XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 25 Oct 2020, 18:32

ELECTRICA

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Raspunde
frandos cosmin

Mesaj de frandos cosmin » 06 Mai 2007, 11:55

se incarca de la 220 in stationare asa este si la mine !alimenteaza rulota la 220 si verifica bateria cu un aparat de masura si vezi ca incarca 13-14 v!!!

Avatar utilizator
Mircea Ionescu
Membru fondator
Mesaje: 444
Membru din: 19 Apr 2006, 09:12
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 29 Iun 1972
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Mircea Ionescu » 06 Mai 2007, 20:46

Sergiu nu ziceai ca ai panou fotovoltaic pe rulota? (s-au n-am inteles eu bine) daca ai panou n-ai nici o treaba, ala incarca tot timpul.
In rest ar trebui sa se inarce si cand alimentezi cu 220 si cand e legata de masina. Daca ai folosit-o intens s-ar putea sa nu ajunga doar ce baga masina si iti recomand sa o inarci la redresor (sau sa bagi rulota in priza). Ai grija ca eu am patit-o cand am lasat rulota peste noapte cuplata la masina (e drept ca aveam o rapandula de baterie), si s-a descarcat bateria masinii pe cea din rulota si n-a mai mers nimic. N-ar strica sa verifici un pic valorile de incarcare in toate cele 3 situatii... Ai grija ca daca descarci sever bateria aia noua s-ar putea sa o arunci la gunoi la primavara...

parpaneata

Mesaj de parpaneata » 06 Mai 2007, 20:57

N-am panou. Rulota o tin tot timpul legata la curent acolo unde e parcata.Nu stiam daca incarca atunci cand e legata la 220 sau la masina.Acum m-am lamurit! Merci!

Anghel Bogdan

Mesaj de Anghel Bogdan » 07 Mai 2007, 10:13

Daca ai un aparat de masura ( voltmetru + ampermetru ) verifica tensiunea de la acumulator ( direct pe bornele bateriei ) ,fara 220 .Opresti toate sarcinile ( becuri , pompe , ... etc ) Trebuie sa fie undeva in jur de 12 v . Alimenteaza cu 220 si verifica daca a crescut tensiunea undeva pe la 13,5 . Porneste si o sarcina ( un bec ) si vezi daca tensiunea se mentine sau scade mult sub 12 . La fel fa si cu alimentarea de la masina . Scoti 220 , tragi masina si cuplezi mufa , masori tensiunea de la baterie ( direct pe bornele bateriei ) ,dai drumul la motorul de la masina si masori iarasi tensiunea de la baterie . Daca a crescut pe la 13,5 inseamna ca incarca si de la masina . Joaca-te si cu comutatorul acela si masoara tensiunea de la baterie . Daca te descurci cauta firul care incarca bateria ( vine din caseta aceia la acumulator sau este direct cuplat in circuitul de 12 v ) si masoara curentul de incarcare .Mai poti face si altfel . Scoti borna de la baterie si opresti toti consumatorii . Pui ampermentul in serie cu circuitul si masori curentul . Daca ai oprit totul curentul ar trebui sa fie 0 , desi ma cam indoiesc . Pornesti 220 si vezi daca se schimba sensul curentului si la ce valoare a ajuns . Acela ar trebui sa fie curentul de incarcare .Undeva pe la 1-3 A Sper sa te descurci . Daca nu apeleaza si tu la un electronist sau un electrician destept ( care gandeste ce face ) . Ai cerut un sfat ... ti l-am dat . Succes . Bogdan

parpaneata

Mesaj de parpaneata » 07 Mai 2007, 15:11

Am verificat si....merge!!! :D :D :D Se incarca si de la 220 si de la masina cand merge! Si incarca si bateria masinii cand e legata la 220 si intrerupatorul e pe pozitia "baterie masina".Asta e super bine ptr ca atunci cand voi folosi generatorul se castiga pe toate partile! :)

