XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 21 Oct 2020, 01:25

Problema aerodinamica

bancuri, zvonuri, hobby-uri, imagini, filme haioase, chat, ID-urile membrilor...

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici:
http://clubrv.ro/forum/viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
Raspunde
Ovidiu Ciobanu
Membru forum
Mesaje: 242
Membru din: 25 Mai 2009, 21:51
Localitate: Bucuresti
Contact:

Problema aerodinamica

Mesaj de Ovidiu Ciobanu » 20 Iul 2009, 14:09

Buna ziua,

Cum am ajuns sa merg (aproape) saptamanal cu rulota spre Constanta, noaptea pe autostrada dupa ora 23, am tot testat problema viteza/consum, si rulota mea este cel putin jalnica, parca trag un perete dupa mine! Dau niste date aproximative - motor diesel 1.9 tdi - viteza constanta in a 5-a, autostrada, drum drept - pe care fara rulota consum intre 3.9% si 4.2% in functie de conditiile meteo.
- 70 km/h (a 4-a) - 6%
- 80 km/h - 7%
- 90 km/h - 8%
- 95 km/h - 9%
- 100 km/h - 10%

Aseara m-am intors cu furtuna din fata, in rafale, cred ca batea vantul cu 40-50 km/h, si consumul a sarit la 80 km/h la 9%, parca abia trageam ca de oaia moarta.
Aplicand din tineretile mele de biciclist modul de a merge "in plasa" unui vehicul mai mare (in siaj), m-am lipit la vreo 10-15 m dupa un TIR care mergea cu aproape 90 km/h si am consumat in medie 6.5% (!!!) in conditii de vant puternic din fata. Cum ma distantam de el, sarea consumul peste 10%, cum ma apropiam, scadea.
Pana te obisnuiesti cu senzatia e cam straniu, rulota se face brusc foarte usoara, in loc sa o simt ca o broasca lipita de pamant, "topaie" peste micile denivelari. Riscul este sa franeze TIR-ul mai repede decat tine, ceea ce sincer vorbind nu este prea plauzibil la tonajul acestuia (poate doar daca e gol, dar atunci il vezi cum se balanseaza si te feresti). Nu recomand abordarea, doar am experimentat de nevoie.

Intrebarea mea este - si rulotele voastre se manifesta la fel de prost dpdv. aerodinamic?

Ati folosit/vazut pe undeva o placa de se pune pe masina sa impinga aerul - "windslammer" - cum se traduce, paravant? Am gasit dar numai petru dubite/camioane.

Multumesc,

Ovidiu Ciobanu
VW T4 Multivan - in transformare

parpaneata

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de parpaneata » 20 Iul 2009, 15:09

Am cam acelasi consum ca si tine. Media este undeva la 9,5%. Tot Skoda dar cu motor de 2 litri si 140 de cai,6 trepte. Rulota e grea...1300 kg,poate putin peste. Cu cat merg mai repede....cu atat inghite mai mult. Consum bun scoate totusi la viteze intre 80 si 90/h.
Parerea mea despre acel paravant...e confuza. Paravanturile se folosesc la autovehicule dintr-o bucata,daca ma pot exprima asa. Noi fiind articulati....cred ca nu exista asa ceva. Paravantul ar trebui sa fie destul de mare....ar apasa la greu pe autovehicolul tragator si....nu stiu cum ar influenta asta ansamblul.

Ovidiu Ciobanu
Membru forum
Mesaje: 242
Membru din: 25 Mai 2009, 21:51
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Ovidiu Ciobanu » 20 Iul 2009, 15:45

parpaneata scrie:Am cam acelasi consum ca si tine. Media este undeva la 9,5%. Tot Skoda dar cu motor de 2 litri si 140 de cai,6 trepte.
N-am Skoda din pacate, doar Renault, vechi din 2001 si cu rulota cam 700 kg reale zic eu (mma 850).
Pe vremuri ex-socialiste cand veneau polonezi sau DDR cu rulote cam jumatate aveau paravant. Ce am gasit pe net: ii zice "wind deflector", windslammer sau aerofoil, cica a fost demult o emisiune TopGear care a demonstrat eficienta la viteze peste 60 km/h, si ca explicatii de ce au disparut am gasit diverse pareri ca in ziua de azi la rulote de peste 1.5 tone trase de 4x4 cu muschi nici nu mai conteaza aerodinamica, consumul este oricum enorm... Inca se mai gasesc pe alocuri de vanzare pe net, nu la noi.
Exista si pareri ca sunt inutile, fac mai mult rau, rulota devine instabila, mai bine se pune un spoiler sus la spatele rulotei...
Prima data am scos pe Bucuresti-Navodari-Bucuresti in 470 km consum 7.2%, timp 3 ore 15 minute dus si la fel intors. A doua oara a iesit consumul 6.9%, acelasi drum, acelasi timp, dar ideea sa merg in siajul unui TIR mi-a venit abia la intoarcere. Probabil data viitoare o sa scot 6.5% consum :mrgreen:
VW T4 Multivan - in transformare

Avatar utilizator
Oprisan Emil
Membru forum
Mesaje: 94
Membru din: 19 Ian 2009, 18:36
Localitate: Galati

