Astăzi este 06 Iun 2023, 08:39
Scheme electrice conectare remorca/rulota
Moderator: Moderatori
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
- Costin Tabra
- Membru forum
- Mesaje: 770
- Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
- Oras: București
- Data nasterii: 12 Iul 1970
- Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
- Contact:
Re: Scheme electrice conectare remorca/rulota
Basil,
Ai dreptate cand spui ca trebuie un releu de separare. Insa acel circuit a fost gandit pentru incarcarea acumulatorului rulotei de la acumulatorul masinii si pentru asigurarea energiei electrice in rulota. In literatura de specialitate se considera ca, odata ajuns la locul de campare, nu vei sta cuplat la masina pentru a consuma din acumulatorul masinii, ceea ce confirma cele spuse de tine cu privire la utilizarea bateriilor in timpul camparii. De altfel, majoritatea schemelor pe care le-am vazut contin un comutator cu 3 pozitii care selecteaza sursa de energie electrica pentru rulota in timpul stationarii: masina, rulota sau nici una... Iar in rulotele engleze de cele mai multe ori am intalnit 2 relee care fac "oficiul" de gardian al acumulatorului autoturismului.
Parerea mea este ca un utilizator avizat stie cum sa utilizeze tot ce ii ofera atelajul astfel incat excursia sa nu se transforme intr-un esec :).
Ai dreptate cand spui ca trebuie un releu de separare. Insa acel circuit a fost gandit pentru incarcarea acumulatorului rulotei de la acumulatorul masinii si pentru asigurarea energiei electrice in rulota. In literatura de specialitate se considera ca, odata ajuns la locul de campare, nu vei sta cuplat la masina pentru a consuma din acumulatorul masinii, ceea ce confirma cele spuse de tine cu privire la utilizarea bateriilor in timpul camparii. De altfel, majoritatea schemelor pe care le-am vazut contin un comutator cu 3 pozitii care selecteaza sursa de energie electrica pentru rulota in timpul stationarii: masina, rulota sau nici una... Iar in rulotele engleze de cele mai multe ori am intalnit 2 relee care fac "oficiul" de gardian al acumulatorului autoturismului.
Parerea mea este ca un utilizator avizat stie cum sa utilizeze tot ce ii ofera atelajul astfel incat excursia sa nu se transforme intr-un esec :).
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
- Cristian Raducan
- Membru forum
- Mesaje: 44
- Membru din: 10 Mai 2010, 01:04
- Localitate: Galati
Re: Scheme electrice conectare remorca/rulota
Costin Tabra scrie:[...] Sunt convins ca au gandit-o ei mult inainte de a iesi "pe piata" cu aceasta solutie :lol: :lol: :lol:.[...]
De acord ! Exact asa au gandit-o. Ca o schema completa. Si o schema este completa atunci cand poate fi folosita si de unul neavizat fara sa prajeasca ceva. :wink:Costin Tabra scrie:[...] De altfel, majoritatea schemelor pe care le-am vazut contin un comutator cu 3 pozitii care selecteaza sursa de energie electrica pentru rulota in timpul stationarii: masina, rulota sau nici una... Iar in rulotele engleze de cele mai multe ori am intalnit 2 relee care fac "oficiul" de gardian al acumulatorului autoturismului.
Megane II bicorp 1.5dci/63kW + Chateau GrandPrix 364
binilii invigii !
binilii invigii !
- Florin Tutunaru
- Membru forum
- Mesaje: 177
- Membru din: 06 Feb 2009, 12:19
- Oras: Alexandria
- Data nasterii: 10 Apr 1973
- Localitate: Alexandria- Teleorman
- Contact:
Re: Scheme electrice conectare remorca/rulota
Buna seara...va rog vreau si eu o schema de la stecherul rulotei( al meu are 7 pini) cu toate firele si cum anume fac sa fac legatura la un stecher cu 13 pini.Maine dimineatza imi vine stecherul si vreau sa rezolv odata problema cu tensiunea in interior.Pe masina am priza cu 13 pini, iar pe rulota cu 7.Am cumparat eu un adaptor dar am observat ca sunt momente cand nu lucreaza asa cum trebuie.maine imi vine stecherul cu 13 pini si vreau sa inlocuiesc pe cel de la rulota.Cum si unde se monteaza firele.Daca are cineva schema va rog PM sau poate stiu o alta varianta.Va multumesc.
