Astăzi este 18 Ian 2021, 12:30

Cum se schimba rotile la rulota?

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Luca Adrian
Membru forum
Mesaje: 54
Membru din: 24 Apr 2007, 11:21
Oras: Bacau
Data nasterii: 01 Aug 1973
Localitate: Bacau
Contact:

Re: Cum se schimba rotile la rulota?

Mesaj de Luca Adrian » 09 Iun 2013, 19:15

In fiecare an dau jos rotile in luna noiembrie si le pun in inapoi luna aprilie si nu folosesc niciodata cricul. Las jos rulota in fata (din roata de manevra), calez picioarele din spate, dupa care ridic din roata de manevra pana cand rotile ajung in aer. Cred ca nu intamplator rulotele vin fara cric ci nu este nevoie de el.
Logan MCV 1,5 dci + Home Car Rally 382

Titel Cojocaru
Membru forum
Mesaje: 144
Membru din: 29 Mar 2009, 20:23
Localitate: Bucuresti -Militari
Contact:

Re: Cum se schimba rotile la rulota?

Mesaj de Titel Cojocaru » 09 Iun 2013, 19:55

eu am avut o rulota kip care avea in dotare cric si exista si spatiu special pt el.eu folosesc cricul de la auto si este foarte usor si comod de folosit.
0769267947 mitsubishi pajero+fendt 510

Avatar utilizator
Dan Alexandru
Membru forum
Mesaje: 126
Membru din: 04 Oct 2011, 11:31
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Cum se schimba rotile la rulota?

Mesaj de Dan Alexandru » 09 Iun 2013, 20:07

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri.
Observ ca unii dintre Dvs. folosesc cricul, altii folosesc roata de manevra. Sa inteleg ca depinde de greutatea rulotei? A mea este usoara, are 680 kg, nu are nici cric nici vreun loc aparent dedesubt destinat ridicarii pe cric.
Toyota Corolla 1.4 D4D 2005 + Kip Grand de Luxe 1978

Titel Cojocaru
Membru forum
Mesaje: 144
Membru din: 29 Mar 2009, 20:23
Localitate: Bucuresti -Militari
Contact:

Re: Cum se schimba rotile la rulota?

Mesaj de Titel Cojocaru » 09 Iun 2013, 20:17

modelul de kip era grey line 45kg din 1992
0769267947 mitsubishi pajero+fendt 510

Avatar utilizator
Cosmin Prund
Membru forum
Mesaje: 765
Membru din: 17 Aug 2012, 10:56
Oras: Sibiu
Data nasterii: 22 Mai 1980
Localitate: Sibiu

Re: Cum se schimba rotile la rulota?

Mesaj de Cosmin Prund » 09 Iun 2013, 21:24

Faptul ca producatorii de rulote nu le livreaza cu cric nu inseamna ca cricul nu-i neaparat necesar; Mai nou nici masinile nu-s livrate cu roata de rezerva (implicit se da trusa cu lichid de etansare si compresor) - asta nu inseamna ca-i neaparat cea mai simpla splutie, dar in mod sigur e cea mai profitabila pentru producator.

Moda e aceeasi si in cazul rulotelor noi. Weinsberg-ul meu model 2012 a venit fara cric sau roata de rezerva, Hobby-ul fratelui meu model 2011 a venit fara cric sau roata de rezerva! Totusi producatorul de sasiuri AL-KO fabrica un cric special pentru sasiurile lor, si culmea e ca toate sasiurile lor au gaurile de fixare pentru piesa in care se pridnde cricul gata practice. Mai departe, producatorul de sasiuri BPW practica exact aceleasi gauri in sasiu, perfect compatibile cu piesa de la AL-KO.

Aici avem manualul pentru instalare si montare pentru cricul de la AL-KO: http://www.al-ko.co.uk/edit/files/handb ... ndbook.pdf
Acolo, pe pagina a II-a, vedem ce parere au ei, cum se schimba roata:
  • Conectati rulota la masina tractoare, actionati frana de mana la remorca si la masina tractoare
  • In cazul masinilor tractoare cu cutie de viteze manuala selectati treapta de viteza 1 sau R. Pentru masinile cu cutie automata selectati pozitia P.
  • Ca masura suplimentara de siguranta blocati roata de pe partea opusa celei pe care doriti sa o schimbati
  • Mai departe e bla-bla, cum se conecteaza efectiv cricul, cum se ridica roata.
Asadar pentru cei care au cric de rulota metoda e clara: rulota conectata la masina, cu cricul, nu cu stabilizatoarele din colturi.
Pentru cei care nu au cric de rulota nu mi-e clar si nu ma bag. Poate explica cineva care le are cu improvizatiile de ce-i mai bine sa ridici rulota fara sa fie conectata la masina atunci cand se foloseste un cric imprivizat si de ce producatorul de cric zice sa tinem rulota la masina. Banuiala mea este ca cricul artizanal poate aluneca pe cand cel special de rulota nu poate aluneca.

