XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 24 Oct 2020, 06:23

Discutii legate de TRUMA

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei de incalzire

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Raspunde
Avatar utilizator
Ionel Hociung
Membru forum
Mesaje: 38
Membru din: 04 Mai 2008, 11:00
Localitate: Piatra Neamt
Contact:

Re: Discutii legate de TRUMA

Mesaj de Ionel Hociung » 29 Iul 2013, 00:02

Bună seara,

Apelez la dumneavoastră, specialiștii de pe forum, pentru a putea rezolva o problemă apărută la soba(Truma SL 3002) de la rulotă. Despre ce este vorba: săptămâna trecută m-am hotărât ca după aproape 2 ani să ies cu rulota. Toate bune, frumoase și la locul lor până în momentul când a venit vremea să pornesc soba....care a durat aproape 2 ore, în care am pus în aplicare toate cunoștințele și toate presupunerile mele despre subiect.
DA...am reușit, am pornit-o! Am pornit-o și am reușit să o mențin aprinsă cât timp a fost nevoie, dar tot timpul a ars cu flacără GALBEN-PORTOCALIU fără a putea avea posibilitatea de a regla intensitatea flăcării, ca altă dată. Precizez faptul că, înainte cu câteva zile de incident, când făceam probe la RV, soba a pornit tot greu, dar am pus totul pe seama faptului că nu mai fusese pornită o perioadă îndelungată, mai schimbasem și butelia(obișnuită de aragaz) și ceasul de la butelie. Este bine de știut faptul că, în permanență, am folosit butelii normale de aragaz, totul funcționând ca la carte, mulți ani.
Nelipsit de importanță este și faptul că aragazul funcționează în parametrii normali, fără să afume. De asemenea, frigiderul pornește la „sfert de cheie” iar flacăra de veghe este albastră având posibilitatea reglajului intensității flăcării.

Cu speranța că voi fi ajutat în rezolvarea problemei, vă mulțumesc anticipat.
Ionel Hociung
Cand iti faci bagajele pentru vacanta, ia-ti jumatate din haine si dublu bani.

Renault Megane & Adria Prima

mitrica mirel
Membru forum
Mesaje: 7
Membru din: 28 Iul 2011, 20:20
Localitate: Galati

Re: Discutii legate de TRUMA

Mesaj de mitrica mirel » 29 Iul 2013, 19:28

Am patit si eu ceva asemanator, la mine aparand problemele dupa ce s-a terminat gazul original olandez din butelie.Am umplut cu GPL romanesc si ..surpriza:functiona perfect aragazul, frigiderul dar nu si Truma.Am schimbat regulatorul care m-a pacalit pt. ca ,,dadea" presiune mai mare decat trebuia(40mBar). Intr-un final am luat de la un prieten regulatorul lui(original) si a mers perfect.E posibil ca si la dvs. sa se fi dereglat ,,ceasul" sau poate nu.
Eu v-am impartasit experienta mea sperand sa va fie de folos.
Cu stima!

silviu ignatius
Membru forum
Mesaje: 118
Membru din: 11 Apr 2012, 17:46
Oras: Focsani
Data nasterii: 24 Dec 1971
Localitate: Focsani

Re: Discutii legate de TRUMA

Mesaj de silviu ignatius » 29 Dec 2013, 10:20

Va salut
Cat de periculos este sa lasam Truma sa functioneze pe timpul noptii pentru a face cald in rulota?

Sotiei mele ii este frica, daca ne intoxicam cu CO2? daca se opreste /strica ventilatorul?

Eu am invocat ca exista evacuare pentru gazele arse, ca nu are cum sa se strice ventilatorul etc.....

Care este adevarul? este pericols cu Truma pe timpul noptii? va multumesc
Eriba Troll, Santa Fe 2.2 Crdi 4x4, 2008, 150 cp

Avatar utilizator
Gabi Peterca
Membru forum
Mesaje: 366
Membru din: 08 Mar 2011, 14:20
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Discutii legate de TRUMA

Mesaj de Gabi Peterca » 29 Dec 2013, 10:38

Noi am stat cu ea deschisa in mai multe nopti, a fost ok. Cand am fost cu alte rulote nu s-a intoxicat nimeni de la truma.
Cred ca e mai periculos sa mergi cu masina in traficul de astazi, probabilitatea sa inhalezi gaze de la masina din fata cand stai blocat blocat in trafic e mult mai mare, decat sa stai cu soba deschisa noaptea. Evident, nu strica sa-i faci o revizie la o anumita perioada de timp.
VW Sharan, Sprinter 350
www.prietenipescari.ro

