XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 25 Oct 2020, 19:11

Scheme electrice conectare remorca/rulota

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
parpaneata

Mesaj de parpaneata » 17 Iun 2008, 20:01

Aia inseamna ca ma va costa o groaza de bani!!! :lol:

Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 770
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
Oras: București
Data nasterii: 12 Iul 1970
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Mesaj de Costin Tabra » 17 Iun 2008, 20:45

Da, insa vei avea instalatie electrica "ca la mama ei".

Lasand gluma la o parte, este preferabil, pentru rulota cea noua care sigur are cupla cu 13 pini, sa cauti sa comanzi electrica specifica masinii tale, cu 13 pini si toate cele, pentru a beneficia de toate facilitatile cu care este echipata rulota. Iar diferenta de bani, din cate imi aduc aminte cand am cautat eu este de circa 20 EUR (pt. masina mea, electrica cu 7 pini era 62 EUR si cea cu 13 pini era 83 EUR, fara TVA).

Bafta
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com

marco24

cupla a doua

Mesaj de marco24 » 27 Iul 2008, 21:55

Salut. Si eu am o rulota englezeasca si are doua prize. De cumparat, a doua cupla, vad ca se gaseste de cumparat, dar de montat e mai greu. Trebuie legata doar doar de la baterie sau ajunge plusul de la becul din portbagaj? de unde as putea s-o racordez la curent

Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 770
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
Oras: București
Data nasterii: 12 Iul 1970
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Mesaj de Costin Tabra » 27 Iul 2008, 23:42

Marco24: Vezi ca ceva mai sus am explicat atat eu cat si alti colegi diferite modalitati de conectare. In functie de cat de tehnic esti, poti merge pe una sau alta din solutiile propuse. Daca te hotarasti asupra unei solutii si ai neclaritati, scrie si lamurim tot. Oricum, legarea la becul din portbagaj nu este o solutie din cauza ca ai nevoie de putere mai mare decat cea din circuitul becului din portbagaj.

Succes.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com

BorbolyIstvan
Membru forum
Mesaje: 21
Membru din: 14 Mai 2006, 06:56
Localitate: Ciumani, 0742940649, Harghita

Scheme electrice conectare remorca/rulota

Mesaj de BorbolyIstvan » 01 Sep 2008, 11:13

La mine tot la becul din portbagaj este conectat , dar cand am pornit frigiderul dupa 2 ore de mers cuplajul electric s-a incalzit.
Sa scot curent direct de la acumulator cu o rezistenta pe fir ?

Borboly István
____________________________________________________________
Cielo Executiv +Beyerland Sprinter

Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 770
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
Oras: București
Data nasterii: 12 Iul 1970
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Mesaj de Costin Tabra » 01 Sep 2008, 11:18

Sfatul meu este sa duci 2 conductoare electrice cu sectiunea de minim 2,5 mmp direct de la bornele + si - ale bateriei pana in spate la cupla. Pe firul de + pune o siguranta de 10A (frigiderul are puterea de circa 100W) si ai rezolvat problema. Nu ai nevoie de nici un fel de rezistenta, din contra, orice rezistenta inseamna consum suplimentar.

Succes si mai scrie daca ai nelamuriri!
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2709
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Sandu Toma » 01 Sep 2008, 11:29

@costin tabra De ce incurajezi discutii despre probleme tehnice la Biblioteca Tehnica ?
Nu ar fi mai simplu sa muti discutia la Probleme tehnice la RV.
Fiind un subiect despre care s-a mai discutat eu cred ca trebuia sa incurajezi omul sa citeasca mai intai ceea ce s-a scris pana acum.
Multe topicuri noi deschise se refera la probleme deja tratate de topicuri mai vechi, unele avand si raspunsurile acolo.
Biblioteca presupune documentatii, scheme, desene si alte asemenea.
Orice problema are o rezolvare practica

Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 770
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
Oras: București
Data nasterii: 12 Iul 1970
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Mesaj de Costin Tabra » 01 Sep 2008, 12:05

Corect Sandule.