Eu am cumparat cricul special de anul trecut din iarna, dar nu l-am montat decat ieri. Uite cum arata piesa prinsa cu 2 suruburi zdravene pe sasiu:
DSC04240.jpg
DSC04240.jpg (93.93 KiB) Vizualizat de 1897 ori
Se vede ca respectiva piesa este ca un fel de teava patrata mai lata, cricul are o "limba" care intra in interiorul tevii respective. Cricul arata asa:
DSC04242.jpg
DSC04242.jpg (84.28 KiB) Vizualizat de 1897 ori
Si conectat la rulota arata asa:
DSC04243.jpg
DSC04243.jpg (81.92 KiB) Vizualizat de 1897 ori
Despre "circurile" de pe colturi, adica stabilizatoarele rulotei. Respectivele cricuri nu sunt neaparat fixate pe sasiu! Uitati o poza cu stabilizatorul dreapta-spate de la rulota mea:
Observati unde se termina lonjeronul si unde este conectat (in stanga) cricul.
DSC04236.jpg
DSC04236.jpg (67.57 KiB) Vizualizat de 1897 ori
In aceasta a II-a poza se vede clar cum partea din spate a cricului nu mai are nici o treaba cu lonjeronul, este pur si simplu sprijinita pe podeaua rulotei.
Ma gandesc ca daca as incerca sa ridic rulota cu ajutorul acelui cric rezultatul n-ar fi neaparat cel mai bun, dar asta este doar parerea mea. Sa comenteze specialistii! Ma rog, specialisti deja au spus ca rulota nu se ridica cu "cricurile" de pe colturi.
DSC04239.jpg
DSC04239.jpg (78.96 KiB) Vizualizat de 1897 ori
P.S: Eu am cumparat circul de la Peti. Nu ma intrebati cat a costat ca nu mai stiu.
Chausson best of 22, sasiu Ford Transit

email: cprund@gmail.com

Avatar utilizator
Dragomir Gabriel
Membru asociat
Mesaje: 989
Membru din: 19 Iul 2010, 23:40
Oras: Ploiesti- Prahova
Data nasterii: 08 Oct 1968
Localitate: Ploiesti, Prahova
Contact:

Re: Cum se schimba rotile la rulota?

Mesaj de Dragomir Gabriel » 09 Iun 2013, 23:48

Eu am fost la vulcanizare si mi-au ridicat rulota cu un cric tip crocodil de am schimbat cauciucurile, nu vad de ce nu ar merge unul hidraulic pus sub lonjeron, sub punte e riscant... Nu recomand calarea spate si ridicare cu roata de manevra.
Gabi Dragomir
CI Mizar 2.5 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com

Avatar utilizator
Dan Alexandru
Membru forum
Mesaje: 126
Membru din: 04 Oct 2011, 11:31
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Cum se schimba rotile la rulota?

Mesaj de Dan Alexandru » 12 Iun 2013, 10:25

Asadar, am ridicat rulota pe cric si am studiat problema dedesubt.
La mine toate cele 4 cale sunt prinse integral de lonjeroane, atat pe lung cat si pe lat printr-o bara perpendiculara pe lonjeroane, probabil ca sa nu alunece calele in lateral.
Imi pare rau acum ca nu am facut poze..
Avand in vedere ca o cala din aceasta arata la fel ca si cricul de masina care suporta o sarcina mult mai mare, trag concluzia ca tine.
Am incercat sa ridic rulota dintr-o cala si pare sa mearga, cu o coarba obisnuita ai suficienta forta incat sa o salti in sus de pe roti.
Deci de acum inainte voi folosi calele pentru schimbarea rotilor.
Toyota Corolla 1.4 D4D 2005 + Kip Grand de Luxe 1978

Avatar utilizator
Dan Alexandru
Membru forum
Mesaje: 126
Membru din: 04 Oct 2011, 11:31
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Cum se schimba rotile la rulota?

