Astăzi este 08 Mai 2021, 14:07

2 baterii, posibilitati de conectare?

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Avatar utilizator
Cosmin Prund
Membru forum
Mesaje: 765
Membru din: 17 Aug 2012, 10:56
Oras: Sibiu
Data nasterii: 22 Mai 1980
Localitate: Sibiu

Re: 2 baterii, posibilitati de conectare?

Mesaj de Cosmin Prund » 31 Mar 2015, 07:41

Intr-adevar n-am revenit la acest topic sa scriu ce-am facut.
Pe rulota "veche" (in ghilimele veche pentru ca e fabricatie 2012) am pus 2 baterii Optima 55Ah in paralel, baterii identice si ambele noi + 1 set solar Truma format dintr-un singur panou solar 100W cu regulator solar PWM.

Pe rulota "noua" (care nu-i chiar noua din moment ce am cumparat-o 2nd hand) am tocmit panourile solare la un specialist in panouri solare, inca nu am instalat nimic.
Voi instala 3x100W panouri solare legate in SERIE cu regulator MPPT.
Voi instala de asemenea un inverter sinus pur de 1200W.

Pe rulota noua voi avea 3 acumulatori in paralel, adica cei 2 acumulatori Optima demontati de pe rulota veche + 1 acumulator existent pe rulota "noua". Acumulatorii nu sunt acelasi model si in mod sigur acumulatorul existent va avea de suferit (din cauza ca-i un model mai slab - nu se poate compara cu Optima). Voi instala per fiecare acumulator cate o siguranta fuzibila de 70A pe borna plus. Voi folosi sigurante speciale pentru bancuri de baterii solare care se monteaza efectiv pe borna!
Pentru paralelizarea bateriilor si conectarea inverter-ului pe rulota mea se vor folosi cabluri "jumper" cu sectiunea 50mm2.

Explicatia cu privire la bateriile care au luat foc: Uitati-va ce curenti scot acumulatorii nostri in scurt circuit. Cred ca se masoara in mii de amperi, nu zeci sau sute. Daca unul din acumulatori se defecteaza este posibil sa formeze o punte si sa se descarce prin acel acumulator toti ceilalti acumulatori formand un scurt-circuit.
Chausson best of 22, sasiu Ford Transit

email: cprund@gmail.com

Avatar utilizator
Ionita Bogdan
Membru forum
Mesaje: 420
Membru din: 27 Apr 2006, 23:12
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: 2 baterii, posibilitati de conectare?

Mesaj de Ionita Bogdan » 31 Mar 2015, 08:45

La majoritatea rulotelor diferenta intre masa proprie si si MMA ESTE DE 250 kg . Daca voi puneti cate doi - trei acumulatori si panoul sau panourile pe rulota va ganditi cat reprezinta din cele 250 kg :idea: Daca aveti si bazine de apa mari si le umpleti si pe alea + doua butelii pline pe fata o sa ma aveti voie d.p.d.v. Legal sa carati doar SCOBITORI :lol:
0722.296.538
bogdanionita_jean@yahoo.com
VW Caravelle + Tabbert Baronesse 620

Adi Enache
Membru forum
Mesaje: 158
Membru din: 11 Noi 2014, 18:29
Oras: Sibiu
Data nasterii: 26 Sep 1975
Localitate: Sibiu

Re: 2 baterii, posibilitati de conectare?

Mesaj de Adi Enache » 31 Mar 2015, 09:02

Cosmin, nu e recomandat de loc sa pui pur si simplu in paralel trei baterii, fara un un circuit special de incarcare descarcare.
Doua baterii le poti lega in paralel prin doua diode de putere (minim 150A) puse catod la catod de unde vei lega cosumatorii iar anozii la cele doua baterii. Incarcarea o vei face separat. Aceasta metoda e cea mai simpla dar indicat este sa iti iei un circuit specializat. Uite aici: http://www.allbatterysalesandservice.co ... ,2705.html dar cred ca gasesti si pe la noi.
Fiecare baterie chiar daca e de acelasi tip si marca are volajul diferit chiar la incarcarea completa, si legate in paralel se vor descarca una pe alta, mai ales ca incarcarea nu se va face egal.
0729992735
Dethllefs Globebus T2

Avatar utilizator
Cosmin Prund
Membru forum
Mesaje: 765
Membru din: 17 Aug 2012, 10:56
Oras: Sibiu
Data nasterii: 22 Mai 1980
Localitate: Sibiu

Re: 2 baterii, posibilitati de conectare?