Desi de multe ori si eu am atras atentia celorlalti colegi ca exista sectiuni specifice, iata ca de data asta eu sunt cel care am fost neatent. Ai dreptate, astfel de discutii trebuie purtate la sectiunea Probleme tehnice. Scuze pentru neatentie :oops:
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com

floringi
Membru forum
Mesaje: 14
Membru din: 25 Noi 2009, 12:00
Localitate: BAIA MARE
Contact:

Re: Cupla suplimentara

Mesaj de floringi » 26 Noi 2009, 10:47

Costin Tabra scrie:Desi am tot vorbit de cupla suplimentara, necesara celorlalte circuite dintr-o rulota moderna, abia acum am reusit sa strang toate informatiile.

In imagini veti gasi atat semnificatia fiecarei culori, cat si poze cu o cupla normala langa aceasta cupla suplimentara, pentru a intelege mai bine despre ce este vorba.

La ora actuala, aceste 2 cuple au fost inlocuite de producatorii de rulote si de dispozitive de remorcare cu o singura cupla, cu 13 pini.
Buna,sint un proaspat intrat in lumea rulotelor ,am achizitionat o rulota ABBEY ,enlezeasca si am o nelamurire in privinta celei de a doua cuple,am vazut schema alaturata dar voiam sa va intreb unde se leaga firul pt incarcarea bateriei de pe rulota,in schema nu am vazut scris,va multumesc
MERCEDES C KLASS+ABBEY PIPER 420

Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 770
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
Oras: București
Data nasterii: 12 Iul 1970
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Re: Scheme electrice conectare remorca/rulota

Mesaj de Costin Tabra » 26 Noi 2009, 10:58

Bun venit in randurile noastre!

Despre care fir este vorba? Firul care este in rulota? Sau firul care trece de la rulota catre masina prin cupla 12S?

Rugamintea ar fi sa purtam aceasta conversatie pe mail (mail-ul meu este in semnatura), avand in vedere ca aici este sectiunea de Biblioteca Tehnica si suntem off-topic.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com

floringi
Membru forum
Mesaje: 14
Membru din: 25 Noi 2009, 12:00
Localitate: BAIA MARE
Contact:

Re: Scheme electrice conectare remorca/rulota

Mesaj de floringi » 26 Noi 2009, 11:59

Costin Tabra scrie:Bun venit in randurile noastre!

Despre care fir este vorba? Firul care este in rulota? Sau firul care trece de la rulota catre masina prin cupla 12S?

Rugamintea ar fi sa purtam aceasta conversatie pe mail (mail-ul meu este in semnatura), avand in vedere ca aici este sectiunea de Biblioteca Tehnica si suntem off-topic.
Daca puteti sa-mi dati nr de telefon ar fi mult mai bine,nu prea ma descurc la calculatoarele astea,multumesc
MERCEDES C KLASS+ABBEY PIPER 420

Ovidiu Perju

Re: Scheme electrice conectare remorca/rulota

Mesaj de Ovidiu Perju » 11 Ian 2010, 14:00

Costin Tabra scrie:Desi parca am vazut prin forum cate ceva, imi permit sa pornesc acest subiect cu speranta ca avand aceste informatii grupate, va fi mai usor pentru oricine sa le gaseasca.
Asadar, incerc sa pun cateva scheme electrice si tabele cu denumirea, culoarea si destinatia fiecarui conductor care pleaca din prizele cu 7 sau cu 13 poli.

Pe langa aceste 2 sisteme, in cautarile mele am descoperit ca mai exista inca 2 tipuri de priza, una standard, cealalta nu. Este vorba de o priza tot cu 7 poli, dar cu alta componenta a pinilor, folosita pentru functii suplimentare (cumva precursorul prizei cu 13 poli); cea de-a doua priza este o priza cu 13 poli, dar la care dispunerea polilor este diferita de priza standard cu 13 poli. In aceasta priza se pare, sa ma contrazica cei care stiu mai multe, intra atat o fisa standard de 7 poli, cat si o fisa special conceputa, cu 13 poli. Se pare ca sistemul a fost gandit ca o solutie alternativa la actualul sistem cu 13 poli. Din pacate, cu toate sapaturile pe care le-am facut, nu am reusit sa ma dumiresc care sistem a aparut primul: cel standard sau cel alternativ (ambele cu 13 poli).

Pentru legenda sistemului cu 13 pini, nu am decat un fisier .doc, pe care nu stiu cum sa-l inserez. Doritorii se pot adresa pe pm si il voi trimite oricui.
Buna ziua!
As dori si eu pe mail schema sistemului cu 13 pini astazi daca se poate.
Va multumesc!

Raspunde