Avatar utilizator
Roman Vasile
Membru forum
Mesaje: 184
Membru din: 10 Ian 2009, 08:16
Oras: Cluj
Data nasterii: 13 Mai 1950
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Discutii legate de TRUMA

Mesaj de Roman Vasile » 29 Dec 2013, 12:24

Nu este nici un pericol. Truma este construita pe principiul cu priza de aer din afara si evacuare tot afara. Ventilatorul nu are nici o legatura cu arderea sau evacuarea, doar preia aerul fierbinte de pe corpul radiant si trimite acest aer prin tubulaturile de incalzire. Daca ventilatorul se strica sau se opreste din alte cauze nu se va intampla nimic periculos, doar ca o sa se concentreze caldura in jurul Trumei. De fapt sunt rulote cu Truma instalata fara sistem de distributie cu aer fierbinte (pur si simplu incalzesc interiorul ca orice soba).
Bineinteles ca nu este de neglijat o verificare a Trumei inainte de sezonul rece, mai ales in zona unde se cupleaza teava de evacuare la cazan. Acolo este un oring din cauciuc special care din cand in cand trebuie inlocuit.
Daca tot va e teama, recomand sa instalati un sesizor cu alarma pentru gaze arse. Asemenea dispozitive se gasesc in magazinele de specialitate RV (cum ar fi si cel al lui @Peti ). E bine sa alegeti un tip dedicat special pentru monoxid de carbon...din proprie experienta cele asa zise "universale" vor semnaliza de toate ....si nimic. Alarma va urla cand arde ceva sotia pe aragaz, dar si cand o sa va dati dupa baie cu dezodorant, ori ati baut seara doua paharute de palinca :D...dar nu ai siguranta ca la aparitia concentratiei periculoase de CO va semnaliza ceva !
In fata cabanei mele pe roti nu-si construieste nimeni casa!
Camper Chausson/Fiat Ducato

Avatar utilizator
Mihai Combei
Membru forum
Mesaje: 20
Membru din: 15 Noi 2009, 13:55
Oras: Constanta
Data nasterii: 05 Sep 1959
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Discutii legate de TRUMA

Mesaj de Mihai Combei » 12 Iun 2014, 07:38

Am achizitionat de curand rulota. Cand pornesc incalzirea turbina face o galagie infernala, un fel de scartait continuu. Aveti idee ce pot face, sa dispara zgomotul? Va multumesc!
Mihai , Constanta
Ford Mondeo +Elddis Hurricane Ex300

Avatar utilizator
Nicu Iancu
Membru forum
Mesaje: 76
Membru din: 10 Sep 2007, 22:22
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 05 Iul 1967
Localitate: Bucuresti, VW Passat + TEC 490K1/2000, tel. 0744428858
Contact:

Re: Discutii legate de TRUMA

Mesaj de Nicu Iancu » 12 Iun 2014, 07:51

Mihai Combei scrie:Am achizitionat de curand rulota. Cand pornesc incalzirea turbina face o galagie infernala, un fel de scartait continuu. Aveti idee ce pot face sa dispara zgomotul? Va multumesc!
Desfa turbina, care este atasata sobei, cu 3 holsuruburi, si curata cu o pensula, praful de pe palele turbinei, unge angrenajele....
Daca nu te pricepi, apeleaza la cineva priceput !
Va doresc tuturor "TRASEE MINUNATE"!

Avatar utilizator
lungu marian
Membru forum
Mesaje: 237
Membru din: 07 Apr 2013, 17:43
Oras: rosiorii de vede
Data nasterii: 06 Aug 1952
Localitate: ROSIORII DE VEDE
Contact:

Re: Discutii legate de TRUMA

Mesaj de lungu marian » 12 Iun 2014, 10:34

Daca nici dupa aceste opertii nu merge se inlocuieste.
rulota BEYERLAND 430 D tractata de wv passat 1,9 tdi .tel 0746079424

Avatar utilizator
Relu Deliu
Membru asociat
Mesaje: 762
Membru din: 24 Feb 2008, 14:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Discutii legate de TRUMA

Mesaj de Relu Deliu » 12 Iun 2014, 10:50

Scrie ce fel de incalzire ai, Truma(ce model), sau Carver, este cu centrala termica sau simpla cu soba in interior?
Eventual o poza ar ajuta.
Daca este soba simpla de interior, functioneaza foarte bine si fara ventilator(Trumavent 12V sau 220V). Ridica capacul de placaj de deasupra sobei si ai sa gasesti ventilatorul. Nu-i complicat sa-l desfaci, du-l la un electrician sa-l curete, daca de la el provine zgomotul.
Da-mi un telefon daca esti la rulota si-ti explic ce ai de facut, sau suna-l pe Costin Tabra 0729082819. Este din Bucuresti dar vine si la tine daca doresti, sau la https://www.facebook.com/reparatiirulot ... te?fref=ts.
reludeliu@yahoo.com
0723.34.39.15
Beyerland 380-2
HYMER B 654

