Astăzi este 30 Mai 2023, 15:01
Lanturi, sau huse antiderapante ?
Moderator: Moderatori
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici:
http://clubrv.ro/forum/viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici:
http://clubrv.ro/forum/viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
- Panait Valentin
- Membru asociat
- Mesaje: 1004
- Membru din: 20 Mar 2009, 17:54
- Oras: Fetesti
- Data nasterii: 22 Dec 1969
- Localitate: Fetesti-Ialomita
Re: Lanturi, sau huse antiderapante ?
Stiu ca ramanu' e inventiv dar...avand in vedere siguranta circulatiei si cea personala cred ca se impune folosirea celor originale, nu va jucati cu improvizatiile mai ales cand este vorba de voi si familia voastra !
Toti apelam la improvizatii cateodata dar zic sa le tinem pentru noi, nu este bine sa le ''afisam'' pe un forum public, mai citesc si altii si le iau de bune !
Toti apelam la improvizatii cateodata dar zic sa le tinem pentru noi, nu este bine sa le ''afisam'' pe un forum public, mai citesc si altii si le iau de bune !
VALI,
Skoda Octavia & KIP Grei Line 41KG
Skoda Octavia & KIP Grei Line 41KG
- Sandu Toma
- Membru forum
- Mesaje: 2711
- Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Lanturi, sau huse antiderapante ?
Ceva detalii despre tesatura si principiul de functionare http://www.autosock.us/grip-and-friction/friction
Orice problema are o rezolvare practica
- Isdraila Ioan
- Membru forum
- Mesaje: 706
- Membru din: 11 Feb 2010, 15:13
- Oras: Arad
- Data nasterii: 14 Iun 1954
- Localitate: Galati
- Contact:
Re: Lanturi, sau huse antiderapante ?
Sa zicem ca mergem de la Galati la Miercurea-Ciuc prin Comanesti,in masina cald,voie buna,iar drumul alterneaza cu zapada,drum fara,portiuni de asfalt cu gauri,drum pietruit.Pe portiunile cu zapada dese si in alternanta cu celelalte,mai bate vintul si spulbera zapada,etc.va mai convine sa montati-demontati "ciorapul"de cite ori este nevoie?Echipate pe masina si lasate(husele) tot timpul pe roti pina la destinatie,nu se uzeaza ? :lol:Cristian Irimescu scrie:Isdraila Ioan scrie: Nu se uzeaza fiind din material textil ?...
Se monteaza ca si lanturile, atunci cand este nevoie...
fam.Isdraila Ioan si Valentina
Volvo V50 2.0 HDi+
Camper Ford Meridian CI International 314
Tel.0729929120-Nea Nelu e-mail gl99vrc@yahoo.com . "Partea interesanta la oamenii inteligenti,este ca par nebuni in fata prostilor"Albert Einstein.
Volvo V50 2.0 HDi+
Camper Ford Meridian CI International 314
Tel.0729929120-Nea Nelu e-mail gl99vrc@yahoo.com . "Partea interesanta la oamenii inteligenti,este ca par nebuni in fata prostilor"Albert Einstein.
Re: Lanturi, sau huse antiderapante ?
George, o am in mana (husa, nu va ganditi la prostii), nu ridica nici un fel de probleme executia atat timp cat materialul este cel ce trebuie, nici ata nu pare a fi de nu-stiu ce calitate.
Niki, materialul este fara insertie metalica, cel putin cel al husei nemtesti pe care o detin eu, cea de la Norauto, nu exclud sa existe si materiale cu insertie metalica, dar la alte preturi.
Vali, aici vorbeam de a se utiliza materialul folosit de producatorii consacrati, nu de a impaturi ceva pe anvelopa. Manufacturarea unor produse de "genul" este la mare moda si in occident, stii cate siteuri exista cu asa ceva ? Daca multi isi transforma o autilitara in autorulota, sau isi manufactureaza singuri un cort la rulota, crezi ca gresesc ? Unii o fac din pasiune, nu neaparat din lipsa banilor. Ca sa fac o gluma in sprijinul mentiunii facute de George, sa stii ca si batranii isi trageau peste pantof o soseta tot pentru "siguranta circulatiei". Nu a spus nimeni sa ne dam cu parafina pe anvelope, precum pe schiuri, sa afectam siguranta circulatiei. Este un totpic deschis la diverse nu la tehnic.
