XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 08 Aug 2020, 18:19

Categorii de vehicule conform RNTR2

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici:
viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
Raspunde
Avatar utilizator
Constantin Curelea
Membru fondator
Mesaje: 2082
Membru din: 10 Iun 2004, 15:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Categorii de vehicule conform RNTR2

Mesaj de Constantin Curelea » 11 Oct 2012, 08:50

Este articol preluat din site-ul RAR

http://www.rarom.ro/cs-uploads/categorii_vehicule.pdf
Constantin Curelea
Bucuresti
Dacia Logan 1,4 MPI+Rulota Knaus Sudwind 420
0723 206 708
e-mail : cureleacostel@yahoo.com

ORICE CĂLĂTORIE ESTE O EXPERIENŢĂ DE VIAŢĂ !

Marius Beldiman

Re: Categorii de vehicule conform RNTR2

Mesaj de Marius Beldiman » 05 Sep 2013, 11:06

Am avut rabdarea si am citit toate paginile...deja ma doare capul! :D
Nu am vazu nicaeri insa termenul de RV(vehicul recreativ); am vazut insa termenul de autorulota si de rulota. Cred ca ar trebui introdusa aceasta categorie, mai ales pentru persoanele care doresc sa-si transforme un autovehicul din categoria M in camper. De exemplu nu mi se pare normal in momentul in care iti transformi o duba in camper sa platesti taxe si impozite la fel ca unei masini de marfa si sa-i mai faci si itp-ul in fiecare an! In definitiv camperul facut din duba nu il folosesti ca si perioada in timpul unui an cat o duba de marfa si nici bani nu produci cu el precu o duba de marfa!
Ma gandesc ca ar putea lua ceva masuri si initiativa Asociatia Ruloistilor din Romania in acest sens! Nu de alta dar ma bate gandul sa-mi vand rulota si sa iau o duba ca sa o transform in camper!

Mihnea Donescu
Membru forum
Mesaje: 173
Membru din: 16 Iul 2008, 01:36
Localitate: Milano

Re: Categorii de vehicule conform RNTR2

Mesaj de Mihnea Donescu » 05 Sep 2013, 14:18

In legatura cu subiectul,vad la diverse intilniri campere ale dvs cu numere rosii,ca apoi sa le vad inmatriculate.Poate vreun posesor sa clarifice?
Mercedes W124.019,Audi A3 quattro +Hobby Prestige 545,si ultima achizitie,o veche remorcuta de 750 cu suspensie McPherson...

Avatar utilizator
Cosmin Prund
Membru forum
Mesaje: 766
Membru din: 17 Aug 2012, 10:56
Oras: Sibiu
Data nasterii: 22 Mai 1980
Localitate: Sibiu

Re: Categorii de vehicule conform RNTR2

Mesaj de Cosmin Prund » 05 Sep 2013, 16:06

Marius Beldiman scrie: [...]
De exemplu nu mi se pare normal in momentul in care iti transformi o duba in camper sa platesti taxe si impozite la fel ca unei masini de marfa si sa-i mai faci si itp-ul in fiecare an!
Se pare ca Bruxelles ar vrea sa facem toti ITP-ul 1 data pe an, dupa o vreme: http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-12-555_ro.htm
Aveam informatii despre asta in ultimul buletin informativ de la FICC si am cautat documentul pe europa.eu, sa-l vad "in direct".
Deocamdata este propunere, dar daca se aproba toate vehiculele mai vechi de 6 ani vor face ITP-anual, indiferent de modul in care sunt folosite.
Chausson best of 22, sasiu Ford Transit

email: cprund@gmail.com

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 654
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Categorii de vehicule conform RNTR2

Mesaj de Nelu Predonu » 09 Sep 2013, 10:44

Marius Beldiman scrie: ...Nu am vazut nicaeri insa termenul de RV(vehicul recreativ); am vazut insa termenul de autorulota si de rulota. Cred ca ar trebui introdusa aceasta categorie ...
Marius, termenul de RV este o notiune generica. El include atat rulotele cat si autorulotele. Nu se poate introduce o categorie care sa includa atat remorci speciale cat si autovehicule speciale.
Denumirea de camper este similara cu motorhome, cu wohnmobil, autocaravane, cu obytné auto, etc si binenteles cu autorulota. Fiecare limba isi are termenul sau pentru un astfel de vehicul.
Marius Beldiman scrie: ... De exemplu nu mi se pare normal in momentul in care iti transformi o duba in camper sa platesti taxe si impozite la fel ca unei masini de marfa si sa-i mai faci si itp-ul in fiecare an! In definitiv camperul facut din duba nu il folosesti ca si perioada in timpul unui an cat o duba de marfa si nici bani nu produci cu el precum o duba de marfa! ...
Legat de taxele si impozitele aferente acestor doua tipuri de autovehicule (autoutilitare si autorulote), conform legislatiei actuale in vigoare, acestea variaza astfel:

- taxe RCA - sunt similare pentru cele doua tipuri de autovehicule;
- taxa ROVINIETA - de cca. 4 ori mai mica pentru autorulote;
- taxa ITP - de 2 ori mai mica pentru autorulote (se face la 4 ani de nou, dupa care la 2 ani);
- taxa impozit la sectia financiara - de la 3 pana la 8 ori mai mare pentru autorulote;
- taxa de prima inmatriculare (Timbrul de mediu) - de 7 pana la cca. 20 de ori mai mare pentru autorulote.

