XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 30 Oct 2020, 04:26

Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Raspunde
Avatar utilizator
Popescu Niculae
Membru forum
Mesaje: 399
Membru din: 25 Noi 2010, 13:57
Oras: alexandria
Data nasterii: 14 Sep 1959
Localitate: ALEXANDRIA -- TELEORMAN
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Popescu Niculae » 27 Mar 2011, 12:55

Domnu gheorghe se vede ca nu ai inteles ce vor sa spuna colegii si asta fiindca oamenii nu iti spun direct si la obiect cum sta treaba.
Problema e simpla si uite ce iti recomand eu , ca si detinator de Opel am studiat instalatia cirligului de remorcare cu 13 pini si am ramas masca are niste firicele da da firicele care merg la pinii prizei de pe cirlig deci te ia capu nu alta , nu ii intereseaza pe ei ca tu vei cere curent pt frigider sau mai stiu eu ce . Toti producatorii de instalatii cirlige de remorcare au aceleasi cabluri pt toata instalatia adica undeva la 0,5 grosime si nu cred eu ca Opel va schimba ceva la instalatia ta .
Asa ca oamenii vor sa iti spuna direct ca daca tu vrei sa mergi pe drum si sa conduci linistit cu rulota legata de masina si in siguranta cel mai bine ar fic cind iti vine masina sa mergi la un centru care monteaza cirlige si pune instalatii si sa ceri schimbarea firului de 12 v permanent si alimentarea frigiderului cu un fir de cel putin 2,5 grosime.
Asta vroiau sa iti spuna oamenii ca vei vedea ca ai sa pleci la drum si firul acela se va topii si domne fereste sa nu ia foc nu mai spun ce ravagii va face pe unde este trecut .
Este un sfat prietenesc cum am mai spus am Opel Frontera cu instalatie din fabrica si este mai mare risu ce fire sunt puse acolo sa nu mai spun ca am comandat cirlig pt Audi original si acesta a venit tot cu niste firicele de te ia plinsu .
Si sigur va veni si ziua cind ne vei multumii , nu mai pune baza pe firma ca nu intereseaza pe ei accesoriile tale.
Mai am o rugaminte dupa ce vine masina verifica ce am discutat si te rog sa ne spui cine a avut drepatate cit despre bateria de vin suta la suta o vei da tu cu multumirile de rigoare
COMPASS RALLYE GTE 400/2-1998-- Mercedes Vito+AUDI A6
NAE - 0761211081

Avatar utilizator
Cristian Raducan
Membru forum
Mesaje: 44
Membru din: 10 Mai 2010, 01:04
Localitate: Galati

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Cristian Raducan » 27 Mar 2011, 16:53

Serpescu Gheorghe scrie:1.Acuma nu vreau sa bat campii, dar masina va veni cu carlig montat din fabrica, cu modul legat la calculatorul masinii, cu alarma montata din fabrica, vezi site-ul Opel Romania. ( chiar si cu un sistem asemanator ESP-ului, montat doar in cazul in care se cere carlig de remorcare !)
Nu ca parerea mea ar conta in mod deosebit, dar sper sa ma insel in ceea ce am spus in materie de montaj.

Si colegii mei, au facut un configurator d-ala, iar alarmele/carligele sunt prezente pe saituri. Ideea e de minimizare a costurilor de productie. Pun pariu ca si Dvs, asa novice cum ziceti ca sunteti, tot ati sti sa infigeti modulul ala, daca vi se arata unde vine montat. Dar puteti sa va dati seama de faza cu montajul dupa modul cum este asezata tapiteria portbagajului in jurul lampilor spate, eventual sa desfaceti clemele/suruburile alea de plastic in care se tine si sa vedeti cat de bine mascata este instalatia carligului. In fine, nu vreau sa cad in derizoriu, dar fabrica, pentru ca produce in serie mare, asambleaza intr-un anumit fel si foloseste anumite materiale. Un ochi mai "vigilent" si-ar da seama...
Serpescu Gheorghe scrie: 2. Cum adica ce frigider, ce baterie, etc..., adica acum in sec.XXI, nu exista specificatii, nu exista colaborare intre producatorii de autoturisme si cei de rulote? Imi e greu sa cred asta, ca doar nu se gandesc la baterii de vin si frigidere Fram :D .
Nu ! Producatorul nu face nici altceva decat ceea ce este obligat sa faca. Si, in cazul de fata, este obligat sa asigure securitatea dispozitivului de remorcare, respectiv a remorcii, insa doar din punct de vedere rutier, adica tot ceea ce inseamna luminile exterioare care sa arate altor participanti la trafic ca aveti droshcuta dupa Dvs, respectiv ca vreti sa schimbati directia de mers.
Megane II bicorp 1.5dci/63kW + Chateau GrandPrix 364

binilii invigii !