Mesaj de Cosmin Prund » 31 Mar 2015, 10:04

@Adi Enache, bancurile de acumulatori solari se realizeaza prin inserierea acumulatorilor pentru a obtine tensiunea de lucru dorita urmata de paralelizare pentru obtinerea capacitatii de stocare (amperi-ora) dorita. Dispozitivul din link se foloseste (dupa engleza mea) pentru protejat alternatorul masinii. Separarea acumulatorilor are sens numai daca acumulatorii deservesc consumatori diferiti. Am auzit despre tot felul de configuratii: acumulator separat pentru lumina si pompa de apa + acumulator separat pentru televizor ca sa fii sigur ca uitandu-te la televizor nu risti sa ramai cu o rulota nefunctionala (fara becuri si apa curenta). Am vazut variante cu acumulator separat pentru frigider, etc. Mie nu mi se par utile: consumatorul in cazul meu este RULOTA, si consumul ia diverse forme. Uneori este doar iluminat si pompa de apa, alteori pornesc televizorul si dimineata pornesc inverter-ul sa-mi fac cafeaua! In fiecare caz doresc sa am la dispozitie intreaga capacitate a sistemului din diverse motive: nu vreau sa raman pe intuneric pentru ca bateria de la becuri s-a terminat, nu vreau sa consum dintr-un singur acumulator atunci cand pornesc inverter-ul de 1200W - prefer sa se distribuie consumul pe toti acumulatorii.

Inca o dovada ca in general acumulatorii nu se separa atunci cand sunt folositi in instalatii solare normale: regulatoarele de incarcare de putere medie si mare au intotdeauna o singura conexiune pentru bancul de acumulatori. Numai regulatoarele micute au 2 conexiuni separate.
Puteti face o cautare google dupa solar power battery bank
Diode se folosesc in sistemele solare pentru a nu permite descarcarea bateriilor prin panourile solare si pentru a nu bloca incarcarea din panourile solare atunci cand parte din celule sunt umbrite. Cred ca panourile solare moderne sunt dotate din fabrica cu aceste diode. Am cautat informatii despre diode si panouri solare, intotdeauna se vorbeste despre "diodele de blocare" si "diodele de bypass" din cadrul panourilor, eu n-am gasit nici o referire la diode cand e vorba despre bancurile de baterii.

Si acuma vorba englezului, disclaimer: eu nu-s nici electrician, nici electronist, am alta meserie. Ce-am scris aici sunt concluziile mele personale. Daca aveti dubii va recomand cu caldura sa luati legatura cu specialisti in sisteme solare sau de energie alternativa. Avem asa ceva in tara si daca ma intrebati pe privat pot sa va spun cu cine am vorbit eu. Recomand ca pentru orice sistem solar mai deosebit sa contactati un specialist, nu va consultati exclusiv cu rulotistii. Eu am avut noroc si rulotistul cu care m-am consultat eu (si pe care-l stimez inclusiv pentru asta) mi-a spus din start ca nu face "nave spatiale" cum vreau eu. Replica asta m-a facut sa apelez la specialisti si cred ca am facut bine.

@Ionita Bogdan, bine punctat, sa nu uitam greutatea rulotei. Aveti dreptate cu MMA-ul si scobitorile :) Fiecare sa-si cantareasca rulota, eu am cantarit-o, stiu in ce ma bag.
Chausson best of 22, sasiu Ford Transit

email: cprund@gmail.com

Avatar utilizator
David Eugen
Membru forum
Mesaje: 95
Membru din: 16 Oct 2013, 13:09
Oras: Calan / Hunedoara
Data nasterii: 07 Feb 1956

Re: 2 baterii, posibilitati de conectare?

