Astăzi este 02 Iun 2023, 06:07

Am ramas fara gaz

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei de alimentare cu gaz (GPL).

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Raspunde
Avatar utilizator
Luidort Peti
Membru fondator
Mesaje: 1191
Membru din: 26 Sep 2006, 22:46
Localitate: Dej
Contact:

Mesaj de Luidort Peti » 04 Noi 2006, 18:15

multumesc bogdan multumesc doru pentru ajutor.e bine pentru voi stati la oras eu intr-un catun ,nu au auzit aici de stivuitoare,dar sa faca diferenta intre tipuri de gaze.sint masini care sint alimentate cu gaz gpl si au in portbagaj o butelie mare neagra ,nu stiti cit de mare este acela? adica de doua uri cit unul de uz casnic? acela nu se poate monta si pe rulota?deocamdata am rezolvat problema in felul urmator,pe ceas am montat o rezistenta speciala care il incalzeste,am dat o gaura pe rulota in fata si al scos cu un t o ramificatie de la suflatorul de aer cald dirtctionat pe butelie.momentan daca deschid usa sau ce e de la butelie pot masaura 18 grade.afara acuma sint -1 grade.aztazi toata ziua cu asta m-am jucat.daca aveti pareri astept (sper sa nu sar in aer cu rulota cu tot pina sosesc parerile voastre)

rulotistul cel istet

Mesaj de rulotistul cel istet » 04 Noi 2006, 18:47

Eu am facut azi proba cu o butelie normala petrom pe care am incarcat-o asta vara. Afara temperatura ajunsese la 0 grade si inauntru, in aproape o ora, temperatura a atins 22 de grade. Cred ca se putea sa fac si mai cald, dar m-am plictisit. Am oprit truma dupa asta, si cam in 15 minute se simtea racoare. O sa repet experienta cand va fi si mai frig.

SERGHEI

Mesaj de SERGHEI » 04 Noi 2006, 20:47

Astazi am primit o butelie de propan pt rulote.In germania butelia este gri cu fund si capac rosu ...(maine pun si o fotografie a ei...)
Pe ea are stantate urmatoarele:
-30 ATM
PROPAN 5.0 Kg
BUTAN 5.7 Kg Bruttomassa 12.5 kg...
Deci nu suporta presiune mai mare decat o romaneasca,nu sunt concepute strict pt propan..
Cu o garnitura normala (care vine in dotarea unei butelii normale romanesti) se poate monta o butelie RO. Filetul robinetului este executat respectand acelasi standard (doar ca la ceasul de import exista o mica ,,buza" care preseaza pe garnitura de cauciuc... ceasuri regulatoare cu aceeasi ,,buza" se gasesc in magazinele socialiste .. )...
GPL de vara contine 40% propan si 60% butan.

Am mai spus : eu folosesc o butelie standard incarcata cu GPL auto si merge super ....La o masina am o butelie de 90 incarcata cu GPL de vara si functioneaza super ...Folositi cu incredere.O tot dam ca romanii sunt prosti si fac improvizatii.Este timpul sa avem incredere in noi si sa realizam ca occidentalilor daca l-e iei instructiunile din fata sunt terminati....Sotia mea este cetatean german,eu am trait efectiv in germania si credeti-ma stiu ce spun..
Ultima oară modificat 04 Noi 2006, 21:02 de către SERGHEI, modificat 1 dată în total.

SERGHEI

Mesaj de SERGHEI » 04 Noi 2006, 20:50

rulotistul cel istet scrie:Eu am facut azi proba cu o butelie normala petrom pe care am incarcat-o asta vara. Afara temperatura ajunsese la 0 grade si inauntru, in aproape o ora, temperatura a atins 22 de grade. Cred ca se putea sa fac si mai cald, dar m-am plictisit. Am oprit truma dupa asta, si cam in 15 minute se simtea racoare. O sa repet experienta cand va fi si mai frig.


Cu cat scade temperatura cu atat scade si presiunea gazului,dar Truma nu are nevoie de ,,mare "presiune asa ca merge de nota 10...Daca ceri presiune mare la temperaturi mici atunci face zapada pe ea si scade presiunea...

