Astăzi este 02 Iun 2023, 05:43
Am ramas fara gaz
Moderator: Moderatori
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
- Dan Iliescu
- Membru fondator
- Mesaje: 490
- Membru din: 27 Feb 2006, 12:05
- Oras: Bucuresti
- Data nasterii: 01 Iun 1967
- Localitate: Bucuresti - Drumul Taberei
- Contact:
Am ramas fara gaz
Butelia originala cu care a venit rulota s-a golit...... Am cumparat o butelie romaneasca, insa regulatorul nu prea se potriveste. Ceasul imi indica o presiune mult prea mica. Am cumparat si un regulator de pe piata dar acesta nu are iesirea cu filet ci doar cu reductie pentru a infige furtunul. Ce pot face in conditiile acestea? Pot incarca (repede) butelia nemteasca?
Se poate face o modificare la regulator sa pot folosii butelii romanesti?
Se poate face o modificare la regulator sa pot folosii butelii romanesti?
Camper Knaus Traveller 685
Bucuresti - Drumul Taberei
0740.136.733
iliescu@anl.ro
www.campere.ro
iliescu4751
Bucuresti - Drumul Taberei
0740.136.733
iliescu@anl.ro
www.campere.ro
iliescu4751
- Mircea Ionescu
- Membru fondator
- Mesaje: 454
- Membru din: 19 Apr 2006, 09:12
- Oras: Bucuresti
- Data nasterii: 29 Iun 1972
- Localitate: Bucuresti
Re: Am ramas fara gaz
iliescu scrie:Butelia originala cu care a venit rulota s-a golit...... Am cumparat o butelie romaneasca, insa regulatorul nu prea se potriveste. Ceasul imi indica o presiune mult prea mica. Am cumparat si un regulator de pe piata dar acesta nu are iesirea cu filet ci doar cu reductie pentru a infige furtunul. Ce pot face in conditiile acestea? Pot incarca (repede) butelia nemteasca?
Se poate face o modificare la regulator sa pot folosii butelii romanesti?
Normal....doar are 12.5 litri maxim... Eu am incarcat butelia cu 25 litri de gpl (la pompa)....si are flacara curata .Ce ma mira este faptul ca nu se potriveste regulatorul la butelia romaneasca.....Eu am furtunul ,,sertizat " cred ca se spune pe stutzul de la regulator (deci de la mama lui din Olanda) si se potriveste perfect pe butelia romaneasca...Mai poti face o ,,smecherie" daca te pricepi cat de cat : doua reductii ,o bucata de furtun transparent ,un loc intr-o curte (aer liber ) si treci din una mare in cea originala...Cat despre filetul de la regulator ,cred ca este cazul sa pui cutitu pe furtun si sa folosesti sistemul cu colier..
Ultima oară modificat 04 Noi 2006, 20:52 de către SERGHEI, modificat 1 dată în total.
coupe scrie:Se poate incarca orice butelie. Este recomandabil sa o incarcati cu propan sau GPL. Eu ma duc sapt viitoare sa-mi incarc butelia. Daca vreti mergem impreuna. Poate facem rost si de un adaptor duza gpl(auto) - butelie si o incarcam pe loc...
Vezi ca adaptoare au mai toti baietii de la statii GPL...Daca nu gasesti iti dau eu o locatie unde are si mi-am incarcat butelia...pe PM..
Nu recomand schimbarea ceasului !
Incarca butelia originala cu propan sau daca nu gasesti, cu gpl de buna calitate.
Ceasul tau original probabil este de 50 mbar?(scrie pe el)
Standardul german al tipului de racordare regulator-butelie este putin diferit de cel romanesc.Filetul este acelasi dar diferenta consta in faptul ca butelia germana are garnitura(de cauciuc) pusa intr-un canal pe racordul filetat al robinetului buteliei.In acest mod se micsoreaza riscul de a nu fi schimbata garnitura la fiecare umplere a buteliei deoarece butelia se schimba dupa fiecare golire si nu reumplere, ca in cazul nostru.