Niki, materialul este fara insertie metalica, cel putin cel al husei nemtesti pe care o detin eu, cea de la Norauto, nu exclud sa existe si materiale cu insertie metalica, dar la alte preturi.
Vali, aici vorbeam de a se utiliza materialul folosit de producatorii consacrati, nu de a impaturi ceva pe anvelopa. Manufacturarea unor produse de "genul" este la mare moda si in occident, stii cate siteuri exista cu asa ceva ? Daca multi isi transforma o autilitara in autorulota, sau isi manufactureaza singuri un cort la rulota, crezi ca gresesc ? Unii o fac din pasiune, nu neaparat din lipsa banilor. Ca sa fac o gluma in sprijinul mentiunii facute de George, sa stii ca si batranii isi trageau peste pantof o soseta tot pentru "siguranta circulatiei". Nu a spus nimeni sa ne dam cu parafina pe anvelope, precum pe schiuri, sa afectam siguranta circulatiei. Este un totpic deschis la diverse nu la tehnic.
- Panait Valentin
- Membru asociat
- Mesaje: 1004
- Membru din: 20 Mar 2009, 17:54
- Oras: Fetesti
- Data nasterii: 22 Dec 1969
- Localitate: Fetesti-Ialomita
Re: Lanturi, sau huse antiderapante ?
Credeam ca George se ia dupa Niki si se apuca sa caute un ciorap de Yeti sa-l infasoare pe anvelope :D 

VALI,
Skoda Octavia & KIP Grei Line 41KG
Skoda Octavia & KIP Grei Line 41KG
- Cristian Irimescu
- Membru forum
- Mesaje: 727
- Membru din: 18 Apr 2008, 13:11
- Oras: Bucuresti
- Data nasterii: 22 Apr 1972
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Lanturi, sau huse antiderapante ?
Isdraila Ioan scrie:.................va mai convine sa montati-demontati "ciorapul"de cite ori este nevoie? Echipate pe masina si lasate(husele) tot timpul pe roti pina la destinatie,nu se uzeaza ?
Daca matale te duci cu lanturi de la Galati la Miercurea Ciuc fara sa le dai jos si fara sa se uzeze, atuci cu siguranta te tin si husele... Daca lanturile se rup, se rup si husele... Ce bine ar fi daca ar tine niste ani, le-ai pune la 1 noiembrie si le-ai da jos la 31 martie.. :D
Re: Lanturi, sau huse antiderapante ?
Folosirea acestor huse nu va face sa renuntati la cauciucurile de iarna, ele au acelasi rol pe care il au si lanturile, numai ca vin cu o serie de avantaje fata de acestea.Isdraila Ioan scrie:...Pe portiunile cu zapada dese si in alternanta cu celelalte,mai bate vintul si spulbera zapada,etc.va mai convine sa montati-demontati "ciorapul"de cite ori este nevoie?Echipate pe masina si lasate(husele) tot timpul pe roti pina la destinatie,nu se uzeaza ? :lol:
Gradul de uzura al acestor huse cred ca-l vom putea aprecia fiecare functie de drumurile pe care vom rula. Pe unii poate ii vor satisface, pe altii nu.
De acord cu mentiunea lui Cristi.
Re: Lanturi, sau huse antiderapante ?
Eu in principiu sunt de acord cu ideea lui George, sunt multi rulotisti capabili sa dea o mana de ajutor in a realiza noi asa ceva, cum spuneam macar pentru uzul nostru. Sandu nu stiu cum drac' face ca nici nu o punem noi bine pe hartie ca si vine cu link-uri la obiect. Trebuie urmarit ca acest produs sa nu fie patentat de cineva, dar si in aceasta situatie exista solutii.