Avatar utilizator
Dan Iliescu
Membru fondator
Mesaje: 490
Membru din: 27 Feb 2006, 12:05
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 01 Iun 1967
Localitate: Bucuresti - Drumul Taberei
Contact:

Mesaj de Dan Iliescu » 04 Noi 2006, 20:52

Am rezolvat! Am umplut butelia germana cu GPL pentru auto si merge perfect. Nu stiu inca cum pot folosi regulatorul original la buteliile romanesti.
Camper Knaus Traveller 685
Bucuresti - Drumul Taberei
0740.136.733
iliescu@anl.ro
www.campere.ro

iliescu4751

SERGHEI

Mesaj de SERGHEI » 04 Noi 2006, 21:07

iliescu scrie:Am rezolvat! Am umplut butelia germana cu GPL pentru auto si merge perfect. Nu stiu inca cum pot folosi regulatorul original la buteliile romanesti.
Trebuie sa existe o solutie si pentru asta ...daca nu iei modelul de la Bogdan si faci adaptor ,macar stii ca este testat si merge..

SERGHEI

Mesaj de SERGHEI » 05 Noi 2006, 14:09

Afara (chiar si pe acest site --http://www.top-accessoires.com/index.php?cPath=33) sunt foarte multe accesorii ,,exagerat" de scumpe : exemplu -un convertor de pe acest site costa 220.60 euro pe cand in romania acelasi convertor la aceeasi putere (si fabricant ) costa doar 285 RON. (1000W)..Ca de obicei francezii au super preturi ....(am avut un renault 19 TD de nou si stiu ce delicati sunt la preturi cu piesele...).
Acest site este bun pt cei ca mine si nu numai ,care nu au experienta in rv) sa isi faca o idee in privinta accesoriilor existente... Cat despre regulatoare de butelii ...n-shpe modele care fac (cu foarte mici exceptii) acelasi lucru ca si regulatoarele romanesti sau turcesti..

Avatar utilizator
Luidort Peti
Membru fondator
Mesaje: 1191
Membru din: 26 Sep 2006, 22:46
Localitate: Dej
Contact:

Mesaj de Luidort Peti » 05 Noi 2006, 18:05

mai am o inovatie,pe butelie se infasaoara o perna electrica 200w si dupa butelia si perna electrica se infasoara intr-un material termoizolant.functioneaza butelia butan de parca ar fi vara(rezistenta pe reductor ramine,dar daca gazul este destul de cald poate nu e nevoie) totus cea mai buna solutie este gpl -ul

teodor97

Mesaj de teodor97 » 05 Noi 2006, 20:33

Va pot spune ca butelia incarcata cu GPL a functionat impecabil in acest weekend, la o temperatura de -8 grade!!!
Va mai pot spune ca am vorbit cu un lucrator la o statie GPL si imi spunea ca acum, iarna, GPL-ul este compus din 80% PROPAN si 20% BUTAN. Deci....

Sigur, ideea lui Peti este foarte buna pt buteliile cu butan.

Toate cele bune!

SERGHEI

Mesaj de SERGHEI » 05 Noi 2006, 21:00

Da Teo ai dreptate ,dar numai statiile serioase au trecut la reteta de iarna.Cele ascunse pe dupa blocuri mai au in rezervoare destul GPL de vara .De doua zile nici nu mai opresc motorul daca stau pe undeva mai mult, doar doar reusesc sa golesc si eu butelia de gaz ca sa bag si eu de iarna (ca se simte bine la putere ). :? ...Si cum am butelie de 90 si mai are cel putin 1/2 am de mers cu ea...

Avatar utilizator
Florin Dumitrescu
Membru fondator
Mesaje: 157
Membru din: 24 Oct 2006, 20:59
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Florin Dumitrescu » 09 Noi 2006, 20:15

Stie cineva cat tine o butelie de gaz originala ( 5kg de propan ) ptr incalzire daca functioneaza continuu ( la 0 grd celsius temperatura exterioara, de exemplu )?
Nu am cartea tehnica de la Truma 3000S
Claudia & Florin Dumitrescu
Fendt 496Q & VW Passat
0722 354 219
Membru fondator ClubRV

Ei rad de mine si spun ca sunt diferit. Eu rad de ei ca sunt toti la fel.

Avatar utilizator
Florin Dumitrescu
Membru fondator
Mesaje: 157
Membru din: 24 Oct 2006, 20:59
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Florin Dumitrescu » 09 Noi 2006, 20:26

Stie cineva cat tine o butelie de gaz originala ( 5kg de propan ) ptr incalzire daca functioneaza continuu ( la 0 grd celsius temperatura exterioara, de exemplu )?
Nu am cartea tehnica de la Truma 3000S
Claudia & Florin Dumitrescu
Fendt 496Q & VW Passat
0722 354 219
Membru fondator ClubRV

Ei rad de mine si spun ca sunt diferit. Eu rad de ei ca sunt toti la fel.

Raspunde