Eu am avut aceeasi problema si am cumparat un mic adaptor care practic transforma standardul german in cel romanesc dintr-un magazin din Olanda, pe care il am pus permanent pe butelia rulotei.Se poate face si pe strung dintr-un material (alama) de buna calitate.
Este mai avanatajos asa deoarece poti folosi oricand orice fel de butelie.
Deoacamdata umple-o pe cea a rulotei si cu prima ocazie vezi adaptorul la mine si il poti face si tu la un atelier.
Toate bune, Bogdan D.
P.S. Daca doresti lamuriri suplimentare putem vorbi la tel: 0744683884
Incarca butelia originala cu propan sau daca nu gasesti, cu gpl de buna calitate.
Ceasul tau original probabil este de 50 mbar?(scrie pe el)
Standardul german al tipului de racordare regulator-butelie este putin diferit de cel romanesc.Filetul este acelasi dar diferenta consta in faptul ca butelia germana are garnitura(de cauciuc) pusa intr-un canal pe racordul filetat al robinetului buteliei.In acest mod se micsoreaza riscul de a nu fi schimbata garnitura la fiecare umplere a buteliei deoarece butelia se schimba dupa fiecare golire si nu reumplere, ca in cazul nostru.
Eu am avut aceeasi problema si am cumparat un mic adaptor care practic transforma standardul german in cel romanesc dintr-un magazin din Olanda, pe care il am pus permanent pe butelia rulotei.Se poate face si pe strung dintr-un material (alama) de buna calitate.
Este mai avanatajos asa deoarece poti folosi oricand orice fel de butelie.
Deoacamdata umple-o pe cea a rulotei si cu prima ocazie vezi adaptorul la mine si il poti face si tu la un atelier.
Toate bune, Bogdan D.
P.S. Daca doresti lamuriri suplimentare putem vorbi la tel: 0744683884
- Dan Iliescu
- Membru fondator
- Mesaje: 490
- Membru din: 27 Feb 2006, 12:05
- Oras: Bucuresti
- Data nasterii: 01 Iun 1967
- Localitate: Bucuresti - Drumul Taberei
- Contact:
- Luidort Peti
- Membru fondator
- Mesaje: 1191
- Membru din: 26 Sep 2006, 22:46
- Localitate: Dej
- Contact:
ca ai ramas fara gaz e ok,butelia mea e plina si la -5 grade nu vrea sa iasa gazul din el.rulota s-a incalzit de la nervii ce am facut.am bagat butelia in casa,sa incalzit la 24 grade functiona perfect truma o ora pina cind iara a inceput sa se raceasca gazul ... ma gindesc la revelion,eu visam la peisaj inzepezit cu -10 grade ca asa am vazut in poze rulote cu hornuri fumegind de sub zapada ....unde sint punctele acolo este injuratura ce nu scriu.... asi putea puncta toata pagina
Am mai spus-o si o repet....Invatand de la altii am constatat urmatoarele:
Daca intri in Olanda(sau Germania,etc,etc) intr-un magazin de specialitate si ceri schimbarea unei butelii vei fi servit cu o butelie plina cu gaz.La intrebarea pusa,,contine gaz de iarna sau vara'' vei fi intampinat cu un zambet cam bizar din partea vanzatorului.Raspunsul este foarte clar: butelia va contine gaz in functie de anotimpul de afara. Raportul de propan-butan este modificat la incarcare in functie de temperatura anotimpului in care se vinde(a se vedea inscriptia de pe butelii propan-butan...).Astfel clientul este degrevat de tot felul de alte sarcini sau intamplari neplacute tip: discutii sterile pe forum,butelii inghetate si frig in rulota,gome si alte infundari de duze de trume si frigidere,aragaze etc.
