Am tot citit ce se scrie in acest topic destul de interesant si pt ca tot am ceva experienta in domeniu, ma simt dator sa dau citeva raspunsuri si lamuriri pt / in achizitia unei rulote sau camper.
Pt Cosmin Prund Sibiu. Alegerea configuratiei rulotei este problema fiecaruia. Parerile sint impartite si nu le comentam. Ideal o rulota de "3 locuri" ( care are si o masa mica cu doua canapele )
Spun aceasta pt ca de multe ori simti nevoia de a bea cafeaua fara sa ridici patul dublu din fata. Bineinteles ca in cazul in care exista o masina de mic litraj si aceasta de doua locuri e o solutie
Diferente f mari de pret nu sint, cam fiecare rulota are valoarea ei stabilita bine pe "mobile" unde vedeti clar in cazul unei anumite marci de exemplu "pretul pietei" cu anumite tolerante desigur
Sa stiti ca dealerii nu-s nebuni cind cumpara, sint interesati sa ia rulota buna de la particular cu pret bun si o cam reusesc pt ca asta le e meseria. Nu toti particularii vind ieftin cum se crede :wink:
De multe ori am gasit rulote sau campere mai ieftine la dealer decit la privat. In plus, avantajul este ca ai de unde sa alegi in cazul unor parcuri mai mari de ex in jurul Nurembergului unde sint "N"
Referitor la alegere, trebuie retinut ca rulota inainte de a fi cumparata, trebuie verificata sa nu aibe infiltratii si sa functioneze dotarile. Acest lucru este problema fiecaruia. Multi nu verifica si ..
Probleme deosebite nu sint la achizitia unei rulote si (zic eu) ca e ideal daca dealerul va si ajuta la acte si numere, altfel aveti ceva de umblat, in cazul in care sinteti mai incepator sa zicem asa.
Dezavantajul cumpararii de la privat e faptul ca trebuie sa parcurgeti f multi km intre aceste "oferte diferite" aflate uneori la sute de km departare. Se lasa cu cazare si citeva zile de cutreierat..
In vara de exemplu am facut peste 1500 km pt Sprinterul achizitionat. Am vazut 16 campere, care sub o forma sau alta nu au corespuns, incepind din nordul Germaniei si am cumparat ..din sud.
Orice rulota mai ales camper care are TUV cit mai nou e avantajoasa. Oricum nu puteti lua fara TUV pt ca nu veti primi "numere rosii" de export. Cu "numere galbene" nu circulati spre Romania !
Au scris colegii de mai sus de ce nu e bine de folosit numere galbene. Diferenta intre acestea si cele oficiale de export (rosii) e de citiva zeci de euro, dar, acelea sint cele legale in toata Europa.
Referitor la ce scrie colegul Traian Baltateanu cit si Nelu sau Ciprian si altii, s-au purtat discutii pe pagini intregi despre ce este ideal (
viewtopic.php?f=127&t=5050&hilit=Camper+sau+rulota )
Daca tot a scris aici Isdraila Ioan, ii raspund ca aceasta magica Taxa de Poluare difera de la Capacitatea cilindrica , Norma de poluare Euro si anul de fabricatie plus Felul autovehicolului respectiv.
In general marea majoritate a camperelor au motoare de 2,5 sau 2,8 TD TDI etc si au taxe mari. Pt moment in RO ca sa inmatriculezi e bine de ochit un camper cu motor de 1.9 si cu un euro bun
Oricine oricind se poate juca cind a gasit o "ofeta" completind datele masinii in Laptop la:
http://www.autovit.ro/index.php?sect=se ... ub=taxcalc - si vede clar cit il costa "distractia respectiva"
In ceea ce tine de BRIF normele de poluare in Germania sint scrise in pagina brifului la punctul 14. La punctul 14.1 este un cod care impreuna cu codul de la punctul 2.1 intregeste "informatia euro"
La campere nu apare scris "Euro" , ci litera "
S" sau prescurtarea "
SKL" (Schadstoffklassen) Aceasta reprezinta clasa de poluare Euro 1 = S1 Euro = S2 si tot asa . Pentru o mai buna informare vizitati
http://demo.ms-visucom.de/adria/de/bild ... lassen.pdf - Aici va puteti afla singuri exact ceea ce va asteapta de plata. In caz ca cineva nu intelege ceva dau raspuns oricind. Nu este foarte greu.
Mai jos va voi prezenta un BRIF fata verso pt a vedea categoriile datelor cit si unde vedeti pina cind are TUV masina respectiva. Oricum, pt TUV va trebui sa primiti doua hirtii separate cu AU + HU
In partea stinga jos scrie " Nachste HU 6.2013 " , deci in luna iunie 2013 trebuie sa refac TUV ul la Passat pt inca doi ani . In rubrica nr 14 se vede clar SCHADSTOFFARM EURO 2 , deci norma de poluare.
In textul de pe pagina 2 dreapta jos se dau explicatii despre catalizator ( ABE etc ...) si despre norma de poluare conform legislatiei. Sper ca aceste informatii sa fie folositoare celor ce vor un camper.
Deocamdata, se poate folosi ori metoda recuperare taxa cu proces dupa plata sau si mai bine metoda scutire de taxa cu proces facut inainte de inmatriculare, dar despre acestea, intr-un topic viitor .
Alte detalii la topicul dedicat: Inmatriculari fara plata taxei de poluare / recuperari taxe (
viewtopic.php?f=11&t=6161&p=80739&hilit ... axe#p80739 ) cit si in alte topicuri de acest fel.
La rulote BRIFUL este identic , contine mai putine date insa TUV ul e bine de luat in seama. Atentie la echiparea cu roti / anvelope ce corespund cu Briful, pt ca altfel asigurarile nu despagubesc nimic !
In cazul in care cineva doreste un sfat sau mai multe lamuriri , poate folosi telefonul sau mailul din semnatura. Deocamdata cit si pt viitoarele 4 luni, noi vom face iarna in Germania. Sarbatori Fericite !
.