Poate unii vor zice ca bat campii, insa cred ca am putea deschide un topic cu acest subiect in care sa incercam sa contribuim la executia primului produs rulotistic, util noua tuturor. Ii vom da un nume drag noua, vom pune la punct tehnologia de fabricatie si ne vom face si reclama cu astfel de "ciorapi".
Poate unii vor zice ca bat campii, insa cred ca am putea deschide un topic cu acest subiect in care sa incercam sa contribuim la executia primului produs rulotistic, util noua tuturor. Ii vom da un nume drag noua, vom pune la punct tehnologia de fabricatie si ne vom face si reclama cu astfel de "ciorapi".
Ultima oară modificat 22 Dec 2011, 14:39 de către Nelu Predonu, modificat 1 dată în total.
- Odenie Sergiu
- Membru forum
- Mesaje: 892
- Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
- Localitate: Cluj-Napoca
- Contact:
Re: Lanturi, sau huse antiderapante ?
Nu cred ca se poate decide lanturi derapante vs huse antiderapante.Fiecare produs este destinat si este practic unor anumite conditii de drum.Aceste huse nu sunt o noutate,sunt din 2006 pe piata si pe la noi.Pareri pro si contra,subiective sau obiective,chiar si unele experiente(poate utile) puteti afla cititd pe un forum de specialitate auto.Un ex. ar fi aici http://vwforum.vwforum.ro/topic/11016-h ... iderapante .Eu m-am uitat in mare(citisem si acu vreo 2 ani despre ele,dar nu inlocuiesc lanturile,pot avea o alta utilitate in alte conditii de drum decat pt. care sunt recomandate lanturile.Dar daca aveti rabdare puteti citi aici si sa va formati o parere,daca va sunt utile sau nu.De asemenea conteaza bineinteles(ca la orice produs) si cine le produce,daca va intereseaza calitatea,cat rezista la rulare si in ce conditii.Posibil sa mai fie topic-uri pe aceasta tema,se pot gasi cu functia search si acolo.
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING
Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul
Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul
Re: Lanturi, sau huse antiderapante ?
Sergiu, nu ne cunoastem, nu stiu ce fizic ai (la airbag ma refer), varsta iti este apropiata de a mea, insa poate acum nu, dar peste vreo 10 ani sa te vad cum pui lanturile. Sa mai amintesc aici de cum le-ar pune o doamna sau domnisoara ?
Dupa cum spuneam, nu voi mai folosi lanturile sub nici o forma, m-am lecuit!
Acum doi ani eram in Austria intr-o vacanta de iarna, inchiriasem un apartament la o pensiune in Tirol. Din pacate, din pozele de pe site nu aveam cunostinta de configuratia drumului. Ajuns la fata locului, incep urcarea pe un drum serpuitor (panta accentuata) spre pensiunea respectiva. Eram cu Rav-ul (executiv de germania) cu toate sistemele posibile (4x4, controlul tractiunii in panta, VSC, etc). cand am ajuns in dreptul pensiunii, la o manevra in marsalier necesara intrarii in parcarea acesteia, constat ca masina nu ma mai asculta sub nici o forma, o lua la vale in spate, mai aveam vreo 30 de metri pana in curba unde ma astepta prapastia. Aderenta era zero (strat subtire de zapada proaspata asezat dupa inghet), am preferat sa incerc sa ies de pe drum sa ma opresc in gardul de pe marginea acestuia, ajunsesem cu masina dea curmezisul drumului si tot nu se oprea. A sarit un nepot cu care eram din masina si a aruncat niste lemne in dreptul rotilor. La doi metri de prapastie masina s-a oprit (unii vor zice: ceeee pacat! :mrgreen: )