SWIFT CORNICHE + Passat Tel. ...0766367662
- Sandu Toma
- Membru forum
- Mesaje: 2711
- Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Scheme electrice conectare remorca/rulota
Citeste incepand cu pagina 1 la acest post si sigur gasesti ! :D
Orice problema are o rezolvare practica
- Florin Tutunaru
- Membru forum
- Mesaje: 177
- Membru din: 06 Feb 2009, 12:19
- Oras: Alexandria
- Data nasterii: 10 Apr 1973
- Localitate: Alexandria- Teleorman
- Contact:
Re: Scheme electrice conectare remorca/rulota
Am citit de doua ori aceasta sectiune, ba chiar si pe cea de la biblioteca insa nu m-am lamurit daca schita facuta pe prima pagina se refera la legatura de la priza sau la cea de la stecher.Pentru mine va fi dificil sa-mi dau seama care fire si de unde vin sunt cele de pe stecher, ma gandesc ca trebuie sa fie totusi marcat pe vechiul stecher cu acele insemne care se gasesc si pe spatele prizei .Daca totusi acea schema de pe prima pagina este cea care imi trebuie va rog sa-mi confirmati, eventualun atasament cu chita exacta.Merg acum sa ridic stecherul si revin intr-o ora cu detalii.
SWIFT CORNICHE + Passat Tel. ...0766367662
- Sandu Toma
- Membru forum
- Mesaje: 2711
- Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re:
In ordine, primii 7 pini de la priza cu 13 se "potrivesc" cu cei 7 de la priza normala . La priza cu 7 schema se "citeste" cu priza mama in fata si numerotarea "in sensul acelor de ceasornic "
Costin Tabra scrie:
Legenda este urmatoarea:
01 - Galben - Semnalizare stanga;
02 - Albastru - Lampa de ceata;
03 - Alb - Masa (impamantare, cum vreti s-o denumiti);
04 - Verde - Semnalizare dreapta;
05 - Maro - Lumina de pozitie + lampa numar inmatriculare dreapta;
06 - Rosu - Frana;
07 - Negru - Lumina de pozitie + lampa numar inmatriculare stanga;
Pana aici destinatia contactelor este identica 7 si 13 poli.
De aici la priza cu 13 incep destinatiile utilitare:
08 - Galben - Lampa mers inapoi;
09 - Verde - Alimentare +12V permanent;
10 - Albastru - Alimentare frigider (dupa cunostintele mele, +12V dupa cheia de contact);
11 - Rosu - Masa (impamantare) pentru frigider (pinul 10);
12 - Maro - Liber;
13 - Alb - Masa (impamantare) pentru pinul 09.
Dupa cum se observa, in afara de semnalele obisnuite, apar 2 circuite complet independente: alimentare permanenta (pinul 09 si pinul 13) si alimentare prin cheia de contact (pinul 10 si 11). Nu stiu daca in practica cei 3 pini de masa (03, 11, 13) se leaga in acelasi loc, insa din experienta mea as recomanda sa fie circuite separate unul de celalalt, asa cum sunt ele definite mai sus.
@costin Samson a rezolvat problema !
- Atașamente
-
- 7-wire-trailer-wiring.jpg (48.88 KiB) Vizualizat de 6408 ori
-
- 002by6.jpg (10.27 KiB) Vizualizat de 5587 ori
Orice problema are o rezolvare practica
-
- Membru forum
- Mesaje: 197
- Membru din: 11 Sep 2008, 10:43
- Localitate: Timisoara
Re: Scheme electrice conectare remorca/rulota
trebuie sa fii foarte atent deoarece la rulotele cu 13 pini ai parca doua grupuri de fire care au culori identice doar ca unul e mai gros. unul e cel albastru.
cel mai bine e sa respecti pasii acestia.