Mesaj de Dan Alexandru » 16 Iun 2013, 15:38

O sa continui putin povestea, poate ii este cuiva de folos.
Cauciucurile care erau pe rulota aveau dimenisunile imperiale 5.90x13. In sistemul metric asta ar insemna 150/100 R13. Evident ca asa ceva nu se mai produce, deci am luat cea mai apropiata dimensiune, care este trecuta si in carte, anume 155/80 R13. Diametrul anvelopelor noi este cam cu doua degete mai mic, deci un deget diferenta pe raza m-am gandit ca n-o fi foc.
Ei, dar acum vine partea interesanta. Anvelopele vechi mergeau cu presiunea de 1.8 (presupun ca bari). Asta inseamna odata ca la 1.8 aratau umflate, si mai inseamna ca oricat as fi dat la pompa nu intra mai mult de 1.8. Noile anvelope, care sunt Viking Norway facute in Romania, ca sa arate ochiometric la fel de umflate ca cele vechi, trebuiesc umflate la 3.0. Niciodata nu am umflat la masina rotile la 3.0, dar iata ca la rulota asa sta treaba. Anvelopele sunt 79T, asta inseamna maxim 437kg sarcina. Puse pe rulota mea au 340-420kg sarcina, deci se incadreaza dar aproape de limita. Ma gandesc la 3 variante: 1) este normal in cazul de fata sa fie umflate la 3.0; 2) sunt anvelopele proaste si moi, adica prea elastice; 3) trebuia sa-mi iau anvelope de tip C care suporta greutate mai mare.
Toyota Corolla 1.4 D4D 2005 + Kip Grand de Luxe 1978

Avatar utilizator
Sandita Gabriel
Membru forum
Mesaje: 92
Membru din: 27 Aug 2010, 21:30
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 18 Noi 1978
Localitate: bucuresti
Contact:

Re: Cum se schimba rotile la rulota?

Mesaj de Sandita Gabriel » 16 Iun 2013, 15:47

la vechile mele anvelope(165/80/R13 85T) le umflam cu 3.0 bar si tot lasate pareau,acum ca avenit vremea sa-le schimb am optat pentru 165R13C 94T , urmeaza sa-le montez
Knaus 450 TF
BMW X3 2.0D
0722111405

Avatar utilizator
Vasi Manea
Membru forum
Mesaje: 77
Membru din: 16 Oct 2011, 15:29
Oras: brasov
Data nasterii: 18 Apr 1982
Localitate: zarnesti,brasov

Re: Cum se schimba rotile la rulota?

Mesaj de Vasi Manea » 16 Iun 2013, 16:05

Dan Alexandru scrie:O sa continui putin povestea, poate ii este cuiva de folos.
Cauciucurile care erau pe rulota aveau dimenisunile imperiale 5.90x13. In sistemul metric asta ar insemna 150/100 R13. Evident ca asa ceva nu se mai produce, deci am luat cea mai apropiata dimensiune, care este trecuta si in carte, anume 155/80 R13. Diametrul anvelopelor noi este cam cu doua degete mai mic, deci un deget diferenta pe raza m-am gandit ca n-o fi foc.
Ei, dar acum vine partea interesanta. Anvelopele vechi mergeau cu presiunea de 1.8 (presupun ca bari). Asta inseamna odata ca la 1.8 aratau umflate, si mai inseamna ca oricat as fi dat la pompa nu intra mai mult de 1.8. Noile anvelope, care sunt Viking Norway facute in Romania, ca sa arate ochiometric la fel de umflate ca cele vechi, trebuiesc umflate la 3.0. Niciodata nu am umflat la masina rotile la 3.0, dar iata ca la rulota asa sta treaba. Anvelopele sunt 79T, asta inseamna maxim 437kg sarcina. Puse pe rulota mea au 340-420kg sarcina, deci se incadreaza dar aproape de limita. Ma gandesc la 3 variante: 1) este normal in cazul de fata sa fie umflate la 3.0; 2) sunt anvelopele proaste si moi, adica prea elastice; 3) trebuia sa-mi iau anvelope de tip C care suporta greutate mai mare.
si eu am schimbat cauciucurile la rulota mea si am pus cauciucuri 165|70|13 C asa mi-a recomandat toti deoarece suporta mai bine greutate si socuri,pericolul de explozie este mult mai mic fata de cauciucurile normale.Normal ar fii trebuit sa fie specificat in carte de identitate
chateau380 kangoo 1,9,skodafabia 1,4 mpi sau vw t5 brasov

Avatar utilizator
cornelsavu
Membru asociat
Mesaje: 242
Membru din: 09 Iul 2012, 12:58
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 09 Apr 1978
Localitate: Voluntari/Ilfov
Contact:

Re: Cum se schimba rotile la rulota?

Mesaj de cornelsavu » 16 Iun 2013, 16:53

Am pus si eu noile cauciucuri c-uri si umflate chiar mai putin decat cele vechi stau super drepte nu fac nici un fel de burta la contactul cu asfaltul. Si ca sa fiu on topic rulota am ridicat-o cu un cric hidraulic.
Carado A464
0723830014

Raspunde