Acolo am lasat masina pana a doua zi, ma gandeam cu groaza cum voi cobora din acel loc. Dimineata un vecin austriac, din doua lanturi a facut unul pe dimensiunea anvelopei mele si cu acel lant montat pe una din roti, am reusit sa ajung jos in albia vaii respective. Am intrat in prima benzinarie si am cumparat lanturi de firma pentru 4x4 pe care am dat nici mai mult nici mai putin, decat 250 de euro. Le-am montat si am plecat la drum (vreo 25 Km) pana unde imi propusesem sa ajung. Dupa vreo doua ore, ma intorc la masina, dau lanturile jos (gheata devenise flescaiala) sa plec spre Salzburg in plimbare. Pun contactul si constat pe computerul de bord (CB) ca nici unul dintre sistemele de siguranta ale masinii nu mai functiona. VSC - kaput! Controlul tractiunii - kaput! 4x4 - kaput!. Am zis ca este o gluma a CB-ului pe care si-o permite cu mine. Plec si intradevar nici unul din aceste sisteme nu mai functiona. Renunt la plimbare si o iau spre pensiunea de la cucuietii din deal. Pun lanturile la intrarea pe drumul de cosmar si ajung cu bine, cu doar 2x4. Eram pe 24 dec, pana pe 27 dec. totul era inchis, deci nici un service la care sa pot apela. Dupa data amintita o iau iar la vale, defectul persista, intru intr-un service Mitshubisi chem un mecanic sa-i arat defectul. Pun contactul si am zis ca inebunesc, DB-ul chiar facea misto de mine, indica ca toate sistemele functioneaza si sunt Ok! I-am explicat mecanicului ce doream sa-i arat, greu, destul de greu (vorbesc germana cu mana), intelegand intr-un final ce am dorit sa-i spun, ma intreba: "....." (in germana), i-am aratat mainile si am incercat sa-l fac sa-mi preia modul de exprimare. De fapt m-a intrebat daca am folosit lanturile, i-am confirmat si el mi-a spus "......" adica in traducere libera: "daia" am patit ce am patit. De atunci le-am mai folosit doar odata si acum am uitat de ele in garaj.
Scuze pentru postarea lunga, am dat-o-n proza, dar am vrut sa va explic de ce am renuntat la lanturi.
Dupa cum spuneam, nu voi mai folosi lanturile sub nici o forma, m-am lecuit!
Acum doi ani eram in Austria intr-o vacanta de iarna, inchiriasem un apartament la o pensiune in Tirol. Din pacate, din pozele de pe site nu aveam cunostinta de configuratia drumului. Ajuns la fata locului, incep urcarea pe un drum serpuitor (panta accentuata) spre pensiunea respectiva. Eram cu Rav-ul (executiv de germania) cu toate sistemele posibile (4x4, controlul tractiunii in panta, VSC, etc). cand am ajuns in dreptul pensiunii, la o manevra in marsalier necesara intrarii in parcarea acesteia, constat ca masina nu ma mai asculta sub nici o forma, o lua la vale in spate, mai aveam vreo 30 de metri pana in curba unde ma astepta prapastia. Aderenta era zero (strat subtire de zapada proaspata asezat dupa inghet), am preferat sa incerc sa ies de pe drum sa ma opresc in gardul de pe marginea acestuia, ajunsesem cu masina dea curmezisul drumului si tot nu se oprea. A sarit un nepot cu care eram din masina si a aruncat niste lemne in dreptul rotilor. La doi metri de prapastie masina s-a oprit (unii vor zice: ceeee pacat! :mrgreen: )
Acolo am lasat masina pana a doua zi, ma gandeam cu groaza cum voi cobora din acel loc. Dimineata un vecin austriac, din doua lanturi a facut unul pe dimensiunea anvelopei mele si cu acel lant montat pe una din roti, am reusit sa ajung jos in albia vaii respective. Am intrat in prima benzinarie si am cumparat lanturi de firma pentru 4x4 pe care am dat nici mai mult nici mai putin, decat 250 de euro. Le-am montat si am plecat la drum (vreo 25 Km) pana unde imi propusesem sa ajung. Dupa vreo doua ore, ma intorc la masina, dau lanturile jos (gheata devenise flescaiala) sa plec spre Salzburg in plimbare. Pun contactul si constat pe computerul de bord (CB) ca nici unul dintre sistemele de siguranta ale masinii nu mai functiona. VSC - kaput! Controlul tractiunii - kaput! 