1.desfaci cupla de 7 de la rulota;
2.cureti bine capetele sarmelor. eventual tai vreo 5mm si dezizolezi firele;
3.legi firul alb la minusul de la o baterie mai sanatoasa si restul firelor le pui pe rand la +;
4.pe o hartie notezi ce bec se aprinde la fiecare fir. la un fir o sa se aprinda becul de 12 volti de la frigider (sa nu uiti sa-l pui pe ON cand identifici firele);
5. te uiti la cupla de la masina. in interior o sa vezi niste numere care corespund cu cele din postul lui Costin din prima pagina.
6. va trebuie sa ai un bec de 12 volti cu sarmele aferente (sau mai bine un aparat de masura). conectezi un fir de la bec la pinul 03 iar celalalt fir il pui pe rand la restul pinilor. acest lucru il faci pornind pe rand toate functiile masinii (ex semnalizarea, ceata, faza scurta etc) si scopul este de a indentifica corect pini de la cupla masinii. in mod normal ar ajunge doar operatiile de la 1 la 4 urmand sa legi fiere indentificate. eu am mers pana la punctul 6 deoarece am vrut sa fiu sigur ca mi-au legat bine firele de la carlig.
01 - Galben - Semnalizare stanga;
02 - Albastru - Lampa de ceata;
03 - Alb - Masa (impamantare, cum vreti s-o denumiti);
04 - Verde - Semnalizare dreapta;
05 - Maro - Lumina de pozitie + lampa numar inmatriculare dreapta;
06 - Rosu - Frana;
07 - Negru - Lumina de pozitie + lampa numar inmatriculare stanga;
08 - Galben - Lampa mers inapoi;
09 - Verde - Alimentare +12V permanent;
10 - Albastru - Alimentare frigider (dupa cunostintele mele, +12V dupa cheia de contact);
11 - Rosu - Masa (impamantare) pentru frigider (pinul 10);
12 - Maro - Liber;
13 - Alb - Masa (impamantare) pentru pinul 09.
la mine a fost invers: rulota avea 13 pini si masina 7.
cel mai bine e sa respecti pasii acestia.
1.desfaci cupla de 7 de la rulota;
2.cureti bine capetele sarmelor. eventual tai vreo 5mm si dezizolezi firele;
3.legi firul alb la minusul de la o baterie mai sanatoasa si restul firelor le pui pe rand la +;
4.pe o hartie notezi ce bec se aprinde la fiecare fir. la un fir o sa se aprinda becul de 12 volti de la frigider (sa nu uiti sa-l pui pe ON cand identifici firele);
5. te uiti la cupla de la masina. in interior o sa vezi niste numere care corespund cu cele din postul lui Costin din prima pagina.
6. va trebuie sa ai un bec de 12 volti cu sarmele aferente (sau mai bine un aparat de masura). conectezi un fir de la bec la pinul 03 iar celalalt fir il pui pe rand la restul pinilor. acest lucru il faci pornind pe rand toate functiile masinii (ex semnalizarea, ceata, faza scurta etc) si scopul este de a indentifica corect pini de la cupla masinii. in mod normal ar ajunge doar operatiile de la 1 la 4 urmand sa legi fiere indentificate. eu am mers pana la punctul 6 deoarece am vrut sa fiu sigur ca mi-au legat bine firele de la carlig.
01 - Galben - Semnalizare stanga;
02 - Albastru - Lampa de ceata;
03 - Alb - Masa (impamantare, cum vreti s-o denumiti);
04 - Verde - Semnalizare dreapta;
05 - Maro - Lumina de pozitie + lampa numar inmatriculare dreapta;
06 - Rosu - Frana;
07 - Negru - Lumina de pozitie + lampa numar inmatriculare stanga;
08 - Galben - Lampa mers inapoi;
09 - Verde - Alimentare +12V permanent;
10 - Albastru - Alimentare frigider (dupa cunostintele mele, +12V dupa cheia de contact);
11 - Rosu - Masa (impamantare) pentru frigider (pinul 10);
12 - Maro - Liber;
13 - Alb - Masa (impamantare) pentru pinul 09.
la mine a fost invers: rulota avea 13 pini si masina 7.
