Astăzi este 06 Iun 2023, 10:08
Aer conditionat
Moderator: Moderatori
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
-
- Membru forum
- Mesaje: 1180
- Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
- Oras: Brasov
- Data nasterii: 11 Sep 1958
- Localitate: Brasov
- Contact:
Re: Aer conditionat
Totul este ok D-le Ovidiu. Rationamentul dvs. este foarte bun. Cu un singur amendament; acele unitati de AC nu sunt concepute sa reziste la vibratiile din timpul rulajului si nici nu au silentiozitatea necesara ca sa nu transmita zgomot prin "masa" rulotei. Oricat de izolat ar fi sistemul (tampoane de cauciuc, bureti etc) fata de corpul rulotei, tot se va "auzi" cand pui capul pe perna, efectul de "stetoscop" fiind destul de mare. Si daca nu esti in timpul siestei, tot vei avea un zgomot de fond, ca o reverberatie in intreg sistemul. Eu cel putin asa intuiesc ca se va intampla.
invata repede si aplica... tot repede.
RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
-
- Membru forum
- Mesaje: 1808
- Membru din: 22 Iul 2008, 03:36
- Localitate: Miercurea Ciuc,0748791010/0724212159
- Contact:
Re: Aer conditionat
Am vazut la una din intalnirile noastre pe cineva care avea montat unul de apartament, pe spatele rulote. Nu glumesc ! :shock:
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450
Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"
Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"
-
- Membru forum
- Mesaje: 242
- Membru din: 25 Mai 2009, 21:51
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Aer conditionat
Normal ca un aer conditionat cu compresor face zgomot, chiar si Truma face zgomot, desi nu se spune nicaieri cat, desi am cautat, doar remarci de tipul "este cea mai silentioasa din clasa sa".
Probabil ca o Truma sub patul in care dormi face la fel de mult zgomot ca o chinezarie pe un cauciuc afara in cutia de butelii.
Sanatate!
Probabil ca o Truma sub patul in care dormi face la fel de mult zgomot ca o chinezarie pe un cauciuc afara in cutia de butelii.
Sanatate!
VW T4 Multivan - in transformare
Re: Aer conditionat
Acum citeva zile am primit de la Dragos Iarovoiu un aer conditionat mobil cu care el a inceput un proiect si l-a abandonat; fiind demontat am putut sa vad principiul de functionare: de fapt splitul este asezat pe compresor; ambele au cite un calorifer pe unde circula freonul. In urma celor observate, parerea mea este ca ineficienta acestui model de aer conditionat se datoreaza faptului ca : folosit in casa, doar elimina aerul cald suflat de compresor, absortia facinduse cu aer din camera si indirect cu aer de afara.
Proiectul pe care il am este urmatorul:
- folosirea aerului conditionat prin asezarea lui in exteriorul rulotei, astefel nemai fiind nevoie sa-l car de fiecare data - doar in iesirile la mare sau in perioadele foarte calde ale anului; ce implica asta?
1. remontarea aerului conditionat
2. captarea atit a aerului absorbit de split(cald) cit si a celui expirat(rece)
3. izolarea cit mai buna cu izopren a carcasei splitului
4. crearea unei tubulaturi duble Izolate in interiorul rulote,i pentru aspiratie si expiratie(recircularea aerului din rulota), cu iesire prin podeaua rulotei; capace la capatul tubulaturii de sub rulota.
5. doua furtune izolate cu izopren care sa faca legatura intre aerul conditionat mobil si tubulatura de sub rulota de circa 1metru fiecare.
Vedem ce o sa iasa! O sa revin si cu poze!
Momentan doar poze cu aerul desfacut, se poate vedea principiul de functionare:




Proiectul pe care il am este urmatorul:
- folosirea aerului conditionat prin asezarea lui in exteriorul rulotei, astefel nemai fiind nevoie sa-l car de fiecare data - doar in iesirile la mare sau in perioadele foarte calde ale anului; ce implica asta?
1. remontarea aerului conditionat
2. captarea atit a aerului absorbit de split(cald) cit si a celui expirat(rece)
3. izolarea cit mai buna cu izopren a carcasei splitului
4. crearea unei tubulaturi duble Izolate in interiorul rulote,i pentru aspiratie si expiratie(recircularea aerului din rulota), cu iesire prin podeaua rulotei; capace la capatul tubulaturii de sub rulota.
5. doua furtune izolate cu izopren care sa faca legatura intre aerul conditionat mobil si tubulatura de sub rulota de circa 1metru fiecare.
Vedem ce o sa iasa! O sa revin si cu poze!
