XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 20 Oct 2020, 06:34

ELECTRICA

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Raspunde
SERGHEI

Mesaj de SERGHEI » 22 Feb 2007, 14:55

,Maurice a scris>Deja este obligatoriu sa mergem cu luminile aprinse asa ca nu mai e o optiune. ..

Si in felul asta a gasit cea mai simpla rezolvare..respect.. .Deh..omul cat traieste invata.

Bogdan....vw golf are pe el din fabricatie alternator de 14v-120 Amperi...ma duc de-i fac si o fotografie ..ce naiba..Daca asa scrie pe el asa am scris si eu...

TIBIX...cei de afara folosesc asa ceva pt ca nu ii duce mintea si nici nu au fost ,,educati" sa gaseasca alternative....iar acumulatorii cu gel fac un singur lucru bun:nu elimina gaze in asa hal ca unul normal..in rest au aceeasi capacitate /dimensiune/greutate iar dpdv al costului sunt den ori mai scumpe..si unde mai pui ca mai mult de 1 an , hai 2 nu iti da nimeni garantie...Si eu as prefera una cu gel de 200A,dar prefer una de 140 A mai ieftina decat cea cu gel cu vre-o 700 euro ..cel putin.



Imagine

sorinn

Mesaj de sorinn » 22 Feb 2007, 18:33

am rezolvat alimentarea acumulatorului din rulota prin montarea unui transformator [alimentator] cumparat de la EXIS [68RON].Se numeste BONNER EUROLECTIC scoate in secundar 12v=80va. Marele avantaj este ca are intrare de la instalatia masini 12v. Se poate incarca acumulatorul rulotei si la 220v si 12v. Nu permite curentului din acumulatorul rulotei sa se intoarca in instalatia masini. MULTUMESC DOMNULUI BOGDAN pentru sprijnul acordat si astept si shema dumnealui care sigur va fi de folos si pentru alti membri ai clubului..

TIBIX

Acumulator stationar.

Mesaj de TIBIX » 22 Feb 2007, 19:28

Iata deci ca cineva a fotografiat si alternatorul "de locomotiva"cum ii spunea Bogdan pe pagina anterioara.Oare chiar are 120A?Bogdane?Sau poate nu are?
Referitor la acumulatorul stationar pe care il aduc acesta este de 60A si costa 99 eur(nu 700).El este SPECIAL CONSTRUIT pentru rulote.In rest ce sa zic fiecare alege ce vrea...

Avatar utilizator
George Marcu
Membru forum
Mesaje: 551
Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
Localitate: Bucuresti

Mesaj de George Marcu » 22 Feb 2007, 20:11

@sorinn
Misto scula si ieftina, daca face tot ce ai zis.
S-ar putea sa fie cam mic, puterea la al meu este de 500VA iar cand folosesc pompa (sau electroventilul pentru apa), si DVD-ul ficei se simte. Din acest motiv o sa pun bateria la rulota sa am o putere disponibila mai mare. Oricum cand ai 220V pentru el nu prea mai ai multi consumatori pe 12V asa ca s-ar putea sa nu fie nici o problema.

Bogdan

Mesaj de Bogdan » 22 Feb 2007, 20:14

@ sorinn.Schema de care vorbeam este exact reproducerea fidela a ceea ce ai cumparat tu de la exis.<MULTUMESC DOMNULUI BOGDAN pentru sprijnul acordat si astept si schema dumnealui care sigur va fi de folos si pentru alti membri ai clubului..>
Tocmai am gasit ,,agregatul'' si vroiam sa iti propun sa faci un drum cu prima ocazie la Buc sa ti-l dau(gratis) pentru a-ti fi de folos.Schema de care vorbeam voi fi nevoit sa o fac din nou si nu am avut timp de asta acum(asa cum ti-am spus pe pm).
Si referitor la ce a scris @Serghei si @ Tibix ...faceti probe practice si vorbim dupa aceea.
Nr meu de tel este cunoscut printre membrii clubului, asa ca daca aveti nevoie de sfaturi practice si nu contrari inutile, va astept.

sorinn

Mesaj de sorinn » 22 Feb 2007, 20:38

@Bogdan. Ai perfecta dreptate,are putere mica el singur dar cu acumulatorul legat nu este nicio problema. Practic este folosit pentru incarcarea acumulatorului.Singurul inconvenient este ca la o descarcare totala a acumulatorului timpul de incarcare este mai lung. Nu am inca un acumulator numai pentru rulota[am folosit pina in prezent un robot de pornire din Metro-ff.bun]. Nu sunt hotarit ce tip de acumulator sa cumpar inca mai urmaresc parerile colegilor..Multumesc pentru oferta facuta..Multe salutari membrilor clubului.

parpaneata

Mesaj de parpaneata » 22 Feb 2007, 20:44

Mai fratilor! Cum va tin pe voi bateriile alea atat mult timp??? Pe bateria de la masina,de 90 nu stiu ce,merge maxim 3 ore cu urmatoarele:
-monitor lcd-max 20w
-tv-box-max 10w
-reciver-max 50w
-iluminat cu neon la 12v,deci netrecut prin invertor 12-220,max 10w
Primele 3 sunt prin invertor.Depasind 3 ore....masina nu mai porneste.Tac,tac,tac...gata.De aia mi-am luat generator.Bateria aia de la masina e deja compromisa.

TIBIX

Mesaj de TIBIX » 22 Feb 2007, 21:04

Da ai dreptate Bogdane,eu sustineam ca nu exista alternatoare de 130A decat citez pe "locomotive".Cat despre contre inutile....bine ca ramane scris.Altfel...

TIBIX

Mesaj de TIBIX » 22 Feb 2007, 21:09

SERGIU:

Un acumulator auto este inferor unuia stationar la "livrari"curent pe timp indelungat.In plus descarcarea unui acumulator auto la 0 inseamna distrugerea lui in scurt timp.Vei vedea ca descarcandu-l mereu la aproape 0 timpul de functionare dupa incarcare va scadea putin cate putin.

SERGHEI

Mesaj de SERGHEI » 22 Feb 2007, 21:10

parpaneata scrie:Mai fratilor! Cum va tin pe voi bateriile alea atat mult timp??? Pe bateria de la masina,de 90 nu stiu ce,merge maxim 3 ore cu urmatoarele:
-monitor lcd-max 20w
-tv-box-max 10w
-reciver-max 50w
-iluminat cu neon la 12v,deci netrecut prin invertor 12-220,max 10w
Primele 3 sunt prin invertor.Depasind 3 ore....masina nu mai porneste.Tac,tac,tac...gata.De aia mi-am luat generator.Bateria aia de la masina e deja compromisa.


Unele invertoare au o ,,protectie" spun ei ,adica daca scade tensiunea sub o anumita limita se decupleaza singur .Cat despre alea 3 ore pt 90 amperi ,sa stii ca este bine ,se poate si mai putin :lol: :lol: (exemplu: eu folosesc un invertor la o centrala pe lemne,la o pompa de recirculare pt incalzire de 75W..si nu ma tine un silver de 75A mai mult de 2,5-3 ore...si pompa funcioneaza cu pauze nu incontinuu.Avantajul la mine este ca daca ajunge la 10v invertorul se decupleaza pt protectia bateriei.


Tibix..>Referitor la acumulatorul stationar pe care il aduc acesta este de 60A si costa 99 eur(nu 700).El este SPECIAL CONSTRUIT pentru rulote.In rest ce sa zic fiecare alege ce vrea...

Tibix ,eu nu am spus ca este prost ,ci ca este cam ,,de lux" pt ,,unele rulote"..iar ca performante in afara de o buna rezistenta la descarcari rapide si dure ....nu este tare diferit de cel clasic...Avantajul la cel cu gel este ca daca il pui in genunchi de n-shpe ori nu are nici pe dracu pe cand cel clasic are un nr limitat de descarcari la 0 si pe urma moare...iar preturile de 700-800 sunt preturi de pe site ,nu preturile tale( nu am ce comenta la pret).Ca este special pt rulote ,sunt de acord..nu gaze..mult mai protejat si mai sigur pt uz intr-un mediu in care locuiesti..


Bogdan...la ce sa facem probe practice??!!!.

Avatar utilizator
George Marcu
Membru forum
Mesaje: 551
Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
Localitate: Bucuresti

Mesaj de George Marcu » 24 Feb 2007, 13:36

Eu mi-am facut niste scheme, le am in pdf sau autocad dar nu stiu cum sa le postez.
Ceva ajutor sau un email sa le trimit cuiva sa le posteze, poate am uitat ceva si mai rectific pana nu-i gata totul.

Avatar utilizator
George Marcu
Membru forum
Mesaje: 551
Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
Localitate: Bucuresti

Mesaj de George Marcu » 26 Feb 2007, 12:15

Asa arata schemele mele.
Ceva deficiente, altceva de adaugat? inca nu este in totalitate finalizata asa ca astept sugestii.
Multumesc anticipat.

http://img138.imageshack.us/img138/4041/r1zv7.jpg

http://img139.imageshack.us/img139/2349/r2td4.jpg

http://img139.imageshack.us/img139/7020/r3ee1.jpg

Mersi de sfat Dl Cupe.

Raspunde