 50
max. 50

Citez http://www.tristargroup.ro

"Ce este GPL?
GPL reprezinta abrevierea "Gazului Petrolier Lichefiat", produs obtinut prin doua procedee. In primul rand acesta poate fi extras din petrol neprelucrat si gaze naturale, impreuna cu alti compusi chimici. O a doua sursa este reprezentata de procesarea petrolului la rafinarii, fiind generat odata cu alte produse petroliere, precum benzina, kerosenul etc. Indiferent de sursa, GPL este un amestec de propan si butan . Pot fi prezente, in concentratii mici, si alte hidrocarburi, precum propilena , butilena , etan si pentan .
Propietati
In conditii normale, GPL este un gaz, putand fi transformat in lichid la anumite temperaturi si presiuni, de unde si denumirea sa de "Gaz Petrolier Lichefiat". Aceasta proprietate transforma GPL intr-o sursa ideala de energie, pentru o gama larga de aplicatii, putand fi usor comprimat, imbuteliat, depozitat si utilizat. Atunci cand se slabeste presiunea, lichidul transformat in gaz isi mareste volumul de 250 de ori, o cantitate mare de energie putand fi depozitata si transportata in forma compacta. Principalii constituenti ai GPL sunt inodori si incolori. Astfel, pentru ca o eventuala scurgere de gaz sa fie detectata cu usurinta, o substanta chimica speciala (de obicei etil mercaptan) se foloseste pentru a-i conferi mirosul distinctiv, neplacut. Concentratia acestui agent este in asa fel calculata, incat sa se poata depista scurgerea de GPL, mult inainte ca acesta sa atinga limita pericolului de foc. Vaporii de GPL sunt mai grei decat aerul, asa incat orice potentiala scurgere se va acumula aproape de sol si in ariile joase, dispersandu-se cu greutate. Acesta este unul dintre motivele pentru care GPL trebuie depozitat si folosit in arii bine ventilate, departe de canalizari, conducte, etc si in nici un caz sub nivelul solului.
De ce GPL?
Este suficient de netoxic pentru a putea fi folosit pentru nevoile menajere: gatit si incalzirea casei. De asemenea, se considera ca GPL este ecologic, acesta inlocuind freonul, in multe dintre situatii. Pe langa toate aceste intrebuintari, exista o multime de motive pentru care cineva ar dori ca masina sa sa functioneze cu GPL: viata motorului se prelungeste foarte mult, consumul de carburant se reduce, acesta fiind mai ieftin, emisiile de gaze sunt cu mult mai putin nocive decat in cazul automobilului ce funtioneaza cu benzina, poluarea atmosferica fiind aproape inexistenta."
Ultima oară modificat 03 Dec 2008, 14:54 de către Sandu Toma, modificat de 2 ori în total.
Orice problema are o rezolvare practica

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2709
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: GPL AUTO

Mesaj de Sandu Toma » 03 Dec 2008, 14:56

Eugene, gata cu Chimia (formule) si cu "polutia" !
Eu am copiat textul pentru informatiile de ordin tehnic, dar nu am verificat 100% din punct de vedere "chimic " :oops:
Si colac peste pupaza cu aceeasi formula sunt vreo 4 izomeri ai butanului.
Poate o avea si ceva "izoperi", dracu stie... :D
http://en.wikipedia.org/wiki/Butene
Ultima oară modificat 03 Dec 2008, 15:22 de către Sandu Toma, modificat 1 dată în total.
Orice problema are o rezolvare practica

parpaneata

Re: GPL AUTO

Mesaj de parpaneata » 03 Dec 2008, 15:02

Informatia e f buna. Deci atentie,GPL de vara ingheata!

Oana Drumea

Re: GPL AUTO

Mesaj de Oana Drumea » 03 Dec 2008, 15:13

Asa este! Ingheata GPL-ul de vara sigur si va spun asta pentru ca noi cand am fost la TREI BRAZI, acum 2 weekend-uri, am avut din acesta de iarna si chiar si asa avea bruma pe ea butelia...dar daca am fi avut GPL de vara va imaginati si voi ca ingheta!

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2709
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: GPL AUTO

Mesaj de Sandu Toma » 03 Dec 2008, 16:41

Si mult mai multe informatii de ordin tehnic puteti gasi aici :
http://www.altenergy.com/Technology/LPGProperties.htm#Approximate%20Vapor%20Pressure%20in%20psig


Detalii tehnice Metan, Propan, Butan
Atașamente
GAZE.xls
(14 KiB) Descărcat de 71 ori
Orice problema are o rezolvare practica

Serpescu Gheorghe
Membru forum
Mesaje: 1808
Membru din: 22 Iul 2008, 03:36
Localitate: Miercurea Ciuc,0748791010/0724212159
Contact:

Re: GPL AUTO

Mesaj de Serpescu Gheorghe » 09 Dec 2008, 11:59

In timpul deplasarii, este problema daca intalatia de incalzire pe gaz sa functioneza?
Mentionez ca am detector de gaz si pe butelie si in interior cu electrovalva.
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450

Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"

Avatar utilizator
Cristian Steriopol
Membru forum
Mesaje: 267
Membru din: 19 Mai 2007, 13:57
Localitate: Targoviste

Re: GPL AUTO

Mesaj de Cristian Steriopol » 09 Dec 2008, 12:14

Pentru siguranta dumneavoastra si a celorlalti participanti la trafic , este obligatoriu ca recipientele cu gaze lichefiate sa fie transportate avand robinetele INCHISE !
Zile bune !
@cristians tel. 0245222086 ; 0760691892
Dacia 1310 + Caravelair Brasilia 365

Avatar utilizator
Dan Alexandru
Membru forum
Mesaje: 126
Membru din: 04 Oct 2011, 11:31
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: GPL AUTO

Mesaj de Dan Alexandru » 04 Oct 2011, 14:58

Salut, am si eu o intrebare referitoare la cele doua tipuri de GPL de la Petrom:
Care dintre ele este mai potrivit pentru rulota (tip A sau tip B)?
Multumesc.
Toyota Corolla 1.4 D4D 2005 + Kip Grand de Luxe 1978

Mihnea Donescu
Membru forum
Mesaje: 173
Membru din: 16 Iul 2008, 01:36
Localitate: Milano

Re: GPL AUTO

Mesaj de Mihnea Donescu » 04 Oct 2011, 15:04

Daca este util cuiva,dat fiind ca merg si pe gpl din 1999.Gpl este un amestec intre butan si propan,acesta din urma fiind mai scump.In RO dar si in IT,din pacate,comerciantii vind un jeg de gaz in care predomina butanul.Privitor la butelii de camping,iarna se cere propan,ce ingheata la temperaturi mult mai scazute...
Mercedes W124.019,Audi A3 quattro +Hobby Prestige 545,si ultima achizitie,o veche remorcuta de 750 cu suspensie McPherson...

Raspunde