Vai de capul unui magazin de specialitate din Olanda care ar vinde unui Olandez o butelie in luna decembrie si ar ingheta in camping de frig ca butelia are gazul necorespunzator temperaturii exterioare.
Este cam acelasi lucru ca la GPL.La statiile de carburanti GPL -ul vara are alt continut decat iarna.Cu cat continutul de propan din GPL este mai mare cu atat temperatura de lichefiere a gazului este mai scazuta.O butelie plina numai cu propan lichefiaza normal si la -40 garde Celsius!!!
Deci nu gazul din butelii este de vina ci noi oamenii din Romanica ca(!!!) nu stim ce sa punem in ele...
Toate bune, Bogdan D.
Daca intri in Olanda(sau Germania,etc,etc) intr-un magazin de specialitate si ceri schimbarea unei butelii vei fi servit cu o butelie plina cu gaz.La intrebarea pusa,,contine gaz de iarna sau vara'' vei fi intampinat cu un zambet cam bizar din partea vanzatorului.Raspunsul este foarte clar: butelia va contine gaz in functie de anotimpul de afara. Raportul de propan-butan este modificat la incarcare in functie de temperatura anotimpului in care se vinde(a se vedea inscriptia de pe butelii propan-butan...).Astfel clientul este degrevat de tot felul de alte sarcini sau intamplari neplacute tip: discutii sterile pe forum,butelii inghetate si frig in rulota,gome si alte infundari de duze de trume si frigidere,aragaze etc.
Vai de capul unui magazin de specialitate din Olanda care ar vinde unui Olandez o butelie in luna decembrie si ar ingheta in camping de frig ca butelia are gazul necorespunzator temperaturii exterioare.
Este cam acelasi lucru ca la GPL.La statiile de carburanti GPL -ul vara are alt continut decat iarna.Cu cat continutul de propan din GPL este mai mare cu atat temperatura de lichefiere a gazului este mai scazuta.O butelie plina numai cu propan lichefiaza normal si la -40 garde Celsius!!!
Deci nu gazul din butelii este de vina ci noi oamenii din Romanica ca(!!!) nu stim ce sa punem in ele...
Toate bune, Bogdan D.
- Doru Stoicescu
- Membru forum
- Mesaje: 630
- Membru din: 13 Oct 2005, 22:26
- Localitate: Bucuresti, bdul Th. Pallady
lpeti scrie:ca ai ramas fara gaz e ok,butelia mea e plina si la -5 grade nu vrea sa iasa gazul din el.rulota s-a incalzit de la nervii ce am facut.am bagat butelia in casa,sa incalzit la 24 grade functiona perfect truma o ora pina cind iara a inceput sa se raceasca gazul ... ma gindesc la revelion,eu visam la peisaj inzepezit cu -10 grade ca asa am vazut in poze rulote cu hornuri fumegind de sub zapada ....unde sint punctele acolo este injuratura ce nu scriu.... asi putea puncta toata pagina
Stimate L. Peti,
Am patit similar anul trecut in august la +5 grade la Balea lac.
In drum spre Transfagarasan am constatat ca am Uitat sa schimb Butelia cu Gaz Petrolier Lichefiat de uz casnic (aragaz). Ce sa fac? ce sa fac ? La ultima statie am incarcat-o cu Gaz Petrolier Lichefiat Auto. Chiar imi ziceam. In regula, poate este chiar mai bine cu auto asta. Binenteles, sus pe munte la + 5 grade dau sa aprind truma. Nu s-a putut. Am incercat de nenumarate ori. Gata, s-a stricat truma, mi-am zis. Inlocuind butelia buclucasa cu una cu GPL de uz casnic, s-a reparat truma.
Teoretic, intr-o butelie cu GPL de uz casnic (sau GPL auto ) ar trebui sa fie un amestec butan - propan, in diverse proportii, in functie de anotimp, de temperatura mediului ambiant, de utilizare, auto sau casnic. Butanul se evapora la temperaturi mai ridicate. Propanul se evapora la temperatura mult mai scazuta. De aici diferenta. Pur si simplu sub +5 grade butanul nu se mai evapora. Atunci ce sa arda ? daca producatorul GPL-ului auto a mai pus si foarte putin putin propan (care-i mai scump la rafinarie).
