XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 29 Oct 2020, 21:07

Problema aerodinamica

bancuri, zvonuri, hobby-uri, imagini, filme haioase, chat, ID-urile membrilor...

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici:
http://clubrv.ro/forum/viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
Raspunde
Avatar utilizator
Relu Deliu
Membru asociat
Mesaje: 762
Membru din: 24 Feb 2008, 14:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Relu Deliu » 04 Noi 2009, 19:24

Acesta este paravantul sau deflectorul.
Prind eficienta lui, pe scurt, concluzii din constatarile mele;
- nu este rentabil in cazul ansamblului format din auto model combi avand un cuplu motor peste 250N si o rulota cu peretele dinspre protap inclinat, asemeni modelelor Beyerland, Kip si altele.
- este folositor si poate asigura o economie de 20-25% combustibil precum si o "usurare" a rulotei, in cazul ansamblului format din auto model sedan, un cuplu sub 230N si o rulota asemanatoare Burstner-ului.
Constatarile sunt valabile pentru viteze de pana la 90km/h.
Sincer, pentru ansamblul meu, nu este eficient.
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
reludeliu@yahoo.com
0723.34.39.15
Beyerland 380-2
HYMER B 654

Radu Pascu
Membru asociat
Mesaje: 1127
Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
Oras: Brasov
Data nasterii: 11 Sep 1958
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Radu Pascu » 04 Noi 2009, 19:53

Interesanta afirmatia dvs. in legatura cu caroseria tip sedan. Renaultul meu megane asa este.
Ati facut teste cu un sedan cumva? Ca vad ca masina dvs este un station.
Oare cum ca nu este eficient in atelajul dvs? Ati incercat diferite inclinatii?
Daca tot sunteti nemultumit de el este cumva de vanzare?
Va rog daca se poate si aveti timp, sa raspundeti la intrebari.
invata repede si aplica... tot repede.

Megane II 2.0 T.E.C. Siena Saphir 390T
0742044570

Radu Pascu
Membru asociat
Mesaje: 1127
Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
Oras: Brasov
Data nasterii: 11 Sep 1958
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Radu Pascu » 10 Feb 2010, 18:37

Dupa tot felul de idei care mai mai de care mai complicate si mai stufoase, am ajuns la urmatoarea concluzie:
-nu cred ca un deflector va avea eficienta fara unele teste intr-un tunel aerodinamic
-este greu de compensat sau de eliminat turbioanele care se formeaza intre tractor si rulota
-oricum exista si o componenta laterala care conform principiului Coanda se va "lipi" de caroserie si va bate direct in rulota.
-solutia este de a scadea CX-ul rulotei

Se pune problema de a construi in fata rulotei ceva care sa "taie" curentul de aer. In prima faza m-am gandit la doua panouri din fibra de sticla, confectionate de asa natura incat sa fie usor demontabile si sa incapa sub rulota. Astfel s-a nascut ideea unei "prelate" care sa fie trasa lateral pe sinele speciale pentru cort, si inchisa la mijloc cu un fermoar sau cu un sistem de inchidere cu chingi. Pe mijloc, din spatele carligului de remorcare, va urca un montant din teava de Ø20-24mm care sa fie curbat ca o prova de vas cu chila in sus. Teava va avea o talpa de sprijin deasupra geamului din fata a rulotei si va fi incastrata cu un suport special pe protap in spatele carligului. Astfell se trag pe sina st si dr cele doua foi de cort, si se inchid peste teava din mijloc cu fermoar sau cu copci si cordelina. Rezultatul este un profil ca o coca de barca cu chila in sus. Copertina astfel inchisa, va proteja si bicicletele de pe suportul de biciclete de pe protap, atat contra furtului la opriri ocazionale, cat si contra intemperiilor. Ma gandesc la o foaie de cort all season, dar mai ales la o foaie de prelata ca la camioane.
Necesarul de materiale ar fi:
6m de banda catalog Falle pag 390
3m fermoar mare catalog Falle pag 392
5m² foaie de prelata de la firmele care se ocupa cu reparatii prelate autocamioane.
3m de teava cu perete gros Ø20-24mm
o bucata de tabla 150/150mm grosime 3mm
cateva suruburi M8
Totul ar trebui sa arate ca in schita alaturata care zic eu ca este sugestiva.
Ce parere aveti desppre acest proiect?
Atașamente
carenaj.jpg
carenaj.jpg (50.88 KiB) Vizualizat de 2903 ori
invata repede si aplica... tot repede.

