XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 24 Oct 2020, 22:56

Probleme la instal. electrica din interiorul rulotei

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Avatar utilizator
Ionel Hociung
Membru forum
Mesaje: 38
Membru din: 04 Mai 2008, 11:00
Localitate: Piatra Neamt
Contact:

Probleme la instal. electrica din interiorul rulotei

Mesaj de Ionel Hociung » 23 Iul 2009, 11:30

Am o problema legata de instalatia electrica de la interiorul rulotei( lumini, pompa de apa, radio, etc.), si anume: dupa iesirile off camping, atunci cand folosesc generatorul( unul mic de 650W), nu mai functioneaza nimic din cele mentionate de la interior pe 12V. Probabil ca gresesc undeva la manevrarea generatorului.
Stie cineva care este fenomenul?
Cand iti faci bagajele pentru vacanta, ia-ti jumatate din haine si dublu bani.

Renault Megane & Adria Prima

parpaneata

Re: Probleme la instal. electrica din interiorul rulotei

Mesaj de parpaneata » 23 Iul 2009, 14:01

Vezi tabloul cu sigurante automate din dulap! Acolo e de obicei.

Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 770
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
Oras: București
Data nasterii: 12 Iul 1970
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Re: Probleme la instal. electrica din interiorul rulotei

Mesaj de Costin Tabra » 27 Iul 2009, 12:21

Daca circuitele interioare nu functioneaza doar cand sunt alimentate de la grupul electrogen, problema este la acesta. In general exista o siguranta automata care intrerupe alimentarea cu energie electrica in cazul unor consumatori mai puternici decat poate grupul electrogen sa suporte. Daca siguranta este OK, atunci trebuie cautat defectul in interiorul grupului electrogen, care din diferite motive nu mai produce energie electrica.

Daca circuitele nu functioneaza nici cand rulota este alimentata de la reteaua de 220V atunci trebuie cautat panoul de sigurante de 220V si verificata buna lor functionare. Apoi, daca in rulota nu exista consumatori de 220V, ci numai consumatori de 12V, trebuie cautat alimentatorul care furnizeaza tensiunea de 12V consumatorilor si verificata starea lui.

Scrieti ce ati gasit, conform celor de mai sus si atunci avem o idee mai clara despre defect.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com

Avatar utilizator
Constantin Curelea
Membru fondator
Mesaje: 2093
Membru din: 10 Iun 2004, 15:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme la instal. electrica din interiorul rulotei

Mesaj de Constantin Curelea » 03 Aug 2009, 11:47

Se pare ca generatorul produce o tensiune mai puternica decat suporta instalatia rulotei.
Incearca sa bagi consumatori mai gurmanzi, la limita puterii de 80% din 650W.
Asa am patit si eu, pana am cuplat si frigiderul la un generator tot de 650W.
Constantin Curelea
Bucuresti
Dacia Logan 1,4 MPI+Rulota Knaus Sudwind 420
0723 206 708
e-mail : cureleacostel@yahoo.com

ORICE CĂLĂTORIE ESTE O EXPERIENŢĂ DE VIAŢĂ !

Avatar utilizator
Ionel Hociung
Membru forum
Mesaje: 38
Membru din: 04 Mai 2008, 11:00
Localitate: Piatra Neamt
Contact:

Re: Probleme la instal. electrica din interiorul rulotei

Mesaj de Ionel Hociung » 03 Aug 2009, 20:35

Imi cer scuze celor ce au avut amabilitatea sa-mi raspunda, pentru faptul ca nu am mai intervenit pe marginea subiectului de mult timp din cauza unor probleme de sanatate.
Sper sa pot da mai multe amanunte despre "problema" In cel mai scurt timp.
Cand iti faci bagajele pentru vacanta, ia-ti jumatate din haine si dublu bani.

Renault Megane & Adria Prima

Avatar utilizator
Ionel Hociung
Membru forum
Mesaje: 38
Membru din: 04 Mai 2008, 11:00
Localitate: Piatra Neamt
Contact:

Re: Probleme la instal. electrica din interiorul rulotei

Mesaj de Ionel Hociung » 15 Aug 2009, 17:54

Da! Am rezolvat problema, era vorba despre un contact imperfect la intrerupatorul de 12v de la interiorul rulotei. Daca apasai putin mai serios pe el totul era OK.
Multumesc pentru sfaturi si sa auzim de bine.
Cand iti faci bagajele pentru vacanta, ia-ti jumatate din haine si dublu bani.

Renault Megane & Adria Prima

Geo Comanac
Membru forum
Mesaje: 57
Membru din: 24 Oct 2009, 23:09
Localitate: bacau

Re: Probleme la instal. electrica din interiorul rulotei

Mesaj de Geo Comanac » 22 Mar 2010, 21:15

Am o intrebare de incepator.Daca rulota ramane alimentata mai mult timp la 220 V,se incarca si acumulatorul? ,,Cat" se incarca? Eu am achizitionat rulota cu un redresor. Trebuie sa-l folosesc? De la alternator nu prea are cand se incarca, e mai mult stationara, deocamdata. Multumesc anticipat
RAV 4 D-4D & HOBBY 425/1993

Radu Pascu
Membru asociat
Mesaje: 1127
Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
Oras: Brasov
Data nasterii: 11 Sep 1958
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Probleme la instal. electrica din interiorul rulotei

Mesaj de Radu Pascu » 22 Mar 2010, 21:49

Redresoarele pentru rulote au regulator si supraveghetor incorporat. Deci nu conteaza cat sta alimentata la sector. Chiar se recomanda sa nu se debranseze redresorul. Cel putin pe al meu asa scrie.
invata repede si aplica... tot repede.