Serpescu Gheorghe
Membru forum
Mesaje: 1808
Membru din: 22 Iul 2008, 03:36
Localitate: Miercurea Ciuc,0748791010/0724212159
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Serpescu Gheorghe » 27 Mar 2011, 18:07

Aha ! M-am lamurit.
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450

Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"

Avatar utilizator
Stoica Cristian
Membru forum
Mesaje: 214
Membru din: 26 Noi 2009, 18:02
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 28 Iul 1957
Localitate: Bucuresti-Baba Novac-sector 3
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Stoica Cristian » 27 Mar 2011, 19:23

Pentru ca toata lumea i-si da cu presupusu(unii chiar in necunostinta de cauza)sa ma bag si eu putin in seama:adica producatorul,in cazul de fata Opel,i-si asuma niste eventuale reparati(masina este in garantie cu sistem de tractare cu tot,asa a fost comandata)daca nu chiar un eventual proces, de dragul economiei? Parerea mea este ca gresiticu de altfel gresiti si cu enormitatile alea de cabluri de 4mm.Domnilor suntem in anul 2011 si tehnica a avansat mult tare.Domnule Serpescu, stati linistit ca nemti stiu ce fac.
Renault megan grandtourer 1,9TDI +ELDDIS WHIRLWIND XL. stoica_cristi2007@yahoo.com . tel:0723536215

Serpescu Gheorghe
Membru forum
Mesaje: 1808
Membru din: 22 Iul 2008, 03:36
Localitate: Miercurea Ciuc,0748791010/0724212159
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Serpescu Gheorghe » 27 Mar 2011, 20:55

Multumesc de incurajare, oricum nici nu imi faceam problene. Cand o sa vina masina ( cea din semnatura) o sa va informez.
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450

Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"

Cristian Bandi
Membru forum
Mesaje: 16
Membru din: 20 Ian 2010, 14:51
Localitate: Targu-Mures

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Cristian Bandi » 27 Mar 2011, 21:12

cand am cumparat Multivanul ,mi-am comandat cu carligul original si am specificat sa fie cu 13 pini,asa a si fost ,doar ca au fost active doar fuctiile clasice,mai mult ,priza nu avea pini la contactele nelegate,asa ca de exemplu pentru incarcarea acumulatorului din rulota+ frigider am pus un fir separat,la pinul 10,curent de incarcare "dupa contact",si desigur am schimbat si pachetul electric.
VW Multivan 4Motion + Adria Altea 542Pk

Avatar utilizator
Popescu Niculae
Membru forum
Mesaje: 399
Membru din: 25 Noi 2010, 13:57
Oras: alexandria
Data nasterii: 14 Sep 1959
Localitate: ALEXANDRIA -- TELEORMAN
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Popescu Niculae » 27 Mar 2011, 21:16

Mai Cristi se vede ca esti indus in eroare, am spus si repet ca am Opel cu cirlig din fabrica si are fire de max 0,5 pt priza de la cirlig , asta ce insemna ca stiu nemtii ce fac?S-au cum? Si eu ce ar fi trebuit sa fac? Sa merg asa cu masina cuplind un consumator care ar topii totul in 15 min de functionare.
Deci problema cu cblul topit pt frigidr este prezent la mine la rulota si poate fi confirmat de costin tabra care a identificat firul topit ca fiind de la alimentarea frigider 12v
Asa ca a fost inlocuit cu unul de 4 grosime simplu si la obiect.
La cele doua masini priza gri e venita din IT de la un amic electrician care monteaza pe tiruri prize si stechere la remorcare , la tiruri toate cablurile sunt de 2,5 si 4 mm . asa ca si la Frontera cit si la Audi priza gri este de forta cu cabluri de 2,5 si 4 mm la alimentarea cu 12v permanent
COMPASS RALLYE GTE 400/2-1998-- Mercedes Vito+AUDI A6
NAE - 0761211081

Avatar utilizator
Popescu Niculae
Membru forum
Mesaje: 399
Membru din: 25 Noi 2010, 13:57
Oras: alexandria
Data nasterii: 14 Sep 1959
Localitate: ALEXANDRIA -- TELEORMAN
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Popescu Niculae » 27 Mar 2011, 21:16

Toate astea ca sa se vada ca ma ocup si invat permanent din experienta altora sau a mea.
COMPASS RALLYE GTE 400/2-1998-- Mercedes Vito+AUDI A6
NAE - 0761211081

Avatar utilizator
Cristian Raducan
Membru forum
Mesaje: 44
Membru din: 10 Mai 2010, 01:04
Localitate: Galati

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Cristian Raducan » 27 Mar 2011, 21:34

Sa consideram ca i-am "obosit" destul instalatia d-lui Serpescu, sa ne oprim aici si sa asteptam impresiile dumnealui.