Avatar utilizator
Mihai Combei
Membru forum
Mesaje: 20
Membru din: 15 Noi 2009, 13:55
Oras: Constanta
Data nasterii: 05 Sep 1959
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Discutii legate de TRUMA

Mesaj de Mihai Combei » 12 Iun 2014, 22:32

Va multumesc foarte mult pentru ajutor! Am postat mesajul de ajutor ieri, cand inca eram la Laguna Albastra(ultimul "mohican" dupa intalnirea anuala).Azi, in drum spre Constanta ne-am schimbat decizia de a aduce rulota acasa in urma unui telefon de la sefi care m-au chemat la servici saptamana ce vine. Rulota a ramas la Rasnov,urmand sa o repar cand ma voi intoarce . Inca o data va multumesc pentru sprijinul colegial!
Mihai , Constanta
Ford Mondeo +Elddis Hurricane Ex300

silviu ignatius
Membru forum
Mesaje: 118
Membru din: 11 Apr 2012, 17:46
Oras: Focsani
Data nasterii: 24 Dec 1971
Localitate: Focsani

Re: Discutii legate de TRUMA

Mesaj de silviu ignatius » 15 Sep 2015, 22:37

Olah Laszlo scrie:Nu este nici un pericol. Truma este construita pe principiul cu priza de aer din afara si evacuare tot afara. Ventilatorul nu are nici o legatura cu arderea sau evacuarea, doar preia aerul fierbinte de pe corpul radiant si trimite acest aer prin tubulaturile de incalzire. Daca ventilatorul se strica sau se opreste din alte cauze nu se va intampla nimic periculos, doar ca o sa se concentreze caldura in jurul Trumei. De fapt sunt rulote cu Truma instalata fara sistem de distributie cu aer fierbinte (pur si simplu incalzesc interiorul ca orice soba).
Bineinteles ca nu este de neglijat o verificare a Trumei inainte de sezonul rece, mai ales in zona unde se cupleaza teava de evacuare la cazan. Acolo este un oring din cauciuc special care din cand in cand trebuie inlocuit.
Daca tot va e teama, recomand sa instalati un sesizor cu alarma pentru gaze arse. Asemenea dispozitive se gasesc in magazinele de specialitate RV (cum ar fi si cel al lui @Peti ). E bine sa alegeti un tip dedicat special pentru monoxid de carbon...din proprie experienta cele asa zise "universale" vor semnaliza de toate ....si nimic. Alarma va urla cand arde ceva sotia pe aragaz, dar si cand o sa va dati dupa baie cu dezodorant, ori ati baut seara doua paharute de palinca :D...dar nu ai siguranta ca la aparitia concentratiei periculoase de CO va semnaliza ceva !
Va salut
Am inlocuit ventilatorul de 220 V cu unul de 12 V cu control al turatiei, functioneaza impecabil, truma se aprinde la prima cheie, dar tot am niste nedumeriri legate de siguranta unei Trume.
Sa inteleg ca ea isi trage aerul/oxigenul folosit la arderea flacarii tot prin tubulatura de evacuare? cum asa? pt ca eu vad ca tubulatura care evacueaza fumul este un tub simplu sau ma insel? cum isi trage aerul tot pe acea tubulatura?
Ma intreb de unde isi ia oxigenul? daca ma culc noapte si truma consuma oxigen din rulota exista un risc nu?
Va multumesc

p.s. Truma din 1978 care functioneaza impecabil
Eriba Troll, Santa Fe 2.2 Crdi 4x4, 2008, 150 cp

Avatar utilizator
Dragomir Gabriel
Membru asociat
Mesaje: 987
Membru din: 19 Iul 2010, 23:40
Oras: Ploiesti- Prahova
Data nasterii: 08 Oct 1968
Localitate: Ploiesti, Prahova
Contact:

Re: Discutii legate de TRUMA

Mesaj de Dragomir Gabriel » 16 Sep 2015, 00:41

Stai linistit, exista prize de aer in podeaua rulotei, calculate pentru debitul de oxigen necesar supravietuirii speciei... :D
Gabi Dragomir
CI Mizar 2.5 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com

Raspunde