4x4 - kaput!. Am zis ca este o gluma a CB-ului pe care si-o permite cu mine. Plec si intradevar nici unul din aceste sisteme nu mai functiona. Renunt la plimbare si o iau spre pensiunea de la cucuietii din deal. Pun lanturile la intrarea pe drumul de cosmar si ajung cu bine, cu doar 2x4. Eram pe 24 dec, pana pe 27 dec. totul era inchis, deci nici un service la care sa pot apela. Dupa data amintita o iau iar la vale, defectul persista, intru intr-un service Mitshubisi chem un mecanic sa-i arat defectul. Pun contactul si am zis ca inebunesc, DB-ul chiar facea misto de mine, indica ca toate sistemele functioneaza si sunt Ok! I-am explicat mecanicului ce doream sa-i arat, greu, destul de greu (vorbesc germana cu mana), intelegand intr-un final ce am dorit sa-i spun, ma intreba: "....." (in germana), i-am aratat mainile si am incercat sa-l fac sa-mi preia modul de exprimare. De fapt m-a intrebat daca am folosit lanturile, i-am confirmat si el mi-a spus "......" adica in traducere libera: "daia" am patit ce am patit. De atunci le-am mai folosit doar odata si acum am uitat de ele in garaj.
Scuze pentru postarea lunga, am dat-o-n proza, dar am vrut sa va explic de ce am renuntat la lanturi.
- Cristian Irimescu
- Membru forum
- Mesaje: 727
- Membru din: 18 Apr 2008, 13:11
- Oras: Bucuresti
- Data nasterii: 22 Apr 1972
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Lanturi, sau huse antiderapante ?
Ai avut noroc... Acel lant montat pe una dintre roti nu te-a ajutat decat psihic.. Principiul de functionare al diferentialului anuleaza efectul lantului daca e montat pe o singura roata..Nelu Predonu scrie: Dimineata un vecin austriac, din doua lanturi a facut unul pe dimensiunea anvelopei mele si cu acel lant montat pe una din roti, am reusit sa ajung jos in albia vaii respective.
Am mai vazut o situatie cand doi prieteni urcau la Sinaia 1500 de ex, si au impartit o pereche de lanturi..sa urce cu ambele masini. Roata fara lant patineaza continuu..
Niciodata nu montati lanturi sau husa pe o singura roata.. efectul este nul
Re: Lanturi, sau huse antiderapante ?
Da Cristi, asa este, la urcare, in cazul meu dupa cum am mentionat, l-am folosit la coborare si chiar m-a ajutat nesperat de mult in aderenta la franare.
Referitor la ce spui, cunosc acest detaliu de mic copil, prin anii 70, aveam o Warszawa 201 (tractiune spate) si cand mai lucram la ea (reparatii la cutia de viteze si nu numai) prima proba pe care o faceam consta in a suspenda una din rotile din spate, porneam motorul si incepeam sa schimb vitezele simuland mersul pe sosea, asa am vazut si eu acul indicatorului de viteza la maxim (140 km/h), stand pe loc (nu aveam carnet la acea vreme, eram sub 18 ani), asa puteam verifica buna functionare a cutiei de viteze. Faptul ca taica-miu a avut acel junghi de masina, de mic am stat numai pe sub ea. Pana la o anumita varsta era pasiunea vietii mele.
Scuze de offtopic !
Referitor la ce spui, cunosc acest detaliu de mic copil, prin anii 70, aveam o Warszawa 201 (tractiune spate) si cand mai lucram la ea (reparatii la cutia de viteze si nu numai) prima proba pe care o faceam consta in a suspenda una din rotile din spate, porneam motorul si incepeam sa schimb vitezele simuland mersul pe sosea, asa am vazut si eu acul indicatorului de viteza la maxim (140 km/h), stand pe loc (nu aveam carnet la acea vreme, eram sub 18 ani), asa puteam verifica buna functionare a cutiei de viteze. Faptul ca taica-miu a avut acel junghi de masina, de mic am stat numai pe sub ea. Pana la o anumita varsta era pasiunea vietii mele.
Scuze de offtopic !