Oricum si compozitia GPL-auto (sau casnic) poate diferi de la producator la producator, de la statie la statie, dupa cum vor muschii lor.
Am intrebat in stanga si-n dreapta care-i solutia.
Olandezoii aia cum se incalzesc ?
Discutia asta a mai fost si anul trecut pe forum, aparitia noilor membrii si a frigului a redeschis discutia.
Intre timp eu M-am lamurit.
Butelia trebuie incarcata cu propan. Acesta incepe sa se evapore de la -40 grade C, fata de +5 grade C, butanul.
Bineteles am discutat si cu cei de de la Butan gaz ( in Bucuresti).
Am cumparat o butelie special pentru propan (de la Buzau cu pereti mai grosi, presiune de incercare mai ridicata, certificata, atestata, omologata ptr. propan cu documente ), am incarcat-o numai la cei ce fac asemenea operatii cu propan si de atunci nu mai am treaba.
In Bucuresti numai in Damaroaia la sediul Butan Gaz. L-am intrebat si eu pe nea Nae, de la statia de pe M. Bravu, daca imi umple butelia cu propan. Raspunsul a fost ca operatia se face numai la Damaraoia.
Sau… cine poate, se lipeste de o firma ce are in utilizare multe motostivuitoare pe gaz, dar… trebuie sa ai butelia ptr. propan.
De altfel nu incarca nimeni o butelie cu propan daca recipientul nu indeplineste aceste conditii.
Pericol !
Producatori de butelii gasesti la Buzau dar cel mai sigur la Moreni. Intra pe net si vei gasi.
De regula, la noi, buteliile cu propan se utilizeaza la motostivuitoare.
Gaseste utilizatori de motostivuitoare pe GPL-ptr. motostivuitoare, prin apropiere, intreaba-i cum isi rezolva problema si sigur vei avea asigurata incalzirea rulotei pe timp de iarna.
Utilizarea buteliei cu propan se face numai in exterior ( presiune de vapori mai mare). Este interzisa utilizarea ei in locuinte.
Doru Stoicescu
0721.18.05.16
0721.18.05.16
-
- Membru forum
- Mesaje: 250
- Membru din: 28 Oct 2006, 01:31
- Localitate: Galati
- Contact:
Clar,statii de incarcare destul de rare si din curiozitate ce pret are propanul?
Ultima oară modificat 04 Noi 2006, 20:04 de către Sorin Dandes, modificat 1 dată în total.
PASSAT 1.9 TDI +BEYERLAND 430-MD AN 1994
- Doru Stoicescu
- Membru forum
- Mesaje: 630
- Membru din: 13 Oct 2005, 22:26
- Localitate: Bucuresti, bdul Th. Pallady
sorinrec scrie:Clar,statii de incarcare destul de rare si din curiozitate ce pret are promanul?
Nu-ti verifici ce-i scris "promanul' probabil "protanul".
Atentie! unii considera respect sau nu, modul cum i te adresezi.
Imi cer scuze pentru observatie.
Cam scump.
La Buzau , deci la a treia mana, incarcatura de propan a costat 800.000 lei .
Oricum decat sa-mi iau butelia in pat sa ne incalzim amandoi de la truma...
La Butan Gaz am inteles ca-i ceva mai ieftin.
De aceea si nu numai, am de gand sa achizitionez o butelie mica olandeza, mai usoara, pe care sa o incarcat cu GPL casnic de la nea Ilie de pe M. Bravu si sa o utilizez in anotimpurile calde, pentru aragaz, boiler si/sau frigider.
PROTANUL, NUMAI PENTRU CAND ESTE GER.
Doru Stoicescu
0721.18.05.16
0721.18.05.16