XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 24 Oct 2020, 20:57

Conversie duba in campervan

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Raspunde
Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 671
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu » 06 Mai 2016, 12:04

Salut Catalin dorinta ta de a merge pe varianta conversiei.
In legatura cu nelamuririle tale legislative precizate in postare, eu zic ca cel mai bine este sa iei raspunsurile direct de la sursa, respectiv de la RAR Grivita - Departamentul Omologari Individuale si Inspectii Tehnice. Acolo poti discuta cu dl. Serban Dobre - Adj-sef Departament. Este omul care-ti poate da cele mai avizate raspunsuri.
Daca nu te descurci, pot merge cu tine.

Revenind la celelalte mentiuni din postare iti fac cateva precizari:
- Doblo, chiar daca gasesti varianta 4x4 la un pret cat de cat rezonabil, este prea mic. Nu cred ca se merita conversia unei astfel de caroserii reduse ca volum;
- dube LT sau Transit 4x4 sunt greu de gasit si scumpe.
Daca renunti la dotarea 4x4 si pentru a te incadra in bugetul mentionat, iti recomand sa mergi pe varianta Ducato (Peugeot, Citroen) > 2006 L4(5)H2 sau H3
Dimensiuni Ducato.jpg
Dimensiuni Ducato.jpg (62.87 KiB) Vizualizat de 1411 ori
Este foarte important ca de la inceput sa alegi caroseria ce se preteaza cat mai bine la dorintele legate de confort precizate de tine.
Avand inaltimea de 1,87cm va trebui in mod obligatoriu sa pui patul/paturile in lungul caroseriei, asta, fara a face cine stie ce artificii la caroserie pentru asezarea patului transversal.
Catalin Ghita scrie:... configuratia scaunelor va fi 2(sau 3) fata + 2 spate (cu centuri)...Am pus +2 spate pt ca probabil familia se va mari cu timpul si vreau sa fiu pregatit...
In situatia de perspectiva, de marire a familiei, va trebui sa prevezi si locuri de dormit pentru cei 1-2 ciutanei care vor putea aparea ulterior. In acest sens, ideal ar fi ca duba achizitionata sa fie H3, asta, pentru a-ti permite sa o configurezi si cu paturi suprapuse.
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Avatar utilizator
Catalin Ghita
Membru forum
Mesaje: 3
Membru din: 04 Mai 2016, 10:28
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 06 Aug 1982

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Catalin Ghita » 06 Mai 2016, 12:43

Multumesc Nelu pentru raspunsul prompt, mai ales pentru persoana de contact de la RAR.
Eu m-am gandit la Ducato dar se pare ca in scris mi-a iesit Doblo :).
La partea cu patul ai dreptate, desi multe conversii sunt cu patul pe latimea masini, avand in vedere inaltimea mea cred ca va trebui sa regandesc interiorul cat si lungimea dubei, pt ca as fi vrut sa fie maxim de lungime 3.

Toate bune,
Catalin
Daca poti sa faci bine, fa-l, daca poti sa faci rau, abtine-te!

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 671
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu » 06 Mai 2016, 13:42

Exista campervan-uri si cu patul in lungul caroseriei. Modelul de duba L5 permite acest lucru, ba chiar si pe L4 se pot monta in acest fel.

http://www.poessl-mobile.de/portfolio-i ... rettyPhoto
Apasa pe ultima poza, cea cu configurarea.

Pentru tine, 3m lungimea spatiului de marfa nu este suficienta. Este foarte important sa iei ce trebuie, altfel vei regreta, va iesi ceva foarte ingramadit.
L4 poate fi o varianta, dar L5 este ideal.

Chiar zilele trecute am facut unui prieten cateva schite cu o configurare pentru varianta L5H3 cu 3 paturi:
Atașamente
conversie Ducato Dan 1.jpg
conversie Ducato Dan 2.jpg
conversie Ducato Dan.jpg
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 671
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu » 06 Mai 2016, 18:37

La configurarea anterioara sunt 3 paturi fixe + patul format in zona mesei si a banchetei de doua persoane...

e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Avatar utilizator
ionutcostache
Membru forum
Mesaje: 152
Membru din: 30 Sep 2013, 13:17
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 01 Ian 1970
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de ionutcostache » 28 Mai 2016, 22:17

La Ducato (Boxer sau Jumper) sunt 4 lungimi, cea mai practica mi se pare L3, cu varianta cea mai lunga (L4) avand serioase probleme la parcarea in orase. Inaltimea H2 este la limita, iar H3 mi se pare ca scade coeficientul de aerodinamicitate, sporind consumul. Diferenta intre L3 si L4 este de 37cm, care dupa parerea mea cantaresc prea mult la lungimea totala. Cele mai multe H3 sunt pe L4, mi se par mult prea voluminoase. Dar e o parere strict personala.
Orice varianta ai alege, Ducato ofera cea mai mare latime interioara, putand obtine un pat transversal de aproape 190 cm.
Patul din fata obtinut prin rabatarea banchetei va fi destul de incomod folosind scaunele din fata ca prelungire, cred ca mai bine s-ar face o extensie tot pe latime, spre usa glisanta.
..............Expedition Camper 4x4 Sprinter 508 (under construction)..................

Dacă libertatea cuvântului chiar înseamnă ceva, ea este dreptul de a le spune oamenilor ceea ce nu vor să audă.

mihairusan
Membru forum
Mesaje: 4
Membru din: 08 Sep 2016, 12:43
Oras: Timisoara
Data nasterii: 14 Apr 1983
Localitate: Timisoara

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de mihairusan » 08 Sep 2016, 17:18

Salutare,

Incerc sa adun informatii pentru un campervan, mai exact duba transformata in campervan. Suntem 2 adulti si un copil. Ma gandesc la amplasearea paturilor in spate, transversal. Pat suprapus de aproximativ 140 cm latime. Problema e ca eu sunt cam lung, am 1,87 m inaltime. As dori o recomandare pentru duba, eu ma gandesc la L4H3. Sau ar fi mai bine amplasarea paturilor pe lungime ?

Momentan adun informatii urmand ca mai apoi sa ma apuc de treaba. Campervanul va avea baie cu dus, wc cu golire exterioara, frigider pe curent, incalzire + boiler apa calda pe motorina, rezervor apa curata de 100+ litri / rezervor apa murdara 100 + litri, aragaz, chiuveta bucatarie, panouri fotovoltaice 200w (sau poate mai mult), baterie separata pentru consumul din "locuinta" . Incerc sa obtin o autonomie cat mai mare, in ideea sa putem parca in locuri retrase unde nu avem surse de apa sau curent, si sa putem rezista 5-7 zile fara sa ne chinuim.

Manopera ma gandesc sa o fac eu, sau daca voi obtine preturi bune voi apela la colegii care au deja experienta si se ocupa cu asa ceva.

Multumesc,
Mihai

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 671
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu » 15 Sep 2016, 14:47

mihairusan scrie:... Suntem 2 adulti si un copil. Ma gandesc la amplasearea paturilor in spate, transversal. Pat suprapus de aproximativ 140 cm latime. Problema e ca eu sunt cam lung, am 1,87 m inaltime. As dori o recomandare pentru duba, eu ma gandesc la L4H3. Sau ar fi mai bine amplasarea paturilor pe lungime ?...
Salut Mihai,
Ideal ar fi sa optezi pentru o duba (Fiat, Peugeot, Citroen) L5H3, modelul de dupa 2006 cu lungimea interioara a spatiului de marfa de 4070 mm, sau, la limita L4H3 (vezi desenul din prima pagina).
Referitor la configurarea paturilor, din experienta acumulata cu patul transversal, eu iti recomand sa mergi pe varianta cu dispunerea paturilor pe lungime. Oricum, cu inaltimea ta de 1,87m, intr-un pat amplasat transversal nu vei dormi confortabil.
Deasupra unuia dintre paturi se poate monta un pat suprapus in varianta in care duba este H3.
Intr-o astfel de configurare, vei mai putea obtine inca un loc de dormit prin transformarea banchetei fata, masa + scaune rotite cf. video-ului postat anterior.
mihairusan scrie:... Campervanul va avea baie cu dus, wc cu golire exterioara, frigider pe curent, incalzire + boiler apa calda pe motorina, rezervor apa curata de 100+ litri / rezervor apa murdara 100 + litri, aragaz, chiuveta bucatarie, panouri fotovoltaice 200w (sau poate mai mult), baterie separata pentru consumul din "locuinta" . Incerc sa obtin o autonomie cat mai mare, in ideea sa putem parca in locuri retrase unde nu avem surse de apa sau curent, si sa putem rezista 5-7 zile fara sa ne chinuim...
Referitor la dotarile mentionate de tine, acestea sunt mai mult decat ok, dar si suficient de costisitoare. Si ma refer in principal la varianta de incalzire + apa calda si la frigider.
Variantele diesel de incalzire si apa calda, noi, sunt undeva spre 2000 - 2500 euro, indiferent ca este vorba de varianta Webasto Dual Top sau Truma Diesel.
Pretul frigiderului cu compresor de o capacitate rezonabila 100 - 130l urca si el spre 6-700 euro, nou.
Oricum, variantele la care te-ai oprit (caldura+apa calda, frigider) sunt cele mai bune, dupa parerea mea, pentru un campervan.
Cat despre rezervoarele de apa curata si apa gri, de capacitate mare (100 litri), acestea se vor putea amplasa fara probleme pe caroseria unei dube L5H3 de asa natura incat sa poti pastra si locul prevazut pentru roata de rezerva.

