Astăzi este 06 Iun 2023, 02:35
Scheme electrice conectare remorca/rulota
Moderator: Moderatori
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
- Costin Tabra
- Membru forum
- Mesaje: 770
- Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
- Oras: București
- Data nasterii: 12 Iul 1970
- Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
- Contact:
Scheme electrice conectare remorca/rulota
Desi parca am vazut prin forum cate ceva, imi permit sa pornesc acest subiect cu speranta ca avand aceste informatii grupate, va fi mai usor pentru oricine sa le gaseasca.
Asadar, incerc sa pun cateva scheme electrice si tabele cu denumirea, culoarea si destinatia fiecarui conductor care pleaca din prizele cu 7 sau cu 13 poli.
Pe langa aceste 2 sisteme, in cautarile mele am descoperit ca mai exista inca 2 tipuri de priza, una standard, cealalta nu. Este vorba de o priza tot cu 7 poli, dar cu alta componenta a pinilor, folosita pentru functii suplimentare (cumva precursorul prizei cu 13 poli); cea de-a doua priza este o priza cu 13 poli, dar la care dispunerea polilor este diferita de priza standard cu 13 poli. In aceasta priza se pare, sa ma contrazica cei care stiu mai multe, intra atat o fisa standard de 7 poli, cat si o fisa special conceputa, cu 13 poli. Se pare ca sistemul a fost gandit ca o solutie alternativa la actualul sistem cu 13 poli. Din pacate, cu toate sapaturile pe care le-am facut, nu am reusit sa ma dumiresc care sistem a aparut primul: cel standard sau cel alternativ (ambele cu 13 poli).
Pentru legenda sistemului cu 13 pini, nu am decat un fisier .doc, pe care nu stiu cum sa-l inserez. Doritorii se pot adresa pe pm si il voi trimite oricui.
Asadar, incerc sa pun cateva scheme electrice si tabele cu denumirea, culoarea si destinatia fiecarui conductor care pleaca din prizele cu 7 sau cu 13 poli.
Pe langa aceste 2 sisteme, in cautarile mele am descoperit ca mai exista inca 2 tipuri de priza, una standard, cealalta nu. Este vorba de o priza tot cu 7 poli, dar cu alta componenta a pinilor, folosita pentru functii suplimentare (cumva precursorul prizei cu 13 poli); cea de-a doua priza este o priza cu 13 poli, dar la care dispunerea polilor este diferita de priza standard cu 13 poli. In aceasta priza se pare, sa ma contrazica cei care stiu mai multe, intra atat o fisa standard de 7 poli, cat si o fisa special conceputa, cu 13 poli. Se pare ca sistemul a fost gandit ca o solutie alternativa la actualul sistem cu 13 poli. Din pacate, cu toate sapaturile pe care le-am facut, nu am reusit sa ma dumiresc care sistem a aparut primul: cel standard sau cel alternativ (ambele cu 13 poli).
Pentru legenda sistemului cu 13 pini, nu am decat un fisier .doc, pe care nu stiu cum sa-l inserez. Doritorii se pot adresa pe pm si il voi trimite oricui.
- Atașamente
-
- 7-wire-trailer-wiring.jpg (48.88 KiB) Vizualizat de 20970 ori
-
- wd_singlerelay12s.jpg (20.97 KiB) Vizualizat de 20651 ori
-
- wd_doublerelay12s.jpg (25.14 KiB) Vizualizat de 20840 ori
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
- Dan Iliescu
- Membru fondator
- Mesaje: 490
- Membru din: 27 Feb 2006, 12:05
- Oras: Bucuresti
- Data nasterii: 01 Iun 1967
- Localitate: Bucuresti - Drumul Taberei
- Contact:
- Sandu Toma
- Membru forum
- Mesaje: 2711
- Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
S-au gasit deja 2450 si 2490 O sa pun eu link-ul pentru documentatie pe forum !
WWW.campingnorden.dk
WWW.koti.mbnet.fi/peejii/Primus/s6-7.pdf
WWW.biska.se
WWW.campingnorden.dk
WWW.koti.mbnet.fi/peejii/Primus/s6-7.pdf
WWW.biska.se
Ultima oară modificat 09 Oct 2007, 14:45 de către Sandu Toma, modificat de 2 ori în total.