Avatar utilizator
Paul Petrescu
Membru forum
Mesaje: 111
Membru din: 04 Oct 2007, 07:09
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Paul Petrescu » 01 Noi 2007, 07:47

Rugaminte

Un coleg de forum spunea, ca are schema de conectare a prizei pe cablajul masinii, pentru carligul de LOGAN. Din ce am inteles sunt niste mufe speciale care se conecteaza direct pe stopurile masinii. Am intrebat prin targ si prin magazine dar nu au asa ceva...
Daca ar putea sa puna cateva poze(sau mail la dyngo_us@yahoo.com) cu aceste mufe si cu schema de conectare, ar fi bine venite, pentru ca nu vreau sa fac vreo prostie...
VW B7 + LMC 390
0740131141
Respect

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2709
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Sandu Toma » 01 Noi 2007, 08:31

Pozele sunt deja la Biblioteca i te asteapta !
Orice problema are o rezolvare practica

Avatar utilizator
Stefan Iuga
Membru forum
Mesaje: 41
Membru din: 31 Mar 2007, 19:20
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Stefan Iuga » 22 Feb 2008, 19:53

1. Am o baterie cu gel.
2. Am un instrument de masurat capacitatea bateriei in procente.
3. Care ar fi limita minima critica pentru baterie afisata de instrumentul de masura ?
Stefan Iuga
EURA MOBIL 635 LS - tel: 0721.409.224
www.thevenusproject.com

ionus ioan
Membru forum
Mesaje: 35
Membru din: 26 Apr 2009, 10:19
Localitate: Sibiu
Contact:

ReElectroblock

Mesaj de ionus ioan » 19 Aug 2010, 10:37

Sunt proaspat posesor de camper, am ca sursa un electoblock Schaudt EBL 160, stie cineva cum functioneaza un electroblock sau are cineva o schema electrica de electroblock?, stie cineva un electrician care sa se priceapa la campere aproape de Sibiu? La ce electricieni auto am fost s-au uitat la el interzisi.

Avatar utilizator
Mona si Octav
Membru forum
Mesaje: 174
Membru din: 25 Noi 2009, 18:01
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: ELECTRICA

Mesaj de Mona si Octav » 27 Aug 2010, 15:48

Eu am pe camper un Schaudt EBL99 si am schema in germana. Daca te ajuta, te rog sa-mi spui. Mai o schema pentru un Schaudt EBL225 in franceza. Asadar sa-mi spui daca te pot ajuta...
Mona si Octav Pop
Acum avem un camper facut dintr-un Iveco Daily si o rulota Dethleffs Beduin 510V

andreipaul
Membru forum
Mesaje: 2
Membru din: 02 Sep 2013, 10:47
Oras: giurgiu
Data nasterii: 01 Sep 1954
Localitate: giurgiu

Re: ELECTRICA

Mesaj de andreipaul » 02 Sep 2013, 11:35

Salut!

Am si eu o problema. Mi s-a stricat regulatorul de incarcat acumultaorul. Ma intereseaza daca se poate repara sau trebuie sa cumpar altul. Multumesc

Avatar utilizator
Cosmin Prund
Membru forum
Mesaje: 766
Membru din: 17 Aug 2012, 10:56
Oras: Sibiu
Data nasterii: 22 Mai 1980
Localitate: Sibiu

Re: ELECTRICA

Mesaj de Cosmin Prund » 02 Sep 2013, 12:18

Banuiesc ca orice se poate repara, intrebarea corecta e daca merita reparat.
Ar trebui sa descrieti un pic problema si rulota, sa ne spuneti daca regulatorul de incarcare a fost vazut de-un specialist sau nu.

P.S: Aveti un mesaj privat de la mine, dati click in partea de sus a ecranului unde scrie "1 new messages"
Chausson best of 22, sasiu Ford Transit

email: cprund@gmail.com

Raspunde