Astăzi este 10 Iun 2023, 17:33

temperatura in interior

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 892
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: temperatura in interior

Mesaj de Odenie Sergiu » 05 Ian 2010, 19:06

Asta citisem si eu,dar colegul spunea ca a luat butan(am inteles ca butanul rezista la -40 grade);atunci nu era o statie GPL...acolo se vinde amestec dupa cum scrie in topic.
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2711
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: temperatura in interior

Mesaj de Sandu Toma » 05 Ian 2010, 19:22

Sergiu, era vorba de propan (-40 grade) si de furnizorul Butan Gaz care vinde atat butan cat si propan in butelii la depozitele specializate (Damaroaia), dar si GPL auto la pompele din oras.
Orice problema are o rezolvare practica

Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 892
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: temperatura in interior

Mesaj de Odenie Sergiu » 05 Ian 2010, 20:55

Da scuze,am vrut sa zic propan,am scris altceva... :oops: .Cum nu sunt din Bucuresti,nu stiam ce e in Damaroaia. :? La noi se vinde gaz doar la statii GPL sau in butelii la schimb,la statii PECO.Da ala e butan.
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul

Ovidiu Ciobanu
Membru forum
Mesaje: 242
Membru din: 25 Mai 2009, 21:51
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: temperatura in interior

Mesaj de Ovidiu Ciobanu » 05 Ian 2010, 22:33

In caz extrem nu merge pusa butelia in interiorul rulotei?
De exemplu in baie, luata butelia cu tot cu regulator, si trasi cativa metri de furtun de gaze pana in fata si legata cu un stutz in locul regulatorului rulotei. Racirea buteliei este cauzata in principal de vaporizarea butanului/propanului, si trebuie incalzita doar butelia, nu si circuitul de gaze. Evident in timpul mersului butelia se fixeaza tot afara in compartimentul ei. Instalatia poate folosi acelasi tip de furtun ca si cel de pe rulota cu coliere standard, gazul este la presiune mica, circuitul este doar ceva mai lung, si poate fi lasat si geamul de la baie putin deschis. Normal, in baie o sa fie 10 de grade nu 20, dar asta in principal pentru noapte cand nu folosesti baia, si asa poate fi si schimbata butelia mai usor ca am inteles ca de obicei se termina fix noaptea (normal, e si consumul mai mare).
Sanatate!
VW T4 Multivan - in transformare

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2711
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: temperatura in interior

Mesaj de Sandu Toma » 06 Ian 2010, 08:08

Chestia asta o faci pe propria raspundere !
Asa cum stim, in caz de scapari de gaz, cand se ajunge la o concentratie mai mare de 1% se depaseste limita de explozie, deci esti in pericol.
De aceea toti consumatorii de GPL din rulota au prevazuti sub ei grile de aerisire pentru scurgerea eventualelor scapari de gaz.
Un alt pericol care nu trebuie neglijat ar fi intoxicarea cu gaz .
Concluzia : fabricantul rulotei nu a fost "fraier" cand a pus butelia intr-un compartiment "aerisit" si separat de "habitaclu" !!!
Orice problema are o rezolvare practica

Avatar utilizator
Sorin.Sibiceanu
Membru forum
Mesaje: 360
Membru din: 08 Feb 2009, 18:34
Oras: ora
Data nasterii: 21 Mar 1908
Localitate: Fiji
Contact:

Re: temperatura in interior

Mesaj de Sorin.Sibiceanu » 06 Ian 2010, 08:26

Salut , am vazut prin magazine nimiradiatoare pentru masina sint pe 12 v , este ideal sa pui unul in cutia buteliei pentru mentinerea temperaturii peste 0 g , oricum din discutiile cu un prieten care lucreaza la Distrigaz am aflat ca GPL-ul ingheata la -40 g si la -25 g asi schimba cifra calorica numai are acelasi randament la arderea in soba . Sincer daca pui o patura sau un izopren pe butelie nu cred ca nu va merge soba , aseara la -5 g am stat in rulota ca am avut ceva de facut si soba a mers ok cu flacara mai mica dar a mers , in butelie am butan , daca nu ma plimbam pe usa era o temperatura ok de stat in ea la -5 g .
Cred ca dupa ce incarc butelia cu GPL sigur nu cred ca mai face figuri flacara , si voi fii foarte multumit de caldura ca o va baga inauntru mai ales acum dupa montarea Ventului ..