Eu as vrea sa ma insel si promit ca o sa-mi recunosc ignoranta !

Domnule Stoica, un conductor de cupru cu sectiunea de 4mmp suporta in prezent acelasi curent pe care-l suporta si acum 20 ani. Ba chiar aliajele de cupru erau mai bune conducatoare acum 20 de ani decat acum, pentru ca nu era asa o mare problema cu costurile de productie si materia prima. Dovada o am chiar in fiecare zi de munca, ce-i drept nu in domeniul electro-alimentarii, ci al telecomunicatiilor. Cand e rostul de un montaj de fibra optica, mai dau peste cabluri vechi, sigur mai batrane decat mine, care isi dau obstescul sfarsit dupa 40-50 de ani si ma minunez cum au tinut atata, asta spre deosebire de o instalatie de automobil al carei cupru incepe sa se "cocleasca" dupa nici 10 ani daca este supus unor curenti mai mari decat ceea ce spune cartea.

Iar 4mmp este minimul. Poate stiti, poate nu stiti, dar o data cu cresterea curentului printr-un conductor, creste si caderea de tensiune pe el. Asa am patit eu si, din 14,3 V pe care i-am masurat la baterie, la rulota mai ajungeau doar 11,9. Asta in conditiile folosirii unui cablu de 2,5 mmp, la bateria rulotei. Adica toata lungimea cablului constituia o rezistenta de vreo 6-7 metri :D. Iar daca sectiunea este mai mica, este posibil ca rezistenta asta sa se si incalzeasca. Lucrurile s-au schimbat mult de tot cand am intins un cablu de 4mmp, insa ar tot am avut o diferenta semnificativa de tensiune intre capete.
Megane II bicorp 1.5dci/63kW + Chateau GrandPrix 364

binilii invigii !

Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 888
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Odenie Sergiu » 27 Mar 2011, 22:42

stoica cristian scrie:Pentru ca toata lumea i-si da cu presupusu(unii chiar in necunostinta de cauza)sa ma bag si eu putin in seama...
Parerea mea este ca gresiticu de altfel gresiti si cu enormitatile alea de cabluri de 4mm.Domnilor suntem in anul 2011 si tehnica a avansat mult tare.Domnule Serpescu, stati linistit ca nemti stiu ce fac.
Om fi in anul 2011 si tehnica a avansat,dar functioneaza tot pe baza legilor fizicii care nu s-au schimbat si nu s-au reinventat(inclusiv la nemti se aplica).Una din ele este este legea lui Ohm.In privinta asta cei care au scris sunt in cunostinta de cauza.Cu asta ati vrut sa va bagati in seama si...chiar ati reusit :lol: .
L.E.Daca cunoasteti,va rog sa si specificati cine a postat in necunostinta de cauza.In caz contrar induceti lumea in eroare si dezinformati(unii pot chiar sa va creada).Daca nu va bazati afirmatiile pe ceva argumentat,d-voastra cred ca sunteti cel care-si da cu presupusul.
Ultima oară modificat 28 Mar 2011, 08:53 de către Odenie Sergiu, modificat de 2 ori în total.
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul

Avatar utilizator
Cristian Raducan
Membru forum
Mesaje: 44
Membru din: 10 Mai 2010, 01:04
Localitate: Galati

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Cristian Raducan » 27 Mar 2011, 22:57

Odenie Sergiu scrie: Una din ele este este legea lui Ohm.
Esti ohm cu mine, sunt ohm cu tine :D. Asta ca sa mai de-tensionam discutia :D
Megane II bicorp 1.5dci/63kW + Chateau GrandPrix 364

binilii invigii !

Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 888
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Odenie Sergiu » 27 Mar 2011, 23:01

Nu o consider tensionata deloc,doar constructiva si cred ca trebuie sa fie corecta,sa nu dezinformeze pe cei care citesc.Fara nici o suparare. :wink:
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul

Raspunde