In general, si producatorii consacrati de campervan-uri, pentru varianta de duba "maxi"(L5) si nu numai (L4) au trecut la amplasarea a 2 paturi in lungul caroseriei in locul celui dublu transversal:

Configurare pentru L5H2
http://www.poessl-mobile.de/modelle/roadcruiser/
http://www.poessl-mobile.de/modelle/roadcruiser-b/
Configurare pentru L5H3
http://www.poessl-mobile.de/modelle/roa ... evolution/
Configurare pentru L4H2
http://www.poessl-mobile.de/modelle/roadstar-600-l/
Configurare pentru L4H3
http://www.poessl-mobile.de/modelle/roa ... evolution/

... toate cu paturile amplasate longitudinal.
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

mihairusan
Membru forum
Mesaje: 4
Membru din: 08 Sep 2016, 12:43
Oras: Timisoara
Data nasterii: 14 Apr 1983
Localitate: Timisoara

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de mihairusan » 15 Sep 2016, 15:57

Salut Nelu,

Multam de informatii. Ma asteptam sa fie scumpe accesoriile, prefer sa dau banii pe unele de calitate (incalzire + apa calda, panouri fotovoltaice, frigider) dect pe mobila frumoasa.
L5H3 pare ca o corabie, e prea lunga. Cred ca ma descurc cu L4H3.
Ma gandesc sa pun un pat pe lungimea dubei, incepand din spate 120-130 cm latime / 200 cm lungime si deasupra lui un pat suspendat de 100 cm latime pentru copil. In spatiul ramas de la pat pana in peretele dubei sa pun baia cu ~50 cm latime / 120-150 cm lungime.

Mihai

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 671
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu » 15 Sep 2016, 16:44

mihairusan scrie:... L5H3 pare ca o corabie, e prea lunga. Cred ca ma descurc cu L4H3...
Da, este si asta (L4) o varianta. L5-ul nu te ajuta doar la interior, te ajuta mult si lungimea mai mare de sub podea, respectiv la amplasare unui rezervor mare de apa uzata fara a afecta locul destul de mare necesar rotii de rezerva. La camperul meu, nemtii au montat un rezervor de 96 litri pentru apa uzata, iar roata de rezerva mi-au dat-o in pat :( . Locul acesteia (al rotii) a fost luat de acel mare rezervor, asa ca, tot timpul circul fara roata de rezerva. :mrgreen: Eu am zis ca daca tot inca nu ai achizitionat duba, e bine sa te mai gandesti.
Merge si varianta L4, dar va fi loc si de ceva compromisuri de facut.
mihairusan scrie:... Ma gandesc sa pun un pat pe lungimea dubei, incepand din spate 120-130 cm latime / 200 cm lungime si deasupra lui un pat suspendat de 100 cm latime pentru copil. In spatiul ramas de la pat pana in peretele dubei sa pun baia cu ~50 cm latime / 120-150 cm lungime...
Teoretic pare ok, dar practic va trebui sa anulezi aceasta varianta. De ce ? Pentru ca o baie de doar 50 cm latime este extrem de mica, de ingusta, dar, mai apare ceva acolo de care nu ai tinut cont. Este vorba de spatiul ocupat de alveola rotii spate care are vreo 20 si ceva de cm latime. Gandeste-te ce sa intampla cu latimea de 50 cm in acea zona a alveolei, aceasta latime in partea de jos ramane la doar 20 si ceva de cm. :( Acea alveola a rotii spate la L4 este f. probabil sa nu-ti permita nici montarea WC-ului in zona dorita de tine.
Aceasta configurare se preteaza doar la camperele cu caroserie majorata in latime, nu si la van-uri.