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Oprisan Emil » 20 Iul 2009, 16:08

Fac de vreo trei ani Europa cu "casa" in spate si pot spune cu certitudine ca daca vreti consum bun, nu depasiti 80 - 90 km/h. Am motor de 1.9 D, 116 cp si rulota de 1000kg MMA. In mod normal consumul la viteza specificata( 80-90) nu creste de 4.5l/100km cand nu e rulota. Cu atelaj nu vorbim sub 6.5l/suta. Asta in cazuri fericite, pentru ca la final trag linie la consum dupa 5000 de km si vad ca tot pe la 7- 7.5l/ suta s-a dus. Mai folosesc si eu "aspiratia" dar nu poti sta in spatele unui mastodont mereu...... Mai vreau sa vad si pe unde merg.. :lol: Si sa stiti ca nu degeaba ne uram unul altuia "vant in spate".. Ideea e urmatoarea: pleci in concediu cu rulota = calm, programarea traseului pentru timp, fara graba si stai mai putin stresat de consum. In aceeasi stil am venit prin Germania anul asta pe autostrada si am incercat viteza..fara probleme la 120 - 130 km/h si fara pretentii de consum si fara trapa de aerisire... :lol: Deci nu riscati viteze nepotrivite pentru remorci!! :wink:
Suntem rezultatul deciziilor noastre...

Ovidiu Ciobanu
Membru forum
Mesaje: 242
Membru din: 25 Mai 2009, 21:51
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Ovidiu Ciobanu » 20 Iul 2009, 16:22

Oprisan Emil scrie:...... Mai vreau sa vad si pe unde merg..
Daca tot merg noaptea pe autostrada, incerc si eu sa nu ma plictisesc :lol:
VW T4 Multivan - in transformare

Avatar utilizator
Oprisan Emil
Membru forum
Mesaje: 94
Membru din: 19 Ian 2009, 18:36
Localitate: Galati

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Oprisan Emil » 20 Iul 2009, 16:31

Stii reclama la o bautura.....care spune ca daca vrei senzatii tari mai bine bei un ...... Asa ca te inteleg.. :lol:
Suntem rezultatul deciziilor noastre...

Ovidiu Ciobanu
Membru forum
Mesaje: 242
Membru din: 25 Mai 2009, 21:51
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Ovidiu Ciobanu » 20 Iul 2009, 16:34

Oprisan Emil scrie:Stii reclama la o bautura.....care spune ca daca vrei senzatii tari mai bine bei un ...... Asa ca te inteleg.. :lol:
Ce senzatii tari poti sa ai cand stai in coada unui TIR ??? poate doar fum...
VW T4 Multivan - in transformare

Avatar utilizator
Oprisan Emil
Membru forum
Mesaje: 94
Membru din: 19 Ian 2009, 18:36
Localitate: Galati

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Oprisan Emil » 20 Iul 2009, 16:40

Ma refeream la riscul ca TIR-ul sa franeze brusc...spun pentru ca am patit-o. :oops:
Suntem rezultatul deciziilor noastre...

Serpescu Gheorghe
Membru forum
Mesaje: 1808
Membru din: 22 Iul 2008, 03:36
Localitate: Miercurea Ciuc,0748791010/0724212159
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Serpescu Gheorghe » 20 Iul 2009, 17:10

Sunteti fericiti: 10-13 % ,cu aer conditionat, viteza 80-90 cu treapta a 6-a
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450

Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"

Avatar utilizator
Catalin Popescu
Membru forum
Mesaje: 323
Membru din: 22 Ian 2009, 10:36
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Catalin Popescu » 20 Iul 2009, 17:23

Domnule Serpescu,fiti fericit !...14-15 % ,fara sfortzari :!:
Respect
Hilux Vigo + Knaus 500

Avatar utilizator
Oprisan Emil
Membru forum
Mesaje: 94
Membru din: 19 Ian 2009, 18:36
Localitate: Galati

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Oprisan Emil » 20 Iul 2009, 18:04

Nu mai spuneti... :? Daca citesc cei ce vor sa devina rulotisti si vada asa consumuri se gandesc de 10 ori inainte. Mai ramanem indragostitii de rulotism si cei ce nu mai au ce face..... :lol:
Suntem rezultatul deciziilor noastre...

Avatar utilizator
George Marcu
Membru forum
Mesaje: 551
Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
Localitate: Bucuresti

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de George Marcu » 20 Iul 2009, 19:16

La masina veche, peugeot 307, 2.0HDI/136CP consumul sarea de la 4.5-5% spre 9-10% in aceleasi conditii de mers 90-100 km/h.
La Volvo 2,4/D5/185CP e mai mica diferenta, de la 7-8% pe la 9-10% cu rulota.
Am constatat ca ceva mai bine daca am montat pe masina un Thule, nu stiu in ce masura scade consumul.
Niciodata sa nu mergeti cu viteza mai mare decat poate ingerul vostrul pazitor sa zboare...

George Marcu @ maurice
Campervan Weinsberg CaraBus 600DQ
Rulota Knaus 495 TF

Raspunde