Momentan doar poze cu aerul desfacut, se poate vedea principiul de functionare:





- Dragos Iarovoiu
- Membru forum
- Mesaje: 54
- Membru din: 23 Dec 2006, 16:13
- Localitate: Brasov
Re: Aer conditionat
Daca separi jumatatea superioara de cea inferioara, vei obtine 2 parti, care sunt de fapt unitatea "interioara" respectiv cea "exterioara" a unui aparat clasic de "aer conditionat". Una o montezi in rulota, cealalta afara. La prima vedere lucrurile par simple, insa practic va trebui sa prelungesti conductele dintre cele 2 unitati, sa refaci apoi incarcarea cu freon a circuitului de racire, sa prelungesti tot ce inseamna legatura electrica intre ele si sa reamplasezi termostatele cu capilar. Problema este ca vei avea nevoie de scule specializate si de ajutorul unui frigotehnist pentru prelungirea conductelor dintre cele 2 unitati, iar termostatele va trebui sa le amplasezi in alt loc, capilarele acestora neputand fi prelungite. Nu uita sa montezi sub unitatea din rulota o tavita pentru colectarea si drenarea condensului. O poti folosi eventual pe cea existenta sau pe cea montata de fabricant la baza aparatului.
Succes !
P.S. O perioada l-am folosit si eu montat la exterior, insa tot nu da rezultate satisfacatoare.
Succes !
P.S. O perioada l-am folosit si eu montat la exterior, insa tot nu da rezultate satisfacatoare.
Cei care cer restrangerea libertatii in schimbul securitatii nu merita sa aiba parte nici de una, nici de cealalta.
- Odenie Sergiu
- Membru forum
- Mesaje: 892
- Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
- Localitate: Cluj-Napoca
- Contact:
Re: Aer conditionat
Felicitari pt. perseverenta si...succes.Vad ca avansezi cu pregatirile pt.sezonul rece(cu truma vent),dar incepi si pt.cel cald,care urmeaza...Se poate,deci si altceva...;cine stie,se mai molipseste astfel lumea de problemele constructive,,utile si iese din letargia disputelor virtuale :wink: .beldiman_marius scrie:Proiectul pe care il am este urmatorul:
- folosirea aerului conditionat prin asezarea lui in exteriorul rulotei, astefel nemai fiind nevoie sa-l car de fiecare data - doar in iesirile la mare sau in perioadele foarte calde ale anului;
Vedem ce o sa iasa! O sa revin si cu poze!
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING
Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul
Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul
-
- Membru forum
- Mesaje: 242
- Membru din: 25 Mai 2009, 21:51
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Aer conditionat
Sunt 2 solutii - una "rece" si una "calda". Adica.
Poti sa izolezi unitatea in zona rece din interiorul rulotei si sa ghidezi separat aerul cald - sau sa izolezi unitatea in zona de aer cald si sa ghidezi separat aerul rece. Dpdv. al eficientei termice este mai buna solutia "calda" - deoarece toata energia de racire este folosita la racirea aerului interior, tot restul caldurii inclusiv din compresor stau in zona calda. Ca solutie fizica ar fi perfect sa pui tot blocul in cutia exterioara si sa captezi doar fluxul de racire - un burlan izolat sa traga aer din rulota, sa il treaca prin grila rece (vaporizator) si sa il injecteze din nou in rulota. Aerul cald e liber sa circule prin toate partile sa raceasca grila calda (condensator).
Alta solutie este sa sacrifici un spatiu interior si sa-l izolezi termic pe interior, sa faci gauri de intrare/iesire pentru aerul cald si separat furtune izolate de intrare/iesire pentru aerul rece. Eu m-am gandit la spatiul din spatele sobei Truma, e o bucata de dulap total nefolosita.
Sanatate!
Poti sa izolezi unitatea in zona rece din interiorul rulotei si sa ghidezi separat aerul cald - sau sa izolezi unitatea in zona de aer cald si sa ghidezi separat aerul rece. Dpdv. al eficientei termice este mai buna solutia "calda" - deoarece toata energia de racire este folosita la racirea aerului interior, tot restul caldurii inclusiv din compresor stau in zona calda. Ca solutie fizica ar fi perfect sa pui tot blocul in cutia exterioara si sa captezi doar fluxul de racire - un burlan izolat sa traga aer din rulota, sa il treaca prin grila rece (vaporizator) si sa il injecteze din nou in rulota. Aerul cald e liber sa circule prin toate partile sa raceasca grila calda (condensator).
Alta solutie este sa sacrifici un spatiu interior si sa-l izolezi termic pe interior, sa faci gauri de intrare/iesire pentru aerul cald si separat furtune izolate de intrare/iesire pentru aerul rece. Eu m-am gandit la spatiul din spatele sobei Truma, e o bucata de dulap total nefolosita.
Sanatate!
VW T4 Multivan - in transformare
- Luidort Peti
- Membru fondator
- Mesaje: 1191
- Membru din: 26 Sep 2006, 22:46
- Localitate: Dej
- Contact:
Re: Aer conditionat
truma este fabricatie germana de la a la z ! si nu e glumaRadu Pascu scrie:In ziua de astazi, atat se fura tehnologia din stanga in dreapta, mai ales la electrocasnice si genul de.... incat nu mai conteaza brandul. Toate sunt o apa si un pamant. Cele care sunt mai scumpe, platesti numai brandul, in rest sunt la fel. Tehnologia este aceeasi, iar brandurile nu-si mai fabrica de mult toate componentele, ci le iau de la producatori specifici componentei.