Daca urmaresti configurarile de la Possl, chiar si pe L4 au paturi in lungul caroseriei, deci ceva de genul asta trebuie facut, de aici ar trebui pornit.
Va trebui sa te decizi unde montezi baia. In spatele dubei, in spatele banchetei duble, sau imediat in spatele scaunului de la sofer. Eu pe parcursul topicului am facut cateva variante de configurari posibile si pentru dube mai mici.
Si inca ceva... patul copilului nu este nevoie sa fie atat de lat (1m), este suficient de 0,65 - 0,7 m latime.

PS. Bine ar fi ca duba achizitionata sa aiba tractiune fata.
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Avatar utilizator
ionutcostache
Membru forum
Mesaje: 152
Membru din: 30 Sep 2013, 13:17
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 01 Ian 1970
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de ionutcostache » 15 Sep 2016, 17:08

Iti recomand sa folosesti aparate separate pentru apa calda si caldura. Apa calda cu Webasto Thermo Top , iar pentru incalzire Webasto Airtop 2000 (sau echivalentele de la Eberspächer). Unitatile combinate (atat DUAL TOP de la Webasto cat COMBI si de la Truma) mi se par indecent de scumpe, iar debitul apei calde cam mic...
Eu imi produc apa calda cu un Thermotop de 5kW care acumuleaza intr-un rezervor de inox (productie proprie) cu capacitatea de vreo 25 litri. In 20 minute incalzeste apa la 70°C, ceea ce e suficient pentru doua dusuri decente (fara zgarcenie).
Un Airtop este in jur de 600 EURO nou (si nu iti recomand sa cumperi decat nou!), iar un Thermo Top nou este sub 1000 EUR, dar poti opta pentru second-hand, de la 200 EUR.
In ceea ce priveste rezervorul de apa gri, eu cred ca nu e nevoie sa fie de aceeasi capacitate cu cel de apa curata. Cred ca un volum de 50-60 litri este suficient, chiar si in alte tari. Apa gri este apa cu sapun, se poate deversa la orice rigola, in orice parcare.

Parerea mea este ca tractiunea spate ar fi mai buna pentru camper, mai ales in teren accidentat. Pe sosele, nu prea conteaza, insa daca ai de urcat o rampa pe un drum neasfaltat, cred ca mai avantajoasa e tractiunea spate, unde se va muta centrul de greutate al masinii (care oricum inclina spre spate). Insa la ce vrei tu sa-ti faci (L5) nu prea cred ca vei aborda drumuri grele. Oricum, latimea caroseriei DUCATO/JUMPER/PARTNER merita "compromisul" tractiunii fata.
..............Expedition Camper 4x4 Sprinter 508 (under construction)..................

Dacă libertatea cuvântului chiar înseamnă ceva, ea este dreptul de a le spune oamenilor ceea ce nu vor să audă.

Avatar utilizator
Ion Dan Marius
Membru forum
Mesaje: 6
Membru din: 21 Sep 2016, 08:31
Oras: Bragadiru
Data nasterii: 29 Noi 1979
Localitate: Bragadiru
Contact:

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Ion Dan Marius » 21 Sep 2016, 11:18

Buna ziua,

Sunt super incantat ca am gasit acest thread, pentru ca am multe idei si intrebari si as vrea sa stiu macar daca bazele mele de plecare sunt corecte.

As vrea sa convertesc o duba si am urmatoarele cerinte:

1. Duba sa fie destul de mica cat sa ma pot descurca cu ea prin orase (am condus o singura data un transit mare, pentru o mutare, o zi intreaga, nu mi s-a parut greu, dar nu a trebuit sa inventez locuri de parcare), sa am o viteza lejera de 120kmh pe autostrazi, sa fie cat de cat confortabila la drum lung. Sa fie destul de lata cat sa pot pune un pat in capatul din spate. M-am gandit la un FIAT Ducato L3H2 in special din cauza latimii (au am 185cm si cand dorm, m-am masurat, am nevoie de vreo 180cm sa fiu complet intins)

2. Patul as vrea sa fie ridicat la 75cm pentru a putea pune 2 custi de caini sub el. Noi calatorim peste tot cu un Border Collie si un Golden Retriever, au vazut multe camere de hotel.

3. As vrea sa fie complet independenta, izolata termic, cu colectare ape gri, dus, apa calda si incalzire pe motorina, panou solar, toaleta, dus. Plita, frigider mic si incalzitor de apa electric.

4. As vrea o trapa si o fereastra laterala, fara ferestre in spate, sa pot sa pun o scara sau suport de biciclete.

5. Mi-ar place sa las optiunea ulterioara pentru un pat de copil pe partea cu usa, cu partea care acopera usa pliabila. Asta cand o sa fie nevoie.

6. In fara as lasa 3 scaune, sau sa pot sa le schimb dupa nevoie, 2 sau 3. Nu mor daca nu se rotesc in spate. Se poate trece cumva printre ele daca sunt 3? Nu confortabil, cumva ;)

7. Poate un aer conditionat deasupra, desi cred ca frigider si aer conditionat mai greu se alimenteaza cu panou solar.

8. Sa fie cat mai modulara, Sa pot sa repar eu, sa ajung la rezervoare, la baterie, la circuite, cand am nevoie.

9. Lasat loc (furtune) pentru adaugari ulterioare de genul camera in spate si altele la care nu m-am gandit.

10. Mi-ar place sa fac eu multe din operatiuni, ca sa le inteleg pentru depanare pe drum si pentru ca mi-ar face placere (in rest lucrez doar pe calculator, dar am oarece experienta).

Ce ziceti, aberez?
Multumesc,
Dan

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 671
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu » 21 Sep 2016, 16:52

Salut Dan,

Incerc sa-ti raspund punctual, asa cum doresti probabil.

1. L3H2 pentru o configurare cu pat transversal pe spate este ok. In situatia in care doresti ca patul sa aiba o lungime mai mare decat latimea dubei, poti merge pe varianta mentionata in postarea 32 din acest topic.

2. Sa-ti traiasca patrupezii ! Nu va fi nici o problema sa montezi patul la cota de 75 cm fata de podea, ba chiar este indicata o astfel de cota, ea fiind impusa si de alte componente aferente conversiei. Totul este ca cei doi caini sa nu sufere de claustrofobie transportati fiind in acel loc intunecos, nevitrat.

3. Nu inteleg de ce doresti ca pe langa apa calda obtinuta prin consum de motorina sa mai vrei si un incalzitor de apa electric. Plita ? Te referi la aragaz clasic sau la plita functionala pe motorina ? Restul mentiunilor sunt de bun simt si nu cred ca ridica probleme in a le avea.

4. Poti monta suport de biciclete si scara de acces la plafon si in varianta in care vei avea suprafete vitrate pe usile spate.

5. Nu prea inteleg unde mai exact doresti sa montezi viitorul pat.

6. Daca lasi cele 3 scaune (1+2) nu vei putea trece in spate printre ele.
"Nu mor daca nu se rotesc (scaunele) in spate"
Dane, in general scaunele se intorc catre o masa, masa pe care in configurarea ce se prefigureaza nu o vei avea nicaieri in viitorul campervan.
Nu-ti recomand ca in configurere sa nu incluzi si o masa. Gandeste-te ca vei campa intr-un loc, iar afara ploua. Ce faci ? Vei sta pe cele doua scaune din fata precum intr-un turism ? Poate vrei sa servesti masa, sa folosesti un laptop, Ce faci ? Folosesti picioarele pe post de masa ? Te urci in pat sa mananci ? Este exclus sa nu prevezi o masa in configurare, iar daca ai pus patul dublu transversal, nu-ti ramane loc de masa decat in spatele scaunului de la sofer. Lucru ce te va obliga sa mergi pe varianta scaunului cu rotire.

7. In nici un caz nu vei putea alimenta aerul conditionat din energia oferita de panoul solar. Frigiderul, daca este cu compresor, va putea fi alimentat fara probleme si din curentul furnizat de panoul solar.

8. Asta se poate obtine numai daca prevezi aceste lucruri din proiectare. Este foarte important sa ai acces rapid la circuite si la subansamblurile importante fara demontari inutile de mobilier.

9. Bine ar fi sa prevezi totul din aceasta faza, de la inceput. Acel pat despre care aminteai poate fi prins in configurare si montat mai tarziu, la momentul potrivit.

10. Toate au un inceput. De multe ori, cand facem ceva pentru noi, reusim sa obtinem rezultate mai bune decat daca apelam la o persoana calificata. Mai incet, ("usor, usor" cum spuneai mai sus), dar la final satisfactia va fi deplina.

Si nu, nu aberezi cu nimic.
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Raspunde