Mesaj de David Eugen » 31 Mar 2015, 12:28

Scuze
Aici ceva comentarii si sfaturi in legatura cu subiectul!

http://forum.club4x4.ro/archive/index.php/t-56722.html

Acele sig de 70A, sau cat vor fi ele montate pe borne cred ca sunt prea mari, se va intrerupe ceva in baterie pana sa se arda cei 70A, va lua si conductorul ala de 50 mm foc (izolatia lui), Doamne fereste!
Cat despre sig intre ele, nu stiu ce sa zic? Poate sa faca separatia in cazul defectarii uneia dintre ele!
Nu-i atat de mare "filozofia" sa fie montata o sig acolo!
Am intalnit de multe ori sa se intrerupa elementii in baterie, datorita unui scurtcircuit, dar asta nu pe plecarile si sectiunile de 1,5-2,5 mm cat sunt pe instalatia masinii ci scurt in electromotor, mai rar pe plecarile de sectiune mare de pe baterie.
Sunt ei curenti mari acolo, numai ei nu circula pe acele circuite numai in raport cu consumul de pe acel circuit, insumandu-se pe toate circuitele.
Cablurile de sectiune cat mai mare, sunt bune dar in cazul unei rulote nu se justifica "50mm", puterea instalata a unei rulote nu implica asa sectiuni.
Bunaoara la masina cablajele ce pleaca de la baterie nu au asa sectiuni, desii electromotorul masinii este cel mai mare mare consumator al ei.
Nu vad ce consumatori la 12v poti avea la rulota sa egaleze puterea electromotorului de la masina?
Nu de alta dar la 12v nu ai "capacitatea de a functiona" cu ele.
Cand puterea instalata la o rulota este undeva la 100 de w ( zic mult 100w, asta fiind in jur de 8Ah), fara a tine cont de frigider la 12v, nu se justifica asa sectiune pentru plecare din baterie, nici asa sig de 70A, chiar nu stiu ce scurt puternic sa se arda fuzibil de 70A.
Acea sig oricum nu protejaza decat "coloana principala" de ce sectiune va fi ea pana la celelalte sig!
Acum cazul tau Cosmin, cu 3 baterii pe rulota este ceva mai aparte!
Am circulat ani de zile la serviciu cu Aro, avea 2 baterii, dar sig intre ele sau alte elemente de separatie nu stiu sa fi avut.

Oricum si pana acum am incarcat in mers 2 baterii diferite si ca firma si ca putere, cea a masinii implicit cea a rulotei, numai ca in stationare se foloseste doar cea a rulotei datorita separatiei creiata de dioda montata-n circuit implicit a montajului de pe acolo, relee, etc, ori pur si simplu a deconectarii mufei de lacablul rulotei!
Practic si incarcarea solara de la 2 sau cate panouri in 2 baterii este la fel!
David Eugen Caravelair 420 Palma- Hyundai Tucson CRDi -tel. 0760 450 223

Radu Pascu
Membru asociat
Mesaje: 1150
Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
Oras: Brasov
Data nasterii: 11 Sep 1958
Localitate: Brasov
Contact:

Re: 2 baterii, posibilitati de conectare?

Mesaj de Radu Pascu » 31 Mar 2015, 12:52

Incerc sa va lamuresc, din experienta acumulata.
Mai multe acumulatoare puse in paralel, vor avea tendinta de "a se egala in tensiune" descarcandu-se din unul in altul. Se impune deci ca in perioada de repaus (nu verbal :D ) sa fie deconectati intre ei. acest lucru se poate realiza automat electromecanic sau electronic.
La un camper care A LUAT FOC datorita lipsei de separatie intre acumulatori, am refacut instalatia cu diode schottky si in pus, sigurante de 100A in cazul in care "crapa" una din diode. Aceste diode, au propietatea unei caderi de tensiune (deschidere) foarte mica, in functie de curentul din instalatie. Undeva la 0,3V. Asta inseamna ca acumulatorul, va ajunge incarcat cu o tensiune cu 0,3V mai mica decat tensiunea maxima admisibila recomandata de constructor. S'apoi vorba ardeleanului: No s'apoi ce? cu ce ne incurca acei 0,3V care reprezinta de obicei sub 2% din capacitatea teoretica a acumulatorului, care poate sa ajunga la 5% real.
Dar pentru cei cu panouri fotovoltaice si care vor sa aiba mai multi acumulatori care sa-i care tot timpul cu ei (oare de ce?) poate ca ar putea creste randamentul daca ar dubla (chiar tripla) tensiunea si ar reduce curentul. La 24V curentul la un invertor este jumate fata de 12V. Deci implicit si durata de viata a acumulatoarelor mai mare atat ca exploatare cat si ca viata. Riscul de avarii electrice scade, conductorii scad si ei in sectiune, scade si masa "utilajelor" deci... numai lucruri bune.
De ce sa nu lucrati la 24V (baterii in serie) si cu regulatoare adegvate? Pentru consumatorii de 12V puteti folosi alimentatoare ( este simplu sa faci 12vCC din 24V CC) sau pur si simplu prize la mediana bateriilor si repartizare uniforma a consumatorilor.
In final, va sfatuiesc sa nu va jucati nedocumentat cu curenti foarte mari de descarcare/incarcare la acumulatori. Mai ales ca in majoritatea cazurilor acest lucru se intampla nesupravegheat direct. Numai ce va treziti ca "miroase ceva"
invata repede si aplica... tot repede.

Megane II 2.0 T.E.C. Siena Saphir 390T
0742044570

Adi Enache
Membru forum
Mesaje: 158
Membru din: 11 Noi 2014, 18:29
Oras: Sibiu
Data nasterii: 26 Sep 1975
Localitate: Sibiu

Re: 2 baterii, posibilitati de conectare?

Mesaj de Adi Enache » 31 Mar 2015, 15:56

Eu sunt in domeniu așa ca... Bateriile cu încărcare descărcare zilnică pot fi puse in paralel dar in spații ce nu prezintă pericol de incendiu. Ideal ar fi si aici puse separatoare dar din cauza curenților mari s-ar mari foarte mult costurile. In instalațiile profesionale se folosește doar inserierea.
0729992735
Dethllefs Globebus T2

Catalin Gigi
Membru forum
Mesaje: 1232
Membru din: 09 Apr 2010, 21:02
Oras: Mizil
Data nasterii: 10 Mar 1971
Localitate: PRAHOVA

Re: 2 baterii, posibilitati de conectare?

Mesaj de Catalin Gigi » 31 Mar 2015, 17:18

Nu ar fi mai simplu achizitionat din start un singur acumulator de 250 A :!: ...pt a evita atatea probleme !! Colegul Gusti asa are , un panou fotovoltaic de 300w si un singur acumulator de 250 Amperi

PS: in urma cu ceva timp am pus la vanzare pe forum un cuptor cu microunde care avea 3 trepte de functionare , 250w 500 w si 750w ( deci exista variante , era cuptor dedicat pt rulote ...nu ma intrebat nimeni o luna si l-am facut cadou :mrgreen: ....colegul Octav Pop avea un cuptor electic cumparat de la Obelink , la care coceam painea in fiecare dimineata de numai 300w !!!! Deci aparate dedicate pt rulote se gasesc , poate nu la noi , dar se gasesc !!!

Florin Herciu
Moderator
Mesaje: 581
Membru din: 26 Feb 2013, 21:12
Oras: Piatra Neamt
Data nasterii: 01 Ian 1969
Localitate: acolo unde orice Neamt sta pe-o Piatra

Re: 2 baterii, posibilitati de conectare?

Mesaj de Florin Herciu » 31 Mar 2015, 21:51

Cateva completari-precizari:

- este ok si cu acumulatorii in serie (cei 24 de volti ar ajuta la o dimensionare mai prietenoasa, deoarece injumatatirea curentului - la consumatori mari - ar conduce la injumatatirea sectiunii conductorului folosit; consumatorii mici ar putea fi repartizati pe cele doua baterii, fara nicio problema), si cu acumulatorii in paralel (au as opta pentru separarea si a incarcarii (chir cu panouri separate, fiecare baterie cu panoul ei), si a descarcarii (necesita cate doua diode pe fiecare baterie - de preferat cu caderea pe jonctiune de 0,3 V sau mai mica, si de curent corespunzator consumului);

- prezenta sigurantelor fuzibile este mai presus de orice discutie (de la un min 70-80 A pana in jur de 150 A pe fiecare baterie, legata imediat langa borna plus); curentul de scurtcircuit ajunge la sute de amperi, iar un conductor de cupru de 2,5 - 4mm patrati relativ lung se incinge foarte tare inainte de a se topi; pana atunci ia foc si rulota, si campingul, si padurea; de asemenea, fiecare circuit - chiar si iluminatul cu leduri - trebuie protejat cu siguranta lui, corespunzatoare consumului;
(am cumparat de la un magazin online elementi si sigurante de 70 A la un pret foarte bun)

- sectiunea firelor folosite este foarte importanta, deoarece (1) se produce cadere de tensiune (nu stau sa detaliezl ori ma credei pe cuvant, ori cercetati) semnificativa; atunci cand pierzi 3-4 volti la priza de acasa, nu e probleme, ca inseamna 1-2%; daca pierzi 4 din 12 volti, inseamna 25%!) s1 (2) incalzirea circuitelor conduce la distrugere si accidentare; la o rulota care se doteaza cu frigider, aer conditionat, cuptor de paine se ajunge usor si la sectiuni inspaimantatoare, de ordinul zecilor de mm patrati.

- daca incurcam (nu intentionez sa ofensez pe nimeni) marimile (amperii cu Ah, de exemplu) cu care operam, cred ca putem sa ne dam si cu parerea, sigur ca da; dar cand e de pus mana si facut, e mai bine sa apelam sau sa trimitem la oameni care stiu foarte bine ce fac.


Daca ar fi sa ma intrebe pe mine cineva despre cum mi-as face mie o asemenea lucrare, probabil ca as avea urmatoarele preferinte:

- daca e posibil, pun un singur acumulator, cu capacitate mare plus un panou solar bun si orientabil;

- daca sunt silit sa folosesc doi, i-as separa cu cele patru diode descrise mai sus (indiferent ca folosesc un panou sau doua pentru incarcat), dar mi-as lasa si posibilitatea de comutare (cu comutator) de la paralel la serie;

- as evita din rasputeri consumatorii uriasi (invertor care sa suga sute si mii de watti);

- as pune pe hartie, in scopul compararii (costuri, materiale folosite, spatiu ocupat, greutate care se aduna): doua panouri si doi acumulatori si un invertor barosan (sau doua) vs un panou plus o baterie obisnuita plus in invertor mic plus un generator mic, negalagios si nepretentios (nu se supara daca ploua si nu e soare cateva zile la rand)



Avantajul incontestabil al generatorului este ca un prelungitor obisnuit (lung, scurt, nu prea conteaza) deserveste si frigider, si AC, si altele (la aceeasi putere, curentul este de 15-20 de ori mai mic, deci si sectiunea necesara a firelor); fumul nu este chiar mult, iar galagia se poate amortiza satisfacator cu o toba suplimentara adaugata la esapament.
(...)
Tucson 2.0 CRDi, Avento Royal 395 TL DeLuxe
0721-299-111

Avatar utilizator
Cosmin Prund
Membru forum
Mesaje: 765
Membru din: 17 Aug 2012, 10:56
Oras: Sibiu
Data nasterii: 22 Mai 1980
Localitate: Sibiu

Re: 2 baterii, posibilitati de conectare?

Mesaj de Cosmin Prund » 01 Apr 2015, 11:09

Se amesteca in acest topic opinii cu informatii, pareri si argumente. Se amesteca argumente tehnice si de siguranta cu preferinte personale si argumente bazate pe costuri. Aviz cititorilor...
Orice lucrare la rulota este un compromis, facem un compromis intre cat ne costa si ce putem obtine, cate kg mai putem pune pe rulota si asa mai departe. Sigurul lucru pe care nu vreau sa-l compromit este SIGURANTA IN EXPLOATARE, in rest orice poate fi pus in disuctie.

Eu imi doresc un inverter foarte mare pe care-l voi folosi 20-30 de minute pe zi, nu mai mult. Este strict o preferinta personala, nu discutam despre eficienta investitiei aici. Folosesc inverterul sa-mi prepar cafeaua. La cat costa inverterul probabil pot cumpara cafeaua de la cafenea cele 20-30 de zile pe an cat voi folosi efectiv rulota si sa ies mai ieftin, dar cum spuneam, este vorba de preferintele personale. Investesc in fericirea mea!

Din punctul meu de vedere singurul lucru de care nu sunt sigur este legarea bateriilor in paralel. Nu inteleg argumentele si, in plus, specialistii cu care am discutat in planificarea lucrarii nu mi-au sugerat ca ar fi o problema! Ei mi-au ofertat 2 baterii de pus in paralel, le-am spus ca nu vreau baterii pentru ca am deja. Eu nu cred pe nimeni orbeste, motiv pentru care as insista daca se poate sa-mi explicati riscurile asociate cu folosirea acumulatorilor in acest mod (legati in paralel).

Asadar, din punct de vedere al sigurantei in exploatare, care sunt riscurile asociate cu legarea unor acumulatori de buna calitate (AGM) in paralel si cum pot fi aceste riscuri limitate?. Daca se poate argumentat, sa nu zic si cu referinte externe ca probabil n-aveti timp.
  • Modificarea circuitelor din rulota este exclusa. Circuitele sunt facute "din fabrica" si cu siguranta respecta toate normativele in vigoare. Nu intru in detalii (sigurante, fire, etc) - nu vorbim despre improvizatii aici.
  • Modificarea tensiunii de lucru este exclusa: instalatia rulotei este conceputa sa functioneze cu un acumulator de 12V, nu vreau sa fac o instalatie paralela numai pentru inverter si nu vreau sa fac modificari in instalatia existenta. Cum am spus la prima bulina, instalatia este de fabrica, nu imi asum eu raspunderea sa fac modificari, nu ma leg la cap daca nu ma doare.
  • Inlocuirea acumulatorilor cu un singur acumulator de capacitate mare este posibila, dar iau asa ceva in calcul numai daca obtin un plus semnificativ de siguranta in exploatare. Eu deja am acumulatorii, faptul ca se vor uza mai repede daca-i folosesc in acest mod nu ma intereseaza in mod deosebit. Daca-i vand pierd in mod garantat 25-50% din valoarea lor. Nu cred ca legarea lor in paralel conduce la o reducere cu 25% a duratei de viata. Din punct de vedere economic nu este convenabil sa inlocuiesc acumulatorii.
Chausson best of 22, sasiu Ford Transit

email: cprund@gmail.com

Radu Pascu
Membru asociat
Mesaje: 1150
Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
Oras: Brasov
Data nasterii: 11 Sep 1958
Localitate: Brasov
Contact:

Re: 2 baterii, posibilitati de conectare?

Mesaj de Radu Pascu » 01 Apr 2015, 14:38

Datu' cu parerea este un sport national.
Presupusu' este un mod de a barfi la o cafea.

Dati fratilor tema de proiectare, cerintele si bugetul si apoi putem vorbi despre o solutie.
invata repede si aplica... tot repede.

Megane II 2.0 T.E.C. Siena Saphir 390T
0742044570

Florin Herciu
Moderator
Mesaje: 581
Membru din: 26 Feb 2013, 21:12
Oras: Piatra Neamt
Data nasterii: 01 Ian 1969
Localitate: acolo unde orice Neamt sta pe-o Piatra

Re: 2 baterii, posibilitati de conectare?

Mesaj de Florin Herciu » 01 Apr 2015, 19:11

Cosmin Prund scrie: Sigurul lucru pe care nu vreau sa-l compromit este SIGURANTA IN EXPLOATARE, in rest orice poate fi pus in disuctie.
...
Din punctul meu de vedere singurul lucru de care nu sunt sigur este legarea bateriilor in paralel. Nu inteleg argumentele si, in plus, specialistii cu care am discutat in planificarea lucrarii nu mi-au sugerat ca ar fi o problema!
...
Eu nu cred pe nimeni orbeste, motiv pentru care as insista daca se poate sa-mi explicati riscurile asociate cu folosirea acumulatorilor in acest mod (legati in paralel).

Asadar, din punct de vedere al sigurantei in exploatare, care sunt riscurile asociate cu legarea unor acumulatori de buna calitate (AGM) in paralel si cum pot fi aceste riscuri limitate?. Daca se poate argumentat, sa nu zic si cu referinte externe ca probabil n-aveti timp.
Risc: creste foarte mult curentul de scurtcircuit (concretizat in posibilitatea inrosirii/topirii instalatiei electrice, plus ce decurge de aici), de aici necesitatea (nediscutabila) protejarii corespunzatoate (incepand cu cate o siguranta pe plusul fiecarei baterii, inainte de orice dioda sau punte de conexiune).

Motivul pentru care nu se leaga acumulatorii in paralel (decat cu cele patru diode de care am pomenit eu: doua care separa incarcarea, doua care separa descarcarea) este ca mereu se va naste o circulatie continua intre acumulatori, ceea ce duce la descarcarea lor (cu tot ce decurge de aici: sulfatare, imbatranire prematura etc); daca acumulatorii astia legati in paralel ar fi conectati permanent la o sursa (panou solar, redresor) care sa-i tina la un nivel (tampon, floating) care sa previna aceasta circulatie implicita, n-ar mai fi nicio problema si nici de diode n-ar mai fi nevoie.

Pentru referintele externe o sa ma ierti tura asta.
(...)
Tucson 2.0 CRDi, Avento Royal 395 TL DeLuxe
0721-299-111

Raspunde