Megane II 2.0 T.E.C. Siena Saphir 390T
0742044570

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2709
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Sandu Toma » 10 Feb 2010, 18:54

".....Teava va avea o talpa de sprijin deasupra geamului din fata a rulotei ....."

Cred ca acest suport ar fi ideal pentru acest scop : se prinde pe sina pentru cort, are talpa de cauciuc, nu gauresti rulota, are inel de prindere rapida.
Succes !
Atașamente
IMG_0542.jpg
IMG_0542.jpg (65.44 KiB) Vizualizat de 2877 ori
Orice problema are o rezolvare practica

Marius Beldiman

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Marius Beldiman » 10 Feb 2010, 19:11

Interesanta ideea ta, Radule! Chiar vrei sa o faci?

Mi-ai cerut parerea si ti-o dau:
-in primul rind sina pentru cort nu ai decit pe partea cu usa, unde vine cortul, si nu sint convins ca ar tine prelata pe care tu vrei sa o pui tinind cont de forta care o sa apase pe ea
-in al doilea rind nici fermoarul nu stiu daca e o idee buna
Cred ca:

-in primul rind partea de sub "coca de barca" trebuie neaparat inchis !(capac tego)
-prelata ar trebui sa fie dintr-o singura bucata si nu inadita( mai ales la mijloc- unde presiunea este cea mai mare); as face-o fixa pe toata partea de sus(pe peretele rulotei) pina la linia de jos a geamului din fata;as face prinderea prelatei de partea din jos si urcind in sus pina la linia de jos a geamului. Astfel prelata o desfaci de jos si pe laterale si o ridici in sus.

Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 888
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Odenie Sergiu » 10 Feb 2010, 19:18

Pai pe un alt topic dorea sa cumpere sina pt.cort,fermoar,etc; deci vine si sina pe dreapta.Intrebarea mea arfi:daca eficienta deflectorului se poate vedea doar in tunel aerodinamic,acest dispozitiv cum se poate testa?(eficienta lui) exista posibilitatea de testare intr-un tunel?
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul

Radu Pascu
Membru asociat
Mesaje: 1127
Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
Oras: Brasov
Data nasterii: 11 Sep 1958
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Radu Pascu » 10 Feb 2010, 19:33

@ Marius
Multumesc de sfaturi, sunt idei de luat in seama.
Rulota mea are sina si pe partea stanga. Asa a fost, nu stiu de ce. Probabil ca unul din cele doua corturi pe care le am, anteproprietarul il monta in stanga.
Cat despre fermoar, tocmai de aia am pus ca alternativa si inchiderea cu chinga. Sau cu amandoua? nici nu stiu. Acum gandesc la tot sistemul.
Cat despre rezistenta sinei si a platbandei cu insertie, cred ca tine caci probabil a fost proiectat cortul si la vanturi mai tari.
De ce din doua bucati si inchis la mijloc? Ca sa pot sa trag prelata pe sine de jos in sus si inchisa de sus in jos la mijloc ca sa am acces facil la biciclete si la cutia rulotei. Dar nu este o solutie "batuta in cuie".

@Sergiu
Sigur ca si acest dispozitiv se poate testa tot numai in tunel aerodinamic. Dar in schimb, eu am experienta unei rulote mai grea ca asta cu 150Kg dar care avea forma de ou. Este vorba de o Eriba din 1979 a unui prieten cu care am umblat asta vara si nu am avut probleme de tractiune. cu asta care are peretele aproape drept, de la 80km/h in sus parca trag un zid dupa mine. Deci ma gandesc ca numai forma aerodinamica a rulotei (masina fiind aceeasi) a influentat cresterea consumului cu 3L/100km fata de Eriba.

@Sandu
Multumesc de sugestie. Am sa tin seama.
invata repede si aplica... tot repede.

Megane II 2.0 T.E.C. Siena Saphir 390T
0742044570

Marius Beldiman

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Marius Beldiman » 10 Feb 2010, 20:32

Radu,
sa inteleg ca partea de sub prelata nu o s-o inchizi?

Radu Pascu
Membru asociat
Mesaje: 1127
Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
Oras: Brasov
Data nasterii: 11 Sep 1958
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Radu Pascu » 10 Feb 2010, 20:36

Partea de sub prelata va fi inchisa cu o placa de plastic gen scut, pe suprafata triunghiului format de protap. Multe rulote mai noi au asemena carenaj. Acest plastic se procura din recuperari de la scuturile de sub masini.
invata repede si aplica... tot repede.

Megane II 2.0 T.E.C. Siena Saphir 390T
0742044570

Ovidiu Ciobanu
Membru forum
Mesaje: 242
Membru din: 25 Mai 2009, 21:51
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Ovidiu Ciobanu » 10 Feb 2010, 23:53

Eu nu cred ca o sa faca fata prelata. La camioane este folosita pe fetele laterale plane, care nu "sparg" vantul. Cortul de rulota e proiectat pana la rafale de 40-50 km/h, ceea ce inseamna furtuna serioasa. La 70 km/h forta e enorma. La 100 km/h e deja uragan... incercati intai sa mergeti pe o motocicleta la 100 km/h si o sa intelegeti puterea aerului. Ideea unui deflector este sa formeze un turbion peste rulota, nu sa asigure un corp continuu intre masina si rulota.
Poate o carena facuta integral din fibra de sticla sa aiba suficienta rezistenta - dar o sa arate totul cam urat, si nu stiu cum mai incap bicicletele sub carena.
Probabil solutia e sa ramanem la 80 km/h, oricum sunt foarte putine sosele in Romania unde se poate merge la drum lung cu o viteza mai mare. Iar costul oricarei solutii ramane mai mare decat costul combustibilului care ar putea fi economisit.
Sanatate!
VW T4 Multivan - in transformare

Avatar utilizator
Cristian Steriopol
Membru forum
Mesaje: 267
Membru din: 19 Mai 2007, 13:57
Localitate: Targoviste

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Cristian Steriopol » 11 Feb 2010, 09:13

Parerea mea este sa lasati rulotele asa cum sunt ! Daca doriti o deplasare mai sigura cred ca e mai indicat sa investiti intr-o masina mai mare , 4*4 sau bus , masini si mai grele si mai inalte care remorcheaza mult mai bine decat un autoturism obisnuit.
Zile bune !
@cristians tel. 0245222086 ; 0760691892
Dacia 1310 + Caravelair Brasilia 365

Avatar utilizator
Tavi Dragotoiu
Membru forum
Mesaje: 320
Membru din: 20 Mai 2008, 21:55
Oras: Timisoara
Data nasterii: 02 Apr 1975
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Tavi Dragotoiu » 11 Feb 2010, 13:48

Si eu zic ca nu are sens sa te complici cu prelata. Ca sa pui o prelata sa reziste la asa viteza trebuie sa fie una foarte rezistenta si cu o structura pe masura, a carei greutate te va face sa dai pe mere ce iei pe pere... solutia ramane masina mai mare, mai grea si mai puternica. Daca nu se poate, mergem cu ce avem, nu se merita riscat si investit in lucruri inutile. Bafta!
Tavi
RO +40745007103

Raspunde