- Florin Tutunaru
- Membru forum
- Mesaje: 177
- Membru din: 06 Feb 2009, 12:19
- Oras: Alexandria
- Data nasterii: 10 Apr 1973
- Localitate: Alexandria- Teleorman
- Contact:
Re: Scheme electrice conectare remorca/rulota
Ok, multumesc frumos, daca nu ma descurc si mai am intrebari sper sa ma ajutati.Am fost sa ridic stecherul si tampitii mi-au adus stecher cu 7 pini.Acum astept sa vedem daca maine imi vor aduce ce am cerut.Am sa revin cu informatii, sper sa reusesc sa rezolv pana joi, daca nu joi plec pe valea Cerbului si am sa ma chinui acolo sa termin lucrarea.
SWIFT CORNICHE + Passat Tel. ...0766367662
- Costin Tabra
- Membru forum
- Mesaje: 770
- Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
- Oras: București
- Data nasterii: 12 Iul 1970
- Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
- Contact:
Re: Scheme electrice conectare remorca/rulota
Florin, daca pe rulota ai priza cu 7 pini, sigur rulota NU este cablata cu circuitele de incarcare a bateriei si de functionare a frigiderului conform standardelor in vigoare. Poti cel mult sa ai firul albastru (pinul 2 din cupla cu 7 pini) cuplat la luminile interioare ale rulotei. Inainte de a te apuca sa modifici ceva, fa o inspectie sa determini ce instalatie electrica interioara ai... Scrie ce ai gasit si apoi vedem care este solutia de urmat.
Montarea unei cuple cu 13 pini nu inseamna totul. Am intalnit cuple cu 13 pini care nu aveau toti cei 13 pini activi :oops: . Adica erau doar de forma unei cuple cu 13 pini, insa functionali erau doar cei 7 pini pentru luminile de circulatie. Trecerea de la 7 pini la 13 pini implica de cele mai multe ori modificari si in instalatia electrica a masinii, caci trebuie "construite" celelalte 3 circuite electrice: circuitul de incarcare a bateriei din rulota, circuitul de functionare a frigiderului doar cu motorul pornit si circuitul lampii de mers inapoi (de la caz la caz aceasta lampa poate sa lipseasca, la fel cum, unele rulote nu au lampa de ceata SAU aceasta nu este conectata la luminile de circulatie).
Deci, dupa cum vezi, lucrurile nu sunt chiar atat de simple si parerea mea este ca ar trebui inainte de toate sa determini cu exactitate schema electrica din rulota, atat cea a luminilor de circulatie cat si cea din interior.
Montarea unei cuple cu 13 pini nu inseamna totul. Am intalnit cuple cu 13 pini care nu aveau toti cei 13 pini activi :oops: . Adica erau doar de forma unei cuple cu 13 pini, insa functionali erau doar cei 7 pini pentru luminile de circulatie. Trecerea de la 7 pini la 13 pini implica de cele mai multe ori modificari si in instalatia electrica a masinii, caci trebuie "construite" celelalte 3 circuite electrice: circuitul de incarcare a bateriei din rulota, circuitul de functionare a frigiderului doar cu motorul pornit si circuitul lampii de mers inapoi (de la caz la caz aceasta lampa poate sa lipseasca, la fel cum, unele rulote nu au lampa de ceata SAU aceasta nu este conectata la luminile de circulatie).