Dupa cum se poate constata, taxele aplicate acestor doua categorii de autovehicule de clasa M1(autovehicul special - autorulota) si N1(autoutilitara) variaza destul de mult functie de taxa platita, cu avantaje de o parte sau de alta.
Marius Beldiman scrie: ...Ma gandesc ca ar putea lua ceva masuri si initiativa Asociatia Ruloistilor din Romania in acest sens! Nu de alta dar ma bate gandul sa-mi vand rulota si sa iau o duba ca sa o transform in camper!
La ideea ta de a transforma o duba (autoutilitara) in autorulota au recurs si alti colegi. Ar fi bine daca acestia ar da mai multe amanute atat legate de transformarea in sine cat si de cele mentionate de tine referitor la modul cum si-au incadrat-o, respectiv daca au omologat atovehiculul ca autorulota sau l-au lasat la vechia incadrare de autoutilitara.
Personal ii apreciez pe cei ce au recurs la o astfel de transformare. Bafta multa si tie daca iei o astfel de decizie!
Sunt de acord cu tine ca Asociatiile pot interveni pentru ameliorarea acestor taxe pe considerentul principal dat de durata medie anuala redusa de folosinta a unui astfel de autovehicul.
In fapt, asa s-a obtinut ITP-ul la 3 ani pentru rulote, la 4/2ani la autorulote si reducerea taxei pentru rovinieta cu cca. 75%.
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Marius Beldiman

Re: Categorii de vehicule conform RNTR2

Mesaj de Marius Beldiman » 09 Sep 2013, 12:03

Multumesc pentru raspuns!

Mihnea Donescu
Membru forum
Mesaje: 173
Membru din: 16 Iul 2008, 01:36
Localitate: Milano

Re: Categorii de vehicule conform RNTR2

Mesaj de Mihnea Donescu » 09 Sep 2013, 20:02

Am vazut in mai multe tari vehicule transformate,cu sau fara succes in autorulote.Consider un compromis.....nereusit.Dar ceea ce cred eu e relativ,notinunea de comfort e diferita de la un individ la altul...Cit despre terminologie,are dreptate dl Predonu-autorulota ar fi pe romaneste,camper la italieni,si lista continua....
Mercedes W124.019,Audi A3 quattro +Hobby Prestige 545,si ultima achizitie,o veche remorcuta de 750 cu suspensie McPherson...

Avatar utilizator
dan fechita
Membru forum
Mesaje: 22
Membru din: 30 Mai 2013, 11:54
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 30 Apr 1978
Localitate: Branesti, Ilfov

Re: Categorii de vehicule conform RNTR2

Mesaj de dan fechita » 08 Mai 2014, 12:37

legat de:
Nelu Predonu scrie: Legat de taxele si impozitele aferente acestor doua tipuri de autovehicule (autoutilitare si autorulote), conform legislatiei actuale in vigoare, acestea variaza astfel:

- taxe RCA - sunt similare pentru cele doua tipuri de autovehicule;
am facut acum o simulare si se pare ca rca-ptr o aotorulota incadrata la M1 este la jumatate fata de o autoutilitara( motor 2500, rca 450 ron m1 -fata de 900 ron n1)
zic asta pentru ca am cumparat un campervan care a fost incadrat de fostul proprietar in 2007 la" N1- autvehicul special- sa rulota" . Acum ma documentez sa vad daca este mai avantajos sa merg cu ea la rar si sa o reincadrez la autorulote sau sa o las asa

motor 2500
autorulota
rca 450
impozit 900
itp 70
vinieta 130
total /an 1550

motor 2500
utilitara
rca 900
impozit 400
itp 150
vinieta 450
total /an 1900


calculele sunt facute ptr un peugeot boxer 2,5 diesel, mma 3,5 t .la prima vedere par costurile mai mici daca trec la autorulota.Asta insemna un drum la rar + un drum la politie pentru schimbare talon.....

daca mi-a scapat ceva sau considerati ca am gresit pe undeva, va rog....
Dan Fechita, campervan pugeot boxer /possl + subaru forester 2.0 benzina & cort
0722636890
dan_fechita@yahoo.com

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 654
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Categorii de vehicule conform RNTR2

Mesaj de Nelu Predonu » 08 Mai 2014, 13:55

Legat de RCA nu stiu ce sa va spun, este posibil sa fie cum ati constatat, adica spre dublu la autoutilitara. E bine ca ati semnalat acest lucru, am sa rog un moderator sa modifice referirea la RCA din postarea mea.
In situatia asta iesiti mai ieftin cu masina incadrata la autorulota. Vedeti la RAR ce ar implica modificarea atat dpdv. al actelor cat si dpdv. material.
Succes !
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Raspunde