Credeti ca BMW fabrica cutii de viteza? Le ia de la ZF sau Getrag si exemplele pot sa continue.
Asa ca alegeti dupa design si dupa nevoile voastre.
Eu am ales Truma numa datorita gabaritului. Doar atata loc am.
tel. 0722 509492
email - luidort.p@gmail.com
email - luidort.p@gmail.com
- Doru Stoicescu
- Membru forum
- Mesaje: 630
- Membru din: 13 Oct 2005, 22:26
- Localitate: Bucuresti, bdul Th. Pallady
Re: Aer conditionat
Ai dat un exemplu nepotrivit, Radule.
Domnul Peti are dreptate.
Truma este Truma.
Ca... suedezii aia cu volvo au renuntat, este alta problema.
Chinezii inca... nu au intrat pe rulote.
Dar mai sti ?
Domnul Peti are dreptate.
Truma este Truma.
Ca... suedezii aia cu volvo au renuntat, este alta problema.
Chinezii inca... nu au intrat pe rulote.
Dar mai sti ?
-
- Membru forum
- Mesaje: 1180
- Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
- Oras: Brasov
- Data nasterii: 11 Sep 1958
- Localitate: Brasov
- Contact:
Re: Aer conditionat
Truma nu are nimic special. Este o tehnologie (foarte buna) inventata si folosita de "100 de ani" sau mai stiu eu cati...Calitatea lor se bazeaza pe conesrvatorism. Au "ghicit" un anablu de sisteme care functioneaza foarte bine impreuna si foarte sigur si-l folosesc. Ce sa schimbe daca toate merg OK ? Nu se face vorbire de nicio clasa de consum si randament. Nici nu face interes probabil, pentru multi dintre noi.
Nu vreau sa spun ca nu sunt multumit de calitatea Truma. Dar am ales sistemul din considerente de spatiu si alte considerente personale care nu pot sa le explic aici.
Cat despre rulote si "orezari"...timpul nu-i pierdut. Si oricum mai bine chinezi decat altii cu ochii lungi. Chinezul face treaba buna cand este supravecheat si constrans sa produca dupa un anumit standard. Produsele lor sunt slabe calitativ cand le fac de capul lor cu tehnologie furata si nu impusa.
Nu vreau sa spun ca nu sunt multumit de calitatea Truma. Dar am ales sistemul din considerente de spatiu si alte considerente personale care nu pot sa le explic aici.
Cat despre rulote si "orezari"...timpul nu-i pierdut. Si oricum mai bine chinezi decat altii cu ochii lungi. Chinezul face treaba buna cand este supravecheat si constrans sa produca dupa un anumit standard. Produsele lor sunt slabe calitativ cand le fac de capul lor cu tehnologie furata si nu impusa.
invata repede si aplica... tot repede.
RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
- George Marcu
- Membru forum
- Mesaje: 561
- Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
- Localitate: Bucuresti
Re: Aer conditionat
OFF topicDoru Stoicescu scrie: Ca... suedezii aia cu volvo au renuntat, este alta problema.
Dar mai sti ?
Suedezii renuntasera demult in favoarea Ford, ford a platit 6,4 miliarde dolari in 1999.
Anul asta Ford a vandut Volvo catre GEELY, Geely a platit 1,8 miliarde dolari anul acesta.
Niciodata sa nu mergeti cu viteza mai mare decat poate ingerul vostrul pazitor sa zboare...
George Marcu @ maurice
Campervan Weinsberg CaraBus 600DQ
George Marcu @ maurice
Campervan Weinsberg CaraBus 600DQ
- Bratulescu Ionut
- Membru forum
- Mesaje: 672
- Membru din: 12 Oct 2009, 11:35
- Localitate: ploiesti prahova
Re: Aer conditionat
Pen' ca ce am pus eu pe rulota n-a facut fata(AC mobil)....am gasit un altul....zic eu interesant(tub flexibil,cu racitorul separat)
- Atașamente
-
- Fotografii-0011.jpg (39.63 KiB) Vizualizat de 3935 ori
-
- Fotografii-0009.jpg (38.21 KiB) Vizualizat de 3927 ori
-
- Fotografii-0006.jpg (34.56 KiB) Vizualizat de 3930 ori
-
- Fotografii-0009.jpg (38.21 KiB) Vizualizat de 3925 ori
-
- Fotografii-0007.jpg (42.74 KiB) Vizualizat de 3925 ori
Burstner 4303+papuc diesel 1,9...Sunt atatea legi, incat nimeni nu este scutit de a fi spanzurat ...(de Bonaparte)