Deci, dupa cum vezi, lucrurile nu sunt chiar atat de simple si parerea mea este ca ar trebui inainte de toate sa determini cu exactitate schema electrica din rulota, atat cea a luminilor de circulatie cat si cea din interior.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
- Florin Tutunaru
- Membru forum
- Mesaje: 177
- Membru din: 06 Feb 2009, 12:19
- Oras: Alexandria
- Data nasterii: 10 Apr 1973
- Localitate: Alexandria- Teleorman
- Contact:
Re: Scheme electrice conectare remorca/rulota
Aveti dreptate, m-am uitat la instalatie si chiar nu stiu sa-i dau de cap.Acum sunt pe Valea Cerbului si am tot timpul din lume sa verific.Am insa o specificatie de facut...rulota nu este prevazuta cu acumulator, i-am atasat eu anul trecut unul si functionau toate in interior dar acum nu il mai am pt ca este mort.Eu ma gandeam ca daca urmaresc pasii din schema de montare a cuplelor, pana la piinul 7 totul trebuia sa fie exact ca la stecherul cu 7, mai departe aveam sa leg firele exact dupa schema postata mai sus.Daca spuneti ca mai bine imi vad de treaba(pt ca ceea ce imi cereti dumneavoastra cu verificatul instalatiei este prea mult pt. mine) am sa astept acea zi cand am sa gasesc pe cineva care se pricepe.Pana atunci am cumparat un cablu de 2X0.75 si l-am conectat la bateria masinii si am dus firele in rulota exact unde legam bateria anul trecut.Rezultatul....functioneaza perfect tot ce merge pe 12V.Daca aveti un alt sfat sunt dispus sa il urmez daca ma voi pricepe.Bafta si va astept pe Valea Cerbului pe toti...este soare acum si culmea...fara manele.
SWIFT CORNICHE + Passat Tel. ...0766367662
- Costin Tabra
- Membru forum
- Mesaje: 770
- Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
- Oras: București
- Data nasterii: 12 Iul 1970
- Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
- Contact:
Re: Scheme electrice conectare remorca/rulota
Daca deocamdata iti poti asigura energia electrica cu acel cablu descris de tine, lasa-l asa. Cand te intorci spre Bucuresti, sau intr-un weekend, daca nu te deranjeaza, iti fac o vizita si rezolvam toate celelalte circuite.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
- Emil Naghi
- Membru forum
- Mesaje: 46
- Membru din: 04 Ian 2010, 16:48
- Oras: Bucuresti
- Data nasterii: 23 Apr 1968
- Localitate: Bucuresti, Brancoveanu
- Contact:
Re: Scheme electrice conectare remorca/rulota
Am o mica problema, nu stiu cum sa leg bateria la rulota.
In portbagaj-ul din fata am gasit locul unde se pune bateria si un (cred) redresor sau ceva de genul la care se vad semnele de cuplare a firelor dar nu gasesc unde sa pun (-) minusul de la baterie,mai este o adaptare facuta de olandez cu doua intrerupatoare si o siguranta.
Cupla electrica de la rulota se mufeaza intr-o priza (tot de rulota) aflata pe protap.
Cam astea sunt datele problemei, daca aveti ceva idei va rog sa ma luminati si pe mine.
Am pus 2 foto sper sa se inteleaga ceva din ele.
Multumesc.
Cam mici nu-i asa ? mai incerc odata.
In portbagaj-ul din fata am gasit locul unde se pune bateria si un (cred) redresor sau ceva de genul la care se vad semnele de cuplare a firelor dar nu gasesc unde sa pun (-) minusul de la baterie,mai este o adaptare facuta de olandez cu doua intrerupatoare si o siguranta.
Cupla electrica de la rulota se mufeaza intr-o priza (tot de rulota) aflata pe protap.
Cam astea sunt datele problemei, daca aveti ceva idei va rog sa ma luminati si pe mine.
Am pus 2 foto sper sa se inteleaga ceva din ele.
Multumesc.
Cam mici nu-i asa ? mai incerc odata.
- Atașamente
-
- Imagine012X.jpg (26.47 KiB) Vizualizat de 4495 ori
-
- Imagine013X.jpg (17.46 KiB) Vizualizat de 4495 ori
Emil Naghi 074502500
Bucuresti, Berceni
Nubira + Dethleffs
Dude, where"s my car??
Bucuresti, Berceni
Nubira + Dethleffs
Dude, where"s my car??