O zi buna,
Dacia Duster 4x4 + Fendt Karaat 470TF
Tel: 0766652014

Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 892
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: temperatura in interior

Mesaj de Odenie Sergiu » 06 Ian 2010, 08:34

Alea au un consum mare,incalzesc aerul cu o rezistenta electrica.Un vent pe 12V e mult mai mic consumator,aerul e incalzit de butelie.Da eu nu cred ca un material care protejeaza conductele impotriva inghetului nu poate proteja si o butelie;probabil cei care sustin asta n-au incercat acel material si atunci parerile lor sunt subiective.
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul

Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 770
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
Oras: București
Data nasterii: 12 Iul 1970
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Re: temperatura in interior

Mesaj de Costin Tabra » 06 Ian 2010, 14:29

Sergiu,
Acele materiale despre care povestesti sunt materiale izolatoare. Prin conducta de care vorbesti circula un fluid cu o anumita temperatura. Izolatia care inconjoara conducta are rolul de a realiza o bariera termica intre exterior si fluidul care circula prin conducta. Insa acea izolatie NU genereaza caldura, ci doar pastreaza temperatura fluidului din conducta (sau impiedica modificarea temperaturii fluidului - vezi cazul tubulaturilor de aer conditionat, unde izolatia mentine temperatura scazuta a aerului din conducta). Ca urmare, butelia, care este la temperatura ambianta, pentru a fi protejata de inghet (in conditiile in care ea insasi se raceste ca urmare a vaporizarii lichidului din interior), trebuie prevazuta cu o sursa de caldura. Cum se asigura acea caldura este problema in discutie si abia apoi cum se mentine acea caldura in jurul buteliei.
Am citit toate mesajele si parerea mea este urmatoarea: trebuie asigurata o sursa de caldura in zona buteliei si, odata asigurata aceasta sursa, spatiul in care se afla butelia trebuie izolat termic fata de mediul ambiant. Cu alte cuvinte, daca exista o gura de aer cald de la Trumavent, atunci trebuie "captusita" cutia de gaz (cu exceptia grilei de aerisire). Daca exista o patura electrica, atunci peste patura electrica infasurata in jurul buteliei se va infasura un strat de material izolator termic.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com

Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 892
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: temperatura in interior

Mesaj de Odenie Sergiu » 06 Ian 2010, 16:06

Deci mai simplu e atunci,sa folosim un gaz care rezista pana pe la -25 grade si problema e rezolvata,inteleg,cum spunea colegul Doru S;daca trebuie neaparat o sursa de caldura si nu avem.
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul

Avatar utilizator
Cristian Steriopol
Membru forum
Mesaje: 267
Membru din: 19 Mai 2007, 13:57
Localitate: Targoviste

Re: temperatura in interior

Mesaj de Cristian Steriopol » 06 Ian 2010, 19:57

Ovidiu , permite-mi sa mai si glumim ! De ce nu am lua butelia in pat cu noi si am imbratisa-o cu drag ca sa nu ne "lase" in jumatatea noptii ??? Doar e demonstrat stiintific ca toate buteliile ingheata sau se termina gazul din ele pe la 3-4 dimineata !
Asa cum a zis si Sandu , locul buteliei este DOAR acela prevazut de constructorii de rulote !
Zile bune !
@cristians tel. 0245222086 ; 0760691892
Dacia 1310 + Caravelair Brasilia 365

Ovidiu Ciobanu
Membru forum
Mesaje: 242
Membru din: 25 Mai 2009, 21:51
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: temperatura in interior

Mesaj de Ovidiu Ciobanu » 06 Ian 2010, 21:59

Glumim, glumim, dar nu parasim incinta :lol:
Vorbeam de cazuri extreme, cand oricum nu poti sa dormi, macar sa nu faci pneumonie sau sa degeri.
E adevarat ca butanul/propanul ingheata la -25/-40 de grade, dar avand o izolatie perfecta pe butelie si fara sursa de caldura este posibil ca exact procesul de vaporizare a lichidului din butelie sa provoace inghetarea ei sub aceasta temperatura. Daca afara sunt doar -15 grade mai bine tii capacul de la cutia de butelii deschis si mai si ventilezi.
Stiti ca exista sobe "cu ardere completa" cu butelie inauntru (si fara evacuare de gaze ca Truma) folosite de inconstienti la incalzire? Stiti de cate ori pe vremea lui Ceasca ne incalzeam zi si noapte la aragazul din bucatarie cu flacara deschisa pe care puneam un con de caramida (cu flacara deschisa!) ? Si acum imi amintesc de cate ori ma sculam dimineata si apa din vaza cu flori avea pojghita de gheata...
Nu recomand nimanui sa foloseasca aceste solutii decat in caz real de forta majora. Totusi trebuie sa (ne amintim) stim de ele...
VW T4 Multivan - in transformare

Raspunde