Astăzi este 30 Mai 2023, 14:09

INCEPATORI :utile

topicuri de informare

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Raspunde
Avatar utilizator
Calin Jurca
Membru forum
Mesaje: 362
Membru din: 03 Iul 2007, 22:58
Localitate: Bucuresti
Contact:

INCEPATORI :utile

Mesaj de Calin Jurca » 12 Iul 2007, 08:43

Deschid acest topic in speranta furnizarii unor informatii concrete legate de activitatea de rulotist.Cred ca pt cei noi ar fi deosebit de utile.
Sper sa nu-i plictisesc pe meseriasi
Intrebari:
-pregatiri inainte de drum.
-verificari
-sfaturi pt condus (curbe,rampe,pante,franari,depasiri,parcare,etc)
-risc de rasturnare,desprindere de carlig
-deplasare pe drumuri forestiere.
-amplasarea rulotei
-ce se face si mai ales... ce nu se face ?

Cu multumiri,
CJ
Amalia & Calin
0722.240.240.

parpaneata

Mesaj de parpaneata » 12 Iul 2007, 19:49

Deci,verificam inainte orice chestie din rulota care se poate deplasa,sari,sparge,etc. Le prindem,inchidem,astupam,etc.
Trapele sunt chestii foarte importante,in sensul ca fara ele te ploua,deci trebuiesc inchise la drum. Unii forumisti stiu deja treaba asta!!! Nu dau nume!!! WC-ul,orice model ar fi,fix,mobil,trebuie golit!!! Iar...nu dau nume!!! Bazinul de apa sau bidoanele,in principiu plecat cu ele goale daca sti ca la locul de campare ai apa aproape.
Exterior acum. Presiune roti.Asta o faci odata si...aia e.Semnalizari,lumini pozitie,lumini frana.Se merge cu farurile aprinse fiind agabaritic.
Legarea de autoturism. Stergem bila si interiorul ssk-ului sau ce avem. In principiu avem 6 chestii de respectat ptr a fi siguri ca nu am uitat nimic.
Punerea pe carlig,strangerea ssk-ului,cuplare curent,cuplare siguranta frana,ridicarea rotii de sprijin,coborarea franei de mana. 6...e bine! Eu inca le numar! E mai sigur.
Ok! Am plecat la drum! Oglinzi cu prelungire,bine reglate. Asigurare mult mai mare (distanta) la depasiri. Fara manevre bruste atat stanga-dreapta cat si la franare sau plecare. Vitexa de deplasare stabilita in functie de carosabil,vant,trafic. Deplasarea cu viteza mica daca vantul e lateral iar daca e puternic chiar oprirea ansamblului. Pe drumuri montane....n-are rost. Se duce dracului rulota cu tot ce e in ea!!! Eu stiu si mai stiu si altii!
Buuun! Am ajuns la locul faptei!
Bem o beereeeee!!!! :D
Apoi,punem rulota pe un teren cat mai plat si orizontal. Reglam piciarele de sustinere astfel incat sa stea uleiul drept in tigaie!!! Asta daca n-avem poloboc!
Pornim gazul,care bineinteles trebuie sa fie inchis pe drum! Astfel prietena,sotia,iubita,amanta, poate sa se incalzeasca,gateasca,spele in timp ce noi mai bem o bere! :D
Cam asta e in mare....restul se invata la intalniri si...din experienta!

Ionut Mosteanu
Membru forum
Mesaje: 48
Membru din: 02 Oct 2006, 15:23
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Ionut Mosteanu » 16 Iul 2007, 19:27

Ca veni vorba - ce presiune trebuie sa am in roti?

parpaneata

Mesaj de parpaneata » 20 Iul 2007, 10:35

Ionutz,presiunea e in functie de greutatea rulotei. Eu am 1,9. In principiu e bine sa fie mai moi. Mai amortizeaza si ele putin. Daca sunt prea tari,sare ca o capra!!! :D

Avatar utilizator
Dan Iliescu
Membru fondator
Mesaje: 490
Membru din: 27 Feb 2006, 12:05
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 01 Iun 1967
Localitate: Bucuresti - Drumul Taberei
Contact:

Mesaj de Dan Iliescu » 23 Iul 2007, 08:52

Pe rulota mea (Hobby 460) scria ca trebuie sa am 2,5.....asa am avut.
Camper Knaus Traveller 685
Bucuresti - Drumul Taberei
0740.136.733
iliescu@anl.ro
www.campere.ro

iliescu4751

Bazil

Mesaj de Bazil » 26 Iul 2008, 10:52

In general presiunea necesara e trecuta in cartea(instructiunile) rulotei. Nici intr-un caz sa nu fie mai moale decat e prevazut acolo, fiindca se va incalzi excesiv si va face bummm :roll: . Daca nu mai exista documentatie atunci se umfla sa arate (incarcata-inclusiv cu bericica!) ca si cauciucul masinii cand e umflata corect (vazuta din fata, nu din lateral ca te poti insela). Anvelopa prea moale poate cauza si instabilitate in curbe (rulota devine supraviratorie si va impinge spatele tractorului catre interiorul curbei). La camper am 4,5atm, ceea ce e normal la greutatea de 3,5t. Si fiindca tot e vorba de gume : venind acasa de la Mustang alaltaieri, am facut o ciudata pana de cauciuc! Desi conduc din 1971 si am luat in cauciucuri de la potcoave pana la bucata de sina de tramvai, de la cuie de sindrila miniaturale pana la suruburi de 18, dar nici o data nu am adunat PIATRA in guma!!! Dar acum am reusit si performanta asta! :lol: O piatra cu diametrul de vre-o 15mm, ascutita la un capat a perforat adinc pneul!

Petrescu Eugen
Membru forum
Mesaje: 559
Membru din: 16 Mar 2007, 22:36
Localitate: Isaccea, jud. Tulcea

Mesaj de Petrescu Eugen » 26 Iul 2008, 12:18

Presiunea necesara pneurilor rulotei este inscriptionata pe pneu.
Undeva pe pneu (dupa inscriptionarea cu dimensiunea anvelopei sau în alta parte pe pneu) este o incriptie a presiunii nominale de umflare în indice PSI. De exemplu la mine scrie "45 PSI".
Presiunea în atmosfere tehnice (uzuale în limbaj) este urmatoarea:
P=Indice PSI x 0,069
Ex. la mine: 45 x 0,069 = 3,1 atmosfere sau bar (aproximativ)
Iata calculator presiune:
http://convertor.2z.ro/presiune.htm
opel astra 2,0 dti + fendt joker (xaver) 496A
Membru asociat
tel. 0745501522
"Natura ne aseamănă, educaţia ne deosebeşte" - Confucius

Avatar utilizator
Cristian Irimescu
Membru forum
Mesaje: 727
Membru din: 18 Apr 2008, 13:11
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 22 Apr 1972
Localitate: Bucuresti
Contact:

presiune in pneuri

Mesaj de Cristian Irimescu » 26 Iul 2008, 16:54

Eu cred ca acea presiune de 3.1 atm este presiunea maxima la care poate rula in siguranta anvelopa.
Va dau doua exemple pe care le stiu sigur.
1. Indicii de sarcina si de viteza inscrisi pe anvelopa sunt valori maxime garantate de producator ( si preturile cresc direct proportional cu acestia )
2. La autoturisme, in special la cele combi sau break, presiunea de umflare a anvelopelor difera foarte mult in functie de cum este masina, goala sau incarcata. astfel la gol avem de exemplu 2.2 fata si 2.0 spate, iar la incarcat avem 2.2 fata si 3.0 spate ( chestie care ma enerveaza f.f.f. tare )

In concluzie, presiunea corecta de umflare a anvelopelor este data doar de producatorul de autoturisme, in cazul de fata de rulote, si este in functie de greutate. Creste greutatea, creste presiunea in anvelopa.

Petrescu Eugen
Membru forum
Mesaje: 559
Membru din: 16 Mar 2007, 22:36
Localitate: Isaccea, jud. Tulcea

Mesaj de Petrescu Eugen » 27 Iul 2008, 10:24

Este adevarat, o exploatare judicioasa este "enervant" de greu de respectat, deoarece trebuie reglata DE FIECARE DATA dupa sarcina transportata cu vehiculul respectiv.
INDICELE DE SARCINA (exprimat prin unul sau doua numere conventionale) = sarcina maxima ce o poate prelua anvelopa la viteza maxima (data de indicele de viteza) la care nu apare fenomenul de desprinderi de fire, pliuri sau desprinderea benzii de rulare.
INDICELE DE VITEZA (exprimat printr-o litera) = viteza maxima pe care o poate suporta anvelopa încarcata cu sarcina definita de indicele de sarcina.
Pentru cei ce nu cunosc exemplific o inscriptionare:
185/70 R14 89/T TUBELESS M+S 350
185 = latimea nominala a balonului, în mm, reprezinta distanta dintre exterioarele flancurilor anvelopei umflata la presiune nominala, fara considerarea inscriptiilor în relief, a cordoanelor sau nervurilor de protectie;
70 = raportul nominal de aspect = produsul dintre 100 si raportul între înaltimea balonului (mm) si latimea nominala a balonului (mm);
R = tipul structurii = radial (se mai inscriptioneaza si cu "RADIAL"); mai pot fi D = diagonal, B = încrucisat (BIASBELTED);
14 = diametrul nominal al jantei (toli) la nivelul suprafetei de reazem a talonului anvelopei;
89 = INDICELE DE SARCINA = caruia îi corespunde o sarcina maxima de 580 kg;
T = INDICELE DE VITEZA = caruia îi corespunde o viteza maxima de 190 km/h:
TUBELESS = indica faptul ca poate fi utilizat si fara camera de aer;
M+S = indici care arata ca este destinata folosirii drumurilor cu zapada si noroi;
350 = data fabricatiei, obligatoriu trei cifre, din care primele doua reprezinta saptamâna, ultima cifra anul = saptamâna 35 a anului 2000.
Suplimentar pe anvelopa, dupa aceste inscriptii sau în alt loc pe flancul anvelopei este inscriptionat indicele PSI, care este functie de indicele de sarcina si indicele de viteza sub forma de ex. 50 PSI, care înseamna:
50 PSI = 50 x 0,0069 Mpa (megapascali) = 50 x 0,069 bar sau atm (aproximativ).
DECI:
- la alegerea unei anvelope alternative (alta marca) trebuie ca anvelopa noua sa aibe MINIM caracteristicile celei vechi ca indici de sarcina si viteza, sau indici superiori, deci implicit si alt indice de sarcina.
ÃŽn caz de ...Doamne fereste, este deosebit de importanta respectarea sau ... nerespectarea indicilor de sarcina si viteza!
Cam asta este. S-auzim de bine!
opel astra 2,0 dti + fendt joker (xaver) 496A
Membru asociat
tel. 0745501522
"Natura ne aseamănă, educaţia ne deosebeşte" - Confucius

Avatar utilizator
Tavi Dragotoiu
Membru forum
Mesaje: 320
Membru din: 20 Mai 2008, 21:55
Oras: Timisoara
Data nasterii: 02 Apr 1975
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de Tavi Dragotoiu » 27 Iul 2008, 11:11

Intrebare: nu e nevoie sa punem vaselina pe bila de la carlig inainte de a cupla rulota? Mie mi s-a intamplat sa faca zgomote ciudate la denivelari si de atunci o ung tot timpul.
Tavi
RO +40745007103

Avatar utilizator
Relu Deliu
Membru asociat
Mesaje: 779
Membru din: 24 Feb 2008, 14:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Relu Deliu » 27 Iul 2008, 12:09

Salut, cauta la biblioteca manualul carligului AK 1300 si citeste-l. Vei gasi un paragraf in care se mentioneaza ca este interzisa ungerea carligului.
Asta in cazul in care ai acest tip de carlig. Pentru alt tip de carlig, urmareste rubrica Probleme tehnice si vei gasi raspunsul.

reludeliu@yahoo.com
Ford Sierra 2.0 I / ‘90 + Beyerland 380-2/ ‘89
0728.899.313 0788.780.671 0723.343.915

Avatar utilizator
Piriu Nicolae
Membru fondator
Mesaje: 174
Membru din: 30 Ian 2006, 18:42
Oras: Craiova
Data nasterii: 20 Feb 1968
Localitate: Craiova
Contact:

Mesaj de Piriu Nicolae » 27 Iul 2008, 23:39

Daca pe protapul rulotei ai SSK nuca de la masina si nici cupla SSK nu se unge sub nici o forma. Daca e cupla normala atunci se poate si una si cealalta.
Piriu Nicolae - membru fondator ClubRV.
DUSTER 1.5 DCI, HOBBY 400 Clasic

Raspunde