Megane II 2.0 T.E.C. Siena Saphir 390T
0742044570

Geo Comanac
Membru forum
Mesaje: 57
Membru din: 24 Oct 2009, 23:09
Localitate: bacau

Re: Probleme la instal. electrica din interiorul rulotei

Mesaj de Geo Comanac » 23 Mar 2010, 21:00

Redresorul este unul din comert .Are desenat barca, motocicleta,rulota,etc. Intrebam de transformatorul cu care este dotata rulota. Daca incarca si acumulatorul rulotei.Mai este nevoie sa incarc separat bateria? Acel transformatot se gaseste in cutia unde am si sigurantele de 22o V.Am constatat ca se incalzeste chiar daca nu am consumatori de 12.Multumesc anticipat!
RAV 4 D-4D & HOBBY 425/1993

Radu Pascu
Membru asociat
Mesaje: 1127
Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
Oras: Brasov
Data nasterii: 11 Sep 1958
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Probleme la instal. electrica din interiorul rulotei

Mesaj de Radu Pascu » 23 Mar 2010, 22:00

LA rulota mea, nu a fost un acumulator instalat de fabrica. Acumulatorul a fost montat cu sistemul Truma Moover si nu a fost bransat la instalatia electrica a rulotei. Avea in schimb, un redresor electronic special, descris in postul anterior. Eu am bransat acumulatorul de asa natura incat sa fie pe reteaua 30 care vine pe terminalul 9 din cupla de legatura cu masina. Insa printr-un sistem de relee si comutatoare, nu are legatura cu borna 30 (12V permanent) a prizei de la masina.
Practic acum pot sa generez urmatoarele situatii:
1. alimentare permanenta 12V pentru accesoriile rulotei de la bateria masinei (cu frigider la 12V masina), pe care intentionez sa o folosesc doar pentru foarte scurta durata (10-15min)
2. alimentare 12V (fara 220V) a retelei rulotei (cu frigider la gaz) de lunga durata 10-15 ore cumulate.
3. alimentare 12V cu 220V (cu frigider la gaz) cu ajutorul unui convertor 500W pentru 1-3 ore
4, alimentare 12V cu 220V (cu frigider la gaz sau 220V)din generator 2,6Kw perioada nedeterminata
5. alimentare 12V cu 220V de la sector, perioada nedeterminata

O sa intrebati pentru ce atatea variante?
pai cam asa:
1. cand ai nevoie (intr-o parcare de exemplu) de utilitatile sanitare.
2. cand rulota este parcata, nefolosita sau foarte putin folosita, (de ex in fata blocului, sau la locul de parcare)
3. cand ai ajuns intr-o parcare si vrei doar sa inoptezi si ai nevoie de apa calda, internet, tv etc pentru scurt timp si nu poti folosi generatorul sau setorul de 220V
4. in modul off camping
5. oriunde ai utilitati 220V

Toate aceste variante, se pot realiza cu ajutorul a doua comutatoare si 2 relee.

Si ca sa raspund intrebarii, puteam sa folosesc redesorul existent in rulota pentru incarcarea bateriei, dar nu este calibrat pentru acest scop, mai ales puntea redresoare. Apoi incarcarea nu este supravegheata ca nivel maxim. Deci am preferat sa folosesc redresorul care l-am primit cu mooverul.
invata repede si aplica... tot repede.

Megane II 2.0 T.E.C. Siena Saphir 390T
0742044570

Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 888
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Probleme la instal. electrica din interiorul rulotei

Mesaj de Odenie Sergiu » 23 Mar 2010, 22:51

Dar unele rulote,au fost dotate cu baterie si sistem de incarcare al lor.(spre ex.Chateau,am vazut la niste prieteni).Daca acel model a fost dotat cu baterie din fabricatie,trebuie sa aiba si redresor pt.incarcare;din moment ce rulota a fost cumparat cu acel redresor din comert,logic,cel care a avut-o l-a folosit pentru a incarca bateria,altfel nu "uita"redresorul acolo(in cazul asta,cred ca nu a vut nici baterie din fabrica ci montata ulterior).Cred ca cineva care are model similar cu al colegului ar putea sa-i spuna daca este sau nu asa;sau cu ajutorul unor poze ale transformatorului respectiv,eventual a locasului bateriei,cu sistemul de cuplare a ei s-ar putea vedea daca este original sau ulterior facut artizanal.
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul

Geo Comanac
Membru forum
Mesaje: 57
Membru din: 24 Oct 2009, 23:09
Localitate: bacau

Re: Probleme la instal. electrica din interiorul rulotei

Mesaj de Geo Comanac » 27 Mar 2010, 20:39

Dupa cum vad eu, bateria a fost instalata ulterior. Voiam sa stiu doar daca nu se incarca prea mult, fiind alimentata la 220.O sa fie locuinta pentru doua luni cat fac curat in apartament si va fi alim. la 220 V.
RAV 4 D-4D & HOBBY 425/1993

Raspunde