Orice problema are o rezolvare practica
- Sandu Toma
- Membru forum
- Mesaje: 2711
- Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Pentru Truma 3002
http://WWW.trumauk.com/schematics-and-part-numbers/heating-schematics/trumatic-s-3002/
http://WWW.trumauk.com/schematics-and-part-numbers/heating-schematics/trumatic-s-3002/
Orice problema are o rezolvare practica
- Bogdan George
- Membru forum
- Mesaje: 43
- Membru din: 07 Aug 2007, 16:08
- Localitate: Bucuresti
cerere
as dori si eu va rog schema de conectare cu 13 pini
Multumesc frumos
Multumesc frumos
- Costin Tabra
- Membru forum
- Mesaje: 770
- Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
- Oras: București
- Data nasterii: 12 Iul 1970
- Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
- Contact:
Am reusit sa gasesc si o poza a cuplei cu 13 pini.
Legenda este urmatoarea:
01 - Galben - Semnalizare stanga;
02 - Albastru - Lampa de ceata;
03 - Alb - Masa (impamantare, cum vreti s-o denumiti);
04 - Verde - Semnalizare dreapta;
05 - Maro - Lumina de pozitie + lampa numar inmatriculare dreapta;
06 - Rosu - Frana;
07 - Negru - Lumina de pozitie + lampa numar inmatriculare stanga;
08 - Galben - Lampa mers inapoi;
09 - Verde - Alimentare +12V permanent;
10 - Albastru - Alimentare frigider (dupa cunostintele mele, +12V dupa cheia de contact);
11 - Rosu - Masa (impamantare) pentru frigider (pinul 10);
12 - Maro - Liber;
13 - Alb - Masa (impamantare) pentru pinul 09.
Dupa cum se observa, in afara de semnalele obisnuite, apar 2 circuite complet independente: alimentare permanenta (pinul 09 si pinul 13) si alimentare prin cheia de contact (pinul 10 si 11). Nu stiu daca in practica cei 3 pini de masa (03, 11, 13) se leaga in acelasi loc, insa din experienta mea as recomanda sa fie circuite separate unul de celalalt, asa cum sunt ele definite mai sus.
Din pacate, nu reusesc sa atasez si poza cuplei. Oricum, incerc sa fac o descriere a pozitionarii polilor: cupla are in centru 4 poli dispusi in cruce, cu polul 01 la ora 12, 02 la ora 9, polul 03 la ora 6 si polul 04 la ora 3.
Toti ceilalti poli sunt dispusi pe un cerc exterior, cu polul 05 in dreptul orei 4, apoi ceilalti poli dispusi in sens antiorar. Polul 08 este la ora 12, iar polii 12 si 13 sunt dispusi simetric fata de ora 6 (fac aceste precizari, pentru ca cei care au cupla in fata ochilor sa poata identifica corect toti cei 13 poli).
Samson, daca stii cum sa inserezi un fisier bmp, ti-l pot trimite pe email.
@costin Samson a rezolvat problema !
Legenda este urmatoarea:
01 - Galben - Semnalizare stanga;
02 - Albastru - Lampa de ceata;
03 - Alb - Masa (impamantare, cum vreti s-o denumiti);
04 - Verde - Semnalizare dreapta;
05 - Maro - Lumina de pozitie + lampa numar inmatriculare dreapta;
06 - Rosu - Frana;
07 - Negru - Lumina de pozitie + lampa numar inmatriculare stanga;
08 - Galben - Lampa mers inapoi;
09 - Verde - Alimentare +12V permanent;
10 - Albastru - Alimentare frigider (dupa cunostintele mele, +12V dupa cheia de contact);
11 - Rosu - Masa (impamantare) pentru frigider (pinul 10);
12 - Maro - Liber;
13 - Alb - Masa (impamantare) pentru pinul 09.
Dupa cum se observa, in afara de semnalele obisnuite, apar 2 circuite complet independente: alimentare permanenta (pinul 09 si pinul 13) si alimentare prin cheia de contact (pinul 10 si 11). Nu stiu daca in practica cei 3 pini de masa (03, 11, 13) se leaga in acelasi loc, insa din experienta mea as recomanda sa fie circuite separate unul de celalalt, asa cum sunt ele definite mai sus.
Din pacate, nu reusesc sa atasez si poza cuplei. Oricum, incerc sa fac o descriere a pozitionarii polilor: cupla are in centru 4 poli dispusi in cruce, cu polul 01 la ora 12, 02 la ora 9, polul 03 la ora 6 si polul 04 la ora 3.
Toti ceilalti poli sunt dispusi pe un cerc exterior, cu polul 05 in dreptul orei 4, apoi ceilalti poli dispusi in sens antiorar. Polul 08 este la ora 12, iar polii 12 si 13 sunt dispusi simetric fata de ora 6 (fac aceste precizari, pentru ca cei care au cupla in fata ochilor sa poata identifica corect toti cei 13 poli).
Samson, daca stii cum sa inserezi un fisier bmp, ti-l pot trimite pe email.
@costin Samson a rezolvat problema !
- Atașamente
-
- 002by6.jpg (10.27 KiB) Vizualizat de 19441 ori
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
- Sandu Toma
- Membru forum
- Mesaje: 2711
- Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
@Dyngo Iti raspund aici deoarece la Biblioteca Tehnica ar fi fost off-topic!
Montarea carligului in cazul in care si autoturismul si carligul sunt in garantie se face la un Service autorizat Dacia-Renault, altfel pierzi garantia si la masina si la carlig, iar in caz de accident datorat carligului esti 100% raspunzator.
Daca totusi doresti sa il montezi singur exista la dealerii de carlige instalatie cu mufe speciale pe tipuri de autoturisme, care se conecteaza direct pe stopul autoturismului.
In cazul in care nu gasesti , vezi pe care parte vine cablajul instalatiei spate, desfaci stopul si faci conectarea cu conectori de plastic rapizi "snap on" sau cu conectori cu surub "rigleta"
Succes si poate ne informezi si pe noi cum ai rezolvat problema !
Montarea carligului in cazul in care si autoturismul si carligul sunt in garantie se face la un Service autorizat Dacia-Renault, altfel pierzi garantia si la masina si la carlig, iar in caz de accident datorat carligului esti 100% raspunzator.
Daca totusi doresti sa il montezi singur exista la dealerii de carlige instalatie cu mufe speciale pe tipuri de autoturisme, care se conecteaza direct pe stopul autoturismului.
In cazul in care nu gasesti , vezi pe care parte vine cablajul instalatiei spate, desfaci stopul si faci conectarea cu conectori de plastic rapizi "snap on" sau cu conectori cu surub "rigleta"
Succes si poate ne informezi si pe noi cum ai rezolvat problema !
Orice problema are o rezolvare practica
- Paul Petrescu
- Membru forum
- Mesaje: 111
- Membru din: 04 Oct 2007, 07:09
- Oras: Bucuresti
- Data nasterii: 20 Feb 1968
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
@samson
Scuze daca am postat unde nu trebuie
si multumesc pt sfaturi...
Masina a iesit din garantie, asa ca sambata voi purcede la montarea carligului. In cutia in care este priza sunt si conectorii de care spuneai si tu, asa ca daca pana sambata un gasesc mufele speciale, ma voi folosii de "snap on"
Daca o sa am timp o sa fac si ceva poze ca sa vedeti....
Paul
Scuze daca am postat unde nu trebuie

Masina a iesit din garantie, asa ca sambata voi purcede la montarea carligului. In cutia in care este priza sunt si conectorii de care spuneai si tu, asa ca daca pana sambata un gasesc mufele speciale, ma voi folosii de "snap on"
Daca o sa am timp o sa fac si ceva poze ca sa vedeti....
Paul
VW B7 + LMC 390
0740131141
Respect
0740131141
Respect
- Sandu Toma
- Membru forum
- Mesaje: 2711
- Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Cred ca ar fi utile pentru cei care vor sa-si monteze singuri carligul, dar nu au prea multe cunostinte de mecanica sau electrica .
Poti poza de ex: cirligul, priza, clemele "snap on" inainte de montaj ( pentru ca multi nu stiu cam arata si vor putea vedea in pozele tale )
Inca odata succes si sa ne intalnim sanatosi pe soselele noastre !
Poti poza de ex: cirligul, priza, clemele "snap on" inainte de montaj ( pentru ca multi nu stiu cam arata si vor putea vedea in pozele tale )
Inca odata succes si sa ne intalnim sanatosi pe soselele noastre !
Orice problema are o rezolvare practica
Schema montaj instalatie electrica pentru LOGAN Berlina
Schema de montaj a instalatie electrice originale pentru Dacia Logan Berlina
- Atașamente
-
- Pag-1.jpg (67.74 KiB) Vizualizat de 18317 ori
-
- Pag-2.jpg (91.57 KiB) Vizualizat de 18338 ori
-
- Pag-3.jpg (97.12 KiB) Vizualizat de 18371 ori
-
- Pag-4.jpg (94.41 KiB) Vizualizat de 19376 ori
-
- Pag-5.jpg (91.93 KiB) Vizualizat de 18374 ori
Schema montaj instalatie electrica pentru LOGAN Berlina
Continuare
- Atașamente
-
- Pag-6.jpg (94.29 KiB) Vizualizat de 18386 ori
- Paul Petrescu
- Membru forum
- Mesaje: 111
- Membru din: 04 Oct 2007, 07:09
- Oras: Bucuresti
- Data nasterii: 20 Feb 1968
